מערכת חדשה מאפשרת להתקשר, לנווט או להפעיל מוזיקה בפקודות קוליות בעברית - מבלי לגעת במסך הטלפון או במסך המולטימדיה ברכב. היא נקראת "Wac and talk" ופותחה על ידי חברת שייקה אביזרים ומערכות, ובחודשים הקרובים ניתן יהיה להתקין אותה כמעט בכל רכב בעלות של כמה מאות שקלים. אז איך זה עובד ובמה זה שונה מעוזרת אישית כמו סירי?
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"במערכת החדשה אין צורך להוריד את הידיים מההגה", סיפר סמנכ"ל חברת הפיתוח, אבי ביטון. "אין דיון עם שום עוזרת קולית. אני נותן פקודה – והיא מתבצעת". לדבריו, המערכת יודעת לעבד את העברית יחד עם הסלנג והניבים של השפה – מבלי להתבלבל. חוץ מהפקודות הישירות לשיחות או ניווט, המערכת מאפשרת גם לבדוק את מצב הרכב, כמו לחץ בצמיגים, ואפילו לשלוח תזכורות למייל.
יש אופציות נוספות שקיימות היום, כמו מערכת הבינה המלאכתותית סירי, אך העניין הופך למסורבל יותר כשההוראות הן בעברית. סירי לא תמיד מצליחה להבין את ההוראות, מה שהופך את ההתעסקות לארוכה יותר, מעבר לעובדה שמסך הטלפון צריך להישאר פתוח לשם כך בזמן הנסיעה.
בדקנו גם את חברת BlueTo עם העוזרת הקולית מירי שפועלת בשלב זה רק באנדרואיד. היא מזהה מיד שהנהגים בנסיעה ומאזינה ברקע, כשכל מה שנותר לעשות הוא לקרוא לה. היא מאפשרת ניווט בווייז, השמעת מוזיקה דרך האפליקציות השונות, ביצוע שיחות טלפון וגם הקראה ושליחה של הודעות.
היסח הדעת בזמן הנהיגה הוא הגורם מספר אחת לתאונות בדרכים – וכעת ניתן יהיה להניח את הטלפון בצד, ולהתרכז אך ורק בנסיעה.