ביומו הראשון של פרויקט "נתיב פלוס", זעמו תושבי נתניה על העומסים הכבדים שנוצרו בתוך העיר, וראשת העירייה, מרים פיירברג איכר, אף פנתה בנושא לשר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'. בעקבות הלחץ הציבורי שנוצר, פרסם אמש (שני) סמוטריץ' בחשבון הפייסבוק שלו כי יבוטל נתיב תחבורה ציבורית בנתניה ומסר: "נשפר את המצב".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
השר כתב כי התקיימה הערכת מצב עם בכירי משרד התחבורה, נתיבי ישראל, נתיבי איילון ומשטרת ישראל. "התמקדנו בהצפת בעיות, בניתוח נתונים ובמתן פתרונות", אמר. " אחד הנושאים הבעייתיים שזיהינו הוא העומס הרב סביב מחלף פולג בכביש החוף, שהשפיע על תושבי נתניה ועל משתמשי הנתיב המיוחד".
סמוטריץ' הודיע כי נתיב התחבורה הציבורית באזור מחלף פולג ליוצאים מנתניה ממערב לדרום - יבוטל. כלל משתמשי הדרך יוכלו לנסוע בשני הנתיבים מנתניה ועד תחנת האוטובוס בגשר אודים. בנוסף, התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום, תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנתיב המיוחד, מעט צפונה למחלף וינגייט.
"אנחנו מאמינים מאוד במהלך של הנתיבים רבי התפוסה בכביש החוף ובכביש איילון לצפון", כתב השר. "אנחנו בוחנים אותו בזמן אמת, על כלל ההשלכות שלו על התנועה במרחב לסוגיה השונים, לומדים ומבצעים התאמות, כדי למקסם את הרווח לתחבורה הציבורית ולנוסעים שיתופית ולצמצם למינימום את המחיר שמשלמים משתמשי הרכב הפרטי".
סמוטריץ' הוסיף כי ההתרשמות היא שהשימוש בנתיב פלוס עולה, וכי "יותר אנשים נוסעים יחד ונהנים מזמן נסיעה מהיר יותר". הוא הוסיף כי יש עוד דרך לעבור ושלח מסר מרגיע לציבור: "גם אם ייקח עוד קצת זמן להתאקלמות, משתמשי הנתיב המיוחד והיוצאים מנתניה דרומה ייהנו מהשינוי".
יום קודם לכן, שלחה פיירברג שלחה מכתב בהול לסמוטריץ' ובו טענות קשות נגד יוזמת משרדו. בשיחה עם "מהדורה ראשונה" היא אמרה: "התושבים עומדים בפקקים שעות, זה פשוט דבר בלתי נתפס. במקום להוסיף נתיבים, הפכנו לצוואר הבקבוק. אנחנו לא מסוגלים לנסוע".
פיירברג הסבירה את הבעיה שנוצרה, לטענתה, לתושבי העיר נתניה: "הווייז, כדי לקצר את הדרך לנהגים שבאים מהצפון, הציע להיכנס לתוך נתניה ולצאת מתוך נתניה. תושבי נתניה הם לא השעיר לעזאזל של שום גורם במדינה הזאת".