משרד התחבורה מקדם בימים אלה מיזם מיוחד להפיכת מרחבים עירוניים בערים גדולות בארץ למרחבים שיתנו עדיפות להולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית, על חשבון הרכב הפרטי. זאת, במסגרת תכנית חדשה של משרד התחבורה לעודד תחבורה בת קיימא בכל רחבי הארץ.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
במיזם המיוחד, שייצא לדרך בחודש הבא, יוכלו 30 הרשויות המקומיות הגדולות בישראל, להפוך אזורים עירוניים במרכזי הערים הצפופים, ולהפוך אותם לאזורים נוחים ובטוחים, שיתנו עדיפות עליונה להולכי הרגל. המיזם החדש, המכונה "בזכות הדרך", מבוצע בשיתוף המועצה הישראלית לבנייה ירוקה.
במסגרת הפרויקט תינתן עדיפות בדרך להולכי הרגל, על פני הרכב הפרטי. עדיפות זאת תכלול בין השאר הרחבה של המדרכות, הארכת זמן הרמזורים במעברי החציה לטובת הולכי רגל, שיפור סביבת תחנות האוטובוסים, תוספת שבילי אופניים, אפשרות לסגירת רחובות לכניסת כלי רכב והתקנת הצללות על מדרכות.
משרד התחבורה הקציב 12 מיליון שקלים, לתכנון הפרויקטים ברשויות שישתתפו במיזם, ויעניק להם ליווי צמוד של צוות מקצועי, הכשרות וסדנאות וכן ידע וכלים חדשניים שכבר יושמו בהצלחה במרחבים עירונים ברחבי העולם. כל פרויקט שייבחר לביצוע יזכה לתקצוב של משרד התחבורה.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "שדרוג המרחב הציבורי עבור הולכי הרגל, מיתון תנועה, וסלילת רשת שבילי אופניים יאפשרו לצמצם באופן משמעותי את השימוש ברכב פרטי, בתוך הערים, לצמצם את תאונות הדרכים, ולהפחית באופן דרסטי את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב. הפרויקט משתלב גם ברצונן של הערים לחזק את העסקים במרכזן".
מנהל אגף תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, שי קדם ציין כי התחרות מהווה הזדמנות לקדם פרויקטים לשיפור המרחב העירוני, על ידי הקצאה מחדש של זכות הדרך. "אנו מזמינים את ראשי הרשויות לקחת חלק בתהליך פורץ דרך, ולהצטרף למגמה העולמית של שדרוג מרכזי הערים באמצעות הפיכת הפירמידה – מהעדפת כלי רכב פרטיים במרכזי הערים, להעדפת הולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית. התהליך יקנה לרשויות המקומית כלים חדשניים וידע מקצועי לתכנון, קידום וביצוע מרחבים טובים, בריאים ובטוחים יותר עבור משתמשי הדרך", אמר קדם.