הבוקר (ראשון) יצא לדרך פרויקט "נתיב פלוס" החדש של משרד התחבורה, שנועד להפחית את עומסי התנועה בכבישים ובמסגרתו הוקצו נתיבים מיוחדים לטובת רכבים פרטיים שבהם נוסעים שני בני אדם או יותר. לרגל המאורע שלחנו שני רכבים לצלוח את הדרך מנתניה לתל אביב: אחד הגיע במהירות, והשני נותר הרחק מאחור. הכתבה המלאה הערב ב-19:30 בתכנית חיסכון.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
שני הרכבים יצאו מבית החולים לניאדו בנתניה בשעה 7:30, והחלו בנסיעה דרומה לאורך כביש החוף. באחד מהם הצבנו שלושה נוסעים שעלו יחדיו על הנתיב המהיר כל הדרך עד לצומת גלילות. ברכב השני נסע הנהג בלבד, שנאלץ להצופף עם יתר הנהגים הבודדים בנתיבים הרגילים.
במהלך הנסיעה התגלו כמה תופעות שלא יפתיעו את מי שתרבות הנהיגה הישראלית לא זרה לו. למשל, נהגים רבים שעלו לבדם על הכביש השתמשו תכופות במסלול המהיר כדי "לגנוב" כמה מטרים ולדלג על מקטעים מהפקק - תוך עקיפה מימין. שוטרי תנועה רבים שהוצבו לאורך הכביש ניסו למנוע את התופעה, אך הסתפקו לעת עתה במתן אזהרות לנהגים.
עוד העידו חברי המערכת שנסעו בנתיב המהיר כי בעיה טכנית התעוררה על הכביש: בכל פעם שמגיעים להשתלבות או למחלף תנועה, הנהגים בנתיב הרגיל נאלצים לעבור דרך הנתיב השיתופי - מה שמביא להאטת התנועה באופן קבוע בכל המחלפים. בסופו של דבר, אחרי 45 דקות הגיע הרכב השיתופי לקצה הנתיב שבצומת גלילות, והרכב היחיד - נותר הרחק מאחור.
הנפגעים העיקריים מהפרויקט - תושבי נתניה
לקראת השקת המיזם עלו חששות מעומסים כבדים בצירים המרכזיים, אולם בפועל הפקקים החלו להיווצר בעיקר בתוך העיר נתניה. מפני סכנה זו התריעה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר, ואף דרשה לבטל את המיזם. ביום חמישי האחרון שיגרה פיירברג איכר מכתב בהול לסמוטריץ' ושטחה טענות בו קשות נגד יוזמת משרדו.
במכתבה מתחה ראש העיר ביקורת חריפה: "לא די בכך שלא קיימת תחבורה נגישה וזמינה בנתניה, הרי שנוספו לאחרונה פתרונות ארציים, חלקיים וזמניים כאשר תושבי נתניה משמשים כמעין 'שפני ניסיון'. האחרון והמקומם שבהם הינו ביטול שני נתיבי תחבורה בכביש החוף, אחד מהם הוא שול, לטובת נתיב פלוס ובכך נוצר כאוס תחבורתי מחריד כאשר תושבי העיר נצורים!!!"
"במצב שנוצר זעקתם של תושבי העיר העומדים בפקקים מידי בוקר וערב צודקת. נדרש למצוא פתרון מיידי!", הוסיפה פיירברג איכר. "זוהי גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה. לפיכך, אני דורשת לאלתר ביטול של תכנית נתיב פלוס והחזרת המצב לקדמותו".
מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר אייל התייחסה הבוקר לתלונות התושבים על התוכנית. "זה פרויקט שבעינינו נותן אלטרנטיבה לאנשים לנסוע במהירות סבירה לעבודה", אמרה. "יש לנו האטות שאנחנו צריכים לטפל בהן, חלק ישתנו כשאנשים ישנו התנהגות ובחלק, כמו לדוגמה בפולג, יש עוד הסדרים שאנחנו חושבים לבצע כדי להקל על המצב".