בחודש הבא תיכנס לתוקפה ההוראה החדשה של משרד הבריאות, לפיה מוצרי מזון מסוימים יחויבו בסימון על ידי מדבקה אדומה בוהקת. סימון זה יתריע בפני הקונים בסופר כי המוצר שבכוונתם לרכוש מכיל כמות סוכר גבוהה. כדי להתמודד עם ההנחיה החדשה שעלולה לפגוע במכירות, החליטו חברות המזון לייצר למוצרים מקבילים בריאים יותר, שיעמדו ברמות הנדרשות שלא יגררו סימון מרתיע.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
ב-1.1.2020 תיחשף האמת לגבי המוצרים וחברות המזון כבר נמצאות בכוננות. בשלב הראשון, מוצרים שיעלו על 500 מיליגרם נתרן, 13.5 גרם סוכר, ו-5 גרם שומן רווי ב100 גרם מוצר של מזון, יסומנו. רף זה יוחמר לאחר שנה, והחברות תיאלצנה להיערך בהתאם.
"הפחתנו כ-500 טון סוכר, כ-160 טון מלח, כ-1100 טון שומן ו-550 טון שומן רווי ממוצרי החברה", התגאה מנכ"ל אסם, אבי בן אסאייג, ואילו מנכ"ל זוגלובק, אבי זוגלובק, טען כי בחברה עמלו קשות "בשביל לעשות רפורמולציות במזון שלנו, כך שכ-70% מהמוצרים שלנו בכלל לא יסומנו".
גם בשטראוס הצטרפו בעל כורכם למהפכה. מעדן מילקי מכיל היום 2 כפיות סוכר פחות מבעבר, וכך התחמק מהתווית האדומה. גם אבקת המרק ואבקות התיבול של חברת יוניליוור לא יסומנו, וכך גם חטיפי אפרופו ודובונים של אסם. הבייגלה המוכר, לעומת זאת, עדיין מכיל רמות גבוהות של נתרן למרות הפחתה משמעותית ועל כן יסומן כלא בריא. במקביל אליו ייוצר מוצר דומה אך עם פחות נתרן, שיוצע כאלטרנטיבה הבריאה יותר.
גם מוצרי פסטרמה של זוגלובק, דגני בוקר של אסם, קיבלו "אחים" בריאים יותר, וללקוחות נותר לבחור בין האופציה הבריאה יותר אך, כך נראה, טעימה פחות.