חודש אחרי סערת הטונה בארומה תל אביב, ביצעה "תוכנית חיסכון" סדרת בדיקות מיוחדת כדי לבדוק אם משהו השתנה. הבדיקה כללה ראיונות עם עובדי מטבח, שליחת מנות לבדיקה ואפילו הצטרפות לביקורות פתע של משרד הבריאות. הממצאים - חמורים ומדאיגים במיוחד.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
הרשת הראשונה שנבדקה היא "ארומה ישראל", אחת מרשתות בתי הקפה הגדולות בארץ עם מעל ל-150 סניפים. המפקחים שהגיעו לסניף מגדל משה אביב ברמת גן לא תיארו לעצמם גם בהערכות הפסימיות ביותר שהמפגע הראשון יתגלה דווקא בטונה. על הקופסא הופיעו שלל תאריכים שונים, כך שלא ניתן לקבוע מה תאריך התוקף האמיתי.
בנוסף, הבחינה המפקחת בסלט טחינה שנשמר ללא קירור וללא מדבקה המציינת את תאריך התפוגה. אך לא די בכך, לקראת סיום הביקורות יצאו המפקחות אל החניון ושם הן נתקלו בממצא מטריד - המעלית המשמשת להכנסת הסחורה היא אותה מעלית שדרכה מעבירים את הזבל. בדוח שהוגש לבעלי הסניף נכתב כי קיים "סיכון בריאותי בינוני" והם הוזמן לשיחת אזהרה.
הרשת השנייה שנבדקה היא "ריבר", אחת מהרשתות הוותיקות במסעדות האסייתיות. בשנים האחרונות היא התרחבה ומונה כעת 14 סניפים ברחבי הארץ. גם כאן נמצאו לא מעט ליקויים. ולא רק הבשר הוא הממצא הבעייתי כאן, בעל המסעדה מסרב לשתף פעולה עם המפקחים. לכן הם מזמינים משטרה ורק אז מצליחים לסיים את הביקורת. המפקחים השמידו סטייק דגים ובשרים ורמת הסיכון שנקבעה כאן היא "גבוהה מאוד".
מרשת "ריבר" נמסר בתגובה: "רשת ריבר חרתה על דגלה לספק מזון טרי ואיכותי. לשם כך, הרשת עובדת עם חברת 'אפקטיב' המבצעת באופן שוטף ביקורת מזון ותברואה בסניפי הרשת על מנת להבטיח את איכות וטיב המזון. במקרה שהוצג בכתבה, מדובר בסניף המופעל על ידי זכיין אשר פעל בניגוד לנהלי הרשת. יחד עם זאת, הנהלת רשת ריבר לקחה אחריות מלאה על הממצאים שהוצגו ובעקבות זאת סגרה את הסניף למשך 12 שעות, נטלה לידיה את ניהול המטבח ותיקנה את כל הליקויים. רק לאחר בדיקה מחמירה הסניף נפתח מחדש ומתפקד כעת במתכונת המחמירה של הנהלת הרשת בליווי חברת 'ביו קר' כיתר סניפי הרשת".
מרשת "ארומה ישראל" נמסר בתגובה: "רשת 'ארומה אספרסו בר' (ארומה ישראל), הפועלת ברחבי ישראל למעט בעיר תל-אביב יפו, מקבלת בברכה כל ביקורת מקצועית ועניינית, המאפשרת לה לשפר תהליכים, ואף עשינו זאת לגבי הממצאים הרלוונטיים שנתגלו במהלך הביקורת. עם זאת, רבים מממצאי הביקור, שגויים ומגמתיים, דבר שהביא להטיית התחקיר הטלוויזיוני. הדבר מעורר שאלות כבדות בנוגע לנסיבות עריכת הביקורת ולמטרותיה, ואף שלחנו מכתב בעניין זה למשרד הבריאות, וללשכת היועץ המשפטי לממשלה. לגבי הטונה אשר נפתחה בבוקרו של יום הביקורת , נציין שמבחינה מקצועית, לא הייתה כל הצדקה לזריקתה במהלך הביקורת. לגבי מעלית המשא, כפי שניתן לראות בדוח השירות של חברת שפר מעליות בע"מ, הגישה אליה מסניף ארומה הושבתה לפני כשנה ב- 13בנובמבר 2018 מסיבה זו בדיוק. אנו סבורים שרמת המודעות, וסטנדרט הניקיון ובטיחות המזון בסניפי רשת ארומה ישראל היא מהגבוהות שניתן לצפות, ונמשיך לפעול בתחום זה ללא לאות".