הפצועים בתאונת האוטובוס הקשה בשבוע שעבר משחזרים את רגעי הפחד – ומודים כי תחילה, כלל אל היו בטוחים שמדובר בתאונה. "המחשבה הראשונה שלי הייתה שזה פיגוע", מגלה משה רובינשטיין, תושב בית"ר עילית בן 33 שנחבל בתאונה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"עמדתי בתחנה והתרכזתי באוטובוס שחיכיתי לו, שכבר היה בתחנה שלפני, אוטובוס אחר העלה והוריד נוסעים בתחנה", סיפר רובינשטיין לחדשות 12. "עכשיו כשאני רואה את התיעוד הפאזל מתחבר – אבל במציאות הכל קרה תוך שניות. ברגע אחד ראיתי את האוטובוס דוהר לתוך הצמחייה, אוטובוס ענק מול העיניים שלי מתחיל לדהור לכיווננו".
"התחלתי לרוץ לכיוון הכביש, כי רק שם ראיתי מפלט, ולצעוק 'פיגוע, פיגוע'", שיתף רובינשטיין. "אז נחבטתי בראש ונפלתי. סובבתי את הפנים, לראות מה קרה - וראיתי גלגלים של אוטובוס וחלק אחורי שאני מתחתיו. הצלחתי לקום ולהימלט לכניסה של בניין, מחכה לשמוע יריות, שינטרלו את נהג האוטובוס. אחר כך הבנתי שזאת תאונה - אבל הטראומה נשארה. בזמן התפילה בשישי פתאום ראיתי פלאשבקים של גלגלי אוטובוס ואני מנסה לברוח".
פצוע נוסף, שעדיין מאושפז, החמיא לנהג האוטובוס. "אני לא יודע מה קרה בתוך האוטובוס, אבל בחוץ היה נראה שהנהג פועל באחריות ועושה כל מאמץ לתמרן ימינה ושמאלה כדי לא לפגוע באנשים", נזכר. "אני נפגעתי כשהוא פנה שמאלה, כדי לא לפגוע בחמישה אחרים. היה הרבה חסד שם – אמנם אני בטיפול נמרץ, אבל הפציעה שלי קלה", הסביר.
בגלל התעסקות באוזניות: הנהג איבד שליטה
בתאונה, בה נהג אוטובוס שהוריד מבטו מהכביש במהלך נסיעה איבד שליטה על הרכב והתנגש בעוצמה באוטובוס נוסף שעמד בתחנה בבית"ר עילית, נפצעו סך הכל תשעה בני אדם, באורח קל עד קשה.
בתיעוד ממצלמות הדרך של האוטובוס הפוגע שהגיע היום (ראשון) לידי החדשות 12, ניתן לראות את נהג האוטובוס מתעסק עם אוזניות של טלפון נייד וכתוצאה מכך - מאבד ריכוז ומתחיל לסטות מהדרך. בהמשך, ניתן לראות את האוטובוס חולף על פני רכב הסעות והולכי רגל וכמעט פוגע בהם, עד שלבסוף הוא מתנגש בעוצמה רבה באוטובוס נוסעים נוסף שעמד באותה העת בתחנה.
"נס גדול שתאונה זו לא נהפכה לקטלנית"
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית המייצג את רוב נהגי האוטובוסים במדינה, מסר בתגובה: "סרטונים אלה מעידים שוב עד כמה חשוב לתת השתלמויות מקצועיות לנהגים בנושא היסחי הדעת בזמן נהיגה. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יחד עם ההסתדרות הלאומית החל לפתח אימון לנהגים הנעשה על ידי סימולטור כדי לאפשר להם לדעת איך לנהוג במצבי קיצון".
"על כלל הנהגים לשמור ולכבד את החוק, אך במידה והייתה ניתנת להם הכשרה ראויה כפי שהוצע זה מכבר על ידי ארגון הנהגים, תאונה זו הייתה נמנעת לחלוטין", הוסיף גנון. "נס גדול שתאונה זו לא נהפכה לקטלנית. על שר התחבורה הבא לאמץ לאלתר את מסקנות דו"ח ארגון הנהגים בנושא ובכך למנוע את התאונות הבאות".
לדברי מנכ״לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחלי טבת ויזל: "היסחי דעת בנהיגה כתוצאה מהתעסקות בנייד מעלות פי 10 את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים חמורה. בזמן שאנחנו נוגעים בנייד בנהיגה, אנחנו לא מרוכזים בנהיגה ויכולת התגובה שלנו פוחתת בצורה משמעותית. על נהגי אוטובוס ומשאיות כמי שמובילים עשרות נוסעים ביום או מובילים משא בכבישי ישראל, מוטלת אחריות גדולה אף יותר לנסיעה בטוחה ללא מסיחי דעת ובראשם הטלפון הנייד. אני משוכנעת כי לשימוש בטלפונים הניידים בעת נהיגה, תרומה משמעותית למגמת העלייה המטרידה במספר ההרוגים בדרכים".