קבוצות הפייסבוק הפכו כבר מזמן למדורת השבט עבור רבים מאיתנו. שם אנחנו מרגישים שמבינים אותנו ושאנחנו נמצאים בסביבה של אנשים שחושבים כמונו. אבל על קבוצות הפייסבוק האלו אולי עוד לא שמעתם: קבוצות שנוצרו במטרה לתת את המקום הראוי לחיבתם של החברים בהן למאכלים ולמוצרים יוצאי דופן. חלקם הפכו את אהבתם המשותפת לתירוץ למפגשים מחוץ לעולם הווירטואלי.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"ופל לימון - בחירה מושכלת"
זה שם הקבוצה של אוהבי ופל בטעם לימון. חברי הקבוצה טוענים שהחיבה לממתק המתוק הזה שנויה במחלוקת ולא מקבלת מספיק הערכה בחברה. בתגובה, הם הקימו את הקבוצה. למרות שבסך הכל מדובר בממתק, זה לא מונע מחברי הקבוצה לשמור על רצינות בנוגע למטרת הקמתה. "הקבוצה קמה במטרה לאפשר לצרכנים נגישות למידע בנושא ופל לימון וקיומו של שיח ביקורתי, מעמיק, ענייני, ומהימן בנושא", כתבו בפרטי הקבוצה והוסיפו שהקבוצה מורכבת בעיקר מחובבי ופל לימון ואנשים מתחום הקולינריה.
הקבוצה מונה כ-400 חברים ובה הם משתפים מידע על הוופל, מעלים תמונות שלהם נהנים ממנו, משתפים במתכונים ומוחים נגד שונאיו. בעוד שניתן להרים גבה מהרשמיות הלא לגמרי מובנת שלהם, הם אפילו מציגים חזון.
"אנו מאמינות/ים שזו אחריות האזרחים לממש את זכות הבחירה שלהם לגבי מה, מתי, ואם בכלל לאכול ופל לימון", נכתב בחזון הקבוצה. תקוותנו שהמידע שנאסף בקבוצה יאפשר להורים לפעול מתוך הבנה, ידע, ביטחון ועל סמך עובדות ומחקרים. הקבוצה מהווה בית חם לחובבי ופל לימון מדוכאים, שזוכים להתעלמות והתכחשות מצד החברה. כאן קולם נשמע וניסיונם המר מוערך ולא נדחה בזלזול".
חיפוש מהיר מגלה קבוצה נוספת לחובבי הוופל לימון - "רווקים שאוהבים ופל לימון בין רווקות שאוהבות ופל לימון". קבוצה זו מונה כ-3,500 חברים.
במבה וקולה – שילוב מנצח
בטוח שאתם מכירים לפחות שני אנשים שלא יכולים לאכול את הבמבה שלהם בלי כוס קולה בצד. המנהג הזה, שלא ברור מתי התפתח בחברה הישראלית, זכה לקבוצת פייסבוק משלו עם יותר מ-50 אלף עוקבים. "העמוד הזה מוקדש לכל אלו שגדלו ויגדלו על השילוב הטעים והמזין ביותר שיש: במבה וקולה", כותבים מקימי הקבוצה. "מטרתו לרומם ולהלל את השילוב הכי טעים שיש".
מנהלי הקבוצה אף הגדילו לעשות ולפני כמה שנים יזמו עצומה שקוראת לחברת "אסם" לפתח ליין מיוחד של במבה יבשה, לצד הגרסה הנוכחית. המנהלים גם מסבירים מהי בדיוק במבה יבשה: "במבה שהשאירו מחוץ לשקית במשך מספר שעות וספגה את הלחות של הסביבה והתקשתה מעט... יש לזה ביקוש אדיר... אסם לא פעלה לכיוון הגשמת העניין".
גינס – "בירה נישתית"
חברי קהילת בירה גינס בישראל לקחו את אהבתם למשקה האלכוהולי צעד אחד קדימה. מעבר לשיתופי התמונות עם הבירה בכל הזדמנות שרק ניתנת להם, 1,500 חברי הקבוצה יצרו קהילה. הקהילה פתוחה למעלה משנה והחברים בה פעילים מאוד בשיתופים, וגם מחוץ לכותלי הפייסבוק.
אחת לכמה חודשים הם נפגשים בבר או במועדון, שותים גינס ביחד, משוחחים וצופים בהופעות. "יש משהו כיפי שאתה רואה בבר עוד מישהו ששותה גינס כמוך", מספר אורן אברהם, מנהל קהילת גינס בישראל. "גינס היא בירה נישתית, יש לה טעם מיוחד - זה אומר עליך משהו".
אברהם מספר כי חברי הקהילה מרגישים בנוח לתקשר אחד עם השני. "נוצרו חברויות ושיח איכותי גם מחוץ לפייסבוק", הוא מספר בהתלהבות. "אנחנו לא מעוניינים למכור שם מוצרים אלא לייצר שיח ערכי של ידע ושתייה אחראית".
ערגליות תות – מטה המאבק
בקבוצת "ערגליות תות מטה המאבק" – שכבר תקופה ארוכה לא פעילה, חלקו מאות את אהבתם הלא מקובלת לדעתם לערגליות תות. החברים ניסו להגן על העוגייה הממולאת ולהעביר את אהבתם לעולם.
גם אוהבי חטיף השוקולד "טורטית" הקימו קבוצה משלהם במטרה להגן על החטיף האהוב. "החטיף שומר במשך שנים רבות על המקום השני בסגמנט חטיפי השוקולד", כתבו. "הקבוצה הוקמה כדי להילחם בשונאי ומשמיצי החטיף המיתולוגי שמלווה אותנו מאז 1975".
אני שונא/ת כוסברה!
הקבוצה "אני שונא/ת כוסברה" הוקמה, לטענת מקימיה, כשירות לציבור. מטרתה להזהיר את אלו שמגניבים אל מנות האוכל את התבלין אולי הכי שנוי במחלוקת שיש. "כוסברה זה דוחה, כולנו מסכימים", נכתב שם. "יש לזה טעם של סבונייה. בקבוצה זו אתם מתבקשים להזהיר זה את זה ממנות שלחלוטין נהרסו כי התגנב אליהן אותו עשב נאלח. אני מקווה שבעזרת הקבוצה יפחתו המקרים בהם נלקח ביס עסיסי לפה ונחווה רגע זוועתי ואנטי קלימקטי של כוסברה. לא עוד נסבול בשקט".