בעז אדרי הוא צעיר בן 21 שמאובחן על הרצף האוטיסטי, בפוסט שכתב אחיו דן, הוא סיפר על חוויה משפילה שעברו בתחנת הרכבת בעת שאחיו רצה להגיע מירושלים לתל אביב. על פי הנהלים ברכבת, אדם בעל מוגבלות זכאי לליווי לאורך כל הנסיעה, אלא שבתחנה בירושלים סירבו להיצמד לנהלים וענו לשניים: "הוא לא נכה ולא עיוור".
דן סיפר שמשפחתו בילתה בחופשה בירושלים בזמן שאחיו ביקש לצאת לאירוע מסוים בתל אביב. בהתאם לנהלים, אמו התקשרה לרכבת ישראל, תיאמה מראש את הגעתו של בעז לתחנה ומיד לאחר מכן הם יצאו לדרך.
אלא שככל הנראה בתחנת לא קראו היטב את ההנחיות ואת הגדרות השירות וסירבו להצמיד את המלווה לבעז. בעל התפקיד בתחנה שאחראי על נושא הליווי אף הגדיל לעשות ושאל: "מה, אתה עיוור? אתה יכול ללכת לבד? אתה נכה?".
משפחת אדרי הקפידה לגדל את בעז כצעיר עצמאי ועודדו אותו להתנייד בכוחות עצמו ולא לפספס אירועים משמעותיים בחייו. "לא יתכן שההנחיות יהיו נתונות לפרשנות של אישית של כל מנהל", אמרה אימו של בעז, "מגיע לו מלווה והוא רוצה להיות כמו כולם".
לבסוף, החליט דן לוותר על המשך החופשה בירושלים וליווה את אחיו לאירוע בתל אביב. "הסתכלתי עליו בעיניים ולא הייתי מסוגל להגיד לבנאדם 'מצטער אתה צריך לחזור בגלל שאתה אוטיסט ובתחנת הרכבת אין איך לעזור לנו'", סיפר. "אז ויתרתי על החופשה כדי לעשות את אחי מאושר ולקחתי אותו לתל אביב".
ברכבת ישראל הגיבו לפוסט שהעלה דן אחיו של בעז לפייסבוק וציינו כי הם מתנצלים על חווית השירות שהשניים קיבלו: "צוותי התחנות שלנו מספקים שירות תיאום וליווי בעלייה ובירידה מהרכבת, לכל לקוח שמבקש זאת - וישנם מאות לקוחות עם מוגבלות, מדי יום, שאנו גאים לתת להם שירות. רצינו לעדכן אותך שהעברנו את הנושא לבדיקה באופן מיידי ואנו מבררים מדוע לא קיבלתם את השירות הראוי".
דווקא לאחר המקרה, פרסמה אתמול רכבת ישראל הודעה בה היא מבשרת על שיא של כל הזמנים במספר תיאומי הנסיעות לנוסעים עם מוגבלויות. לטענתם בשמונת החודשים הראשונים של 2019 בוצעו מעל ל-37 אלף תיאומי נסיעות עבור נוסעים עם מוגבלויות, גידול של 16% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2018, בממוצע מידי יום מבוצעים ברכבת כ-220 תיאומי נסיעה.
ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il
אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! נבחרת הכתבים המובילה של ישראל פוגשת את האנשים המשפיעים במדינה! >>> מהרו להירשם עוד היום