שירי פורר, בת 41 ואם לשניים אושפזה אמש (שלישי) בבית החולים איכילוב במצב קשה מאוד לאחר שחטפה הרעלה מסלט טונה שרכשה בבית הקפה "ארומה", סניף דרך בגין בתל אביב. במהלך הלילה היא התאוששה ושוחררה לביתה, והבוקר שחזרה: "הרשת ניסתה לגלגל את האחריות עליי, מקווה שהם יעשו בדק בית". המקרה דווח למשרד הבריאות שהורה על סגירת הסניף עד לבירור המקרה. לפי החברה, הטונה עצמה כבר לא נמכרת בכל סניפי הרשת.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
שירי תיארה את מהלך האירועים שהביאו להרעלת המזון בשיחה עם חדשות 12. "הרגשתי שהלשון שלי מתנפחת, שרף לי כל הפה", תיארה. "בהתחלה חשבתי שמדובר בעגבניות, ממש לא הבנתי שהייתי בסכנת חיים. בבית החולים הצילו אותי".
בשיחה, היא הבהירה שאינה אלרגית לכל סוג מזון, ושמדובר בהרעלה כתוצאה מהמזון בסניף. "לחברה מהעבודה שלי קרה משהו דומה, הם היו צריכים שזה יקרה כדי שהם יבדקו. זה סניף מגעיל", אמרה. "מעולם לא חשבתי שאהיה בסכנת חיים מאוכל, אחרי ההודעה הראשונה מהחברה - שהייתה אומללה, נציג התקשר אליי ואמר שהם בודקים את הטונה בכל הסניפים".
בהודעה רשמית שהוציאה מוקדם יותר דרך בית החולים איכילוב, תיארה שירי את מהלך האירועים שהביאו לאשפוזה.
"אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף ארומה והזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך", סיפרה. "אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה".
היא המשיכה וסיפרה: "מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה. המנהל שלי לקח אותי למר"ם, שם התמוטטתי ואיבדתי את ההכרה. העבירו אותי באמבולנס לבית החולים "איכילוב" תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר שהגעתי לחדר ההלם בבית החולים המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הביאו להתאוששות מהירה ולשחרור הביתה להמשך השגחה ומעקב".
שירי הבהירה כי כל הזמן הזה לא הבינה כמה מצבה היה מסוכן. "אני מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי", מסרה. "אני מקווה שהם יעשו בדק בית". שירי הוסיפה: "אני עם טונה גמרתי".
במשרד הבריאות הודיעו הבוקר, לאחר ביצוע הבדיקה, כי הסניף הספציפי נסגר לפעילות. בשעות הצהריים יתקיים שימוע בלשכת משרד הבריאות בהם ישתתפו נציגי הרשת. דגימות נלקחו מהדג שהיה בשימוש ונשלחו למעבדה. שאר המזון הושמד. במשרד הבריאות אסרו על קבלת משלוח נוסף של טונה עד לקבלת תוצאות המעבדה.
רשת ארומה תל אביב מגיבה: "שכרנו חברה שתבצע בדיקות על מוצרי המזון בסניף המדובר"
מרשת ארומה תל אביב נמסר: "רשת ארומה ת"א מבקשת לעדכן את הציבור על החלטתה לבצע איסוף והחלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת. לפיכך, היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה".
"כפי שהודענו אתמול, מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו".
"בנוסף, החליטה הנהלת הרשת לסגור, עד הודעה חדשה, את הסניף ממנו נרכשו המוצרים".
"כפי שהודענו אמש - לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה – נפרסמם בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב. עד אז, הסניף ממנו נרכשו המוצרים – לא ייפתח מחדש".
"אנו שבים ומדגישים כי לא התפשרנו ולא נתפשר לעולם על איכות וטריות המזון הנמכר בסניפי הרשת. מזון טרי ואיכותי הוא הבסיס לאמון לקוחותינו ואנו מתייחסים לאמון זה ברצינות רבה מאוד".
מחברת ויליגר נמסר: "בהיותנו ספקי הטונה של רשת ארומה תל אביב מצאנו לנכון לציין כי כל חומרי הגלם בייצור הטונה עוברים בדיקות איכות קפדניות. בדיקות ספציפיות להמצאות היסטמין בדג הטונה נערכות שלוש פעמים לאורך תהליך הייצור, הן ע״י משרד הבריאות עם הגעת חומר הגלם לארץ, הן בכניסה למפעל ובפעם השלישית למוצרים המוגמרים. כל זאת, על מנת לוודא את תקינות המוצרים לשיווק. איננו אחראים לגבי אופן הטיפול במוצרים בסניפים לאחר פתיחתם. אנו סומכים על משרד הבריאות שיבצע בדיקה יסודית לנושא".
לי נעים השתתפה בהכנת הידיעה.