עד לשעה 16:00 הצביעו כ-2.8 מיליון איש בסבב ב' של הבחירות שנהפכו חג לאומי. זו הפעם השלישית בשנה האחרונה, ביחד עם הבחירות המקומיות, שיש שבתון השנה – והמאורע הוציא רבבות למרכזי הקניות. בקניוני עזריאלי מדווחים על פי 3.5 אנשים מביום רגיל ומעריכים שעד סוף היום מיליון איש יבקרו רק בקניוני הרשת. כ-150 אלף ישראלים הגיעו לשמורות רשות הטבע והגנים, יותר מעשרת אלפים רוחצים בחופי הכנרת, ובחוף פלמחים – אליו גם הגיעו יאיר לפיד ופוליטיקאים נוספים – נרשם עומס והאזרחים התבקשו שלא להגיע למקום.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
מנתוני חברת שב"א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי, עולה כי מאז השעה 10:00 הבוקר מורגשת פעילות גבוהה בכרטיסי אשראי. מהנתונים עולה כי כמות העסקאות דומה לקצב העסקאות שנרשם בימי שישי. הנתונים בין השעה 10:00 ל-13:00 גבוהים בכ-25%, עלייה לעומת יום הבחירות לכנסת ה-21 באפריל השנה ו-35% לעומת יום רגיל.
בין השעות 13:00 ל-14:00 נרשם קצב פעולות של למעלה מ-7,500 עסקאות בדקה ולמעלה מ-450 אלף עסקאות בשעה. במהלך השעה נרשמו דקות שבהן קצב העסקאות עלה על 8,000 עסקאות בדקה. ואילו בין השעות 17:00-15:00 כ-6,000 עסקאות בדקה
"עד כה הגיעו כ 715,000 מבקרים לקניוני הקבוצה ואנו צופים כי עד סוף היום נעבור את מיליון המבקרים, פי 3 וחצי מביום רגיל", נמסר משב"א.
לדברי עופר שחטר, מנכ"ל פרו-מול, חברה לניהול קניונים: "כפי שצפינו, אנו רואים עלייה משמעותית בכמות המבקרים בקניונים בפריסה ארצית, בהשוואה ליום הבחירות האחרון, וכמובן שבהשוואה ליום עסקים שגרתי. אם בבחירות הקודמות היה גידול של כ-300% במספר המבקרים, ביום הבחירות הזה אנו רושמים גידול של כ-500% מיום מסחר רגיל, עד השעה 13:00"
סיכום נתוני בחירות 2019 פרק א' הצביע על קניות בהיקף של 850 מיליון שקלים בכרטיסי אשראי בלבד - זינוק של 20% בהיקף הקניות ביחס ליום חול ממוצע וזינוק של 26% יותר מאשר היקף הקניות ביום הבחירות הארציות ב-2015.
הבחירות נערכות זמן קצר לפני ראש השנה ורבים כבר מצוידים בתלושי שי מהמעבידים. מצד שני ההנחות הן בגובה 20-30% מכיוון שכבר הסתיימו הסיילים של הקיץ ועוד לא התחילו הנחות ראש השנה.
לקניוני עזריאלי הגיעו עד השעה 13:00 כ-220,000 מבקרים לקניוני הקבוצה. גם אתר "עזריאלי . קום" מדווח על טראפיק ומכירות בגובה 200% מהממוצע של תקופת החגים. לפי הנתונים, מרבית הקניות הן בקטגוריות הבישום , טיפוח, אופנה ומוצרי חשמל. בעופר בילו סנטר הפדיונות הן פי 3 מיום רגיל ופי 4 מכמות המבקרים הרגיל.
רשת ויקטורי מוסרת כי בעקבות יום הבחירות והסמיכות שלו לחגים מהבוקר נרשמה עלייה של כ-58% לעומת הממוצע היומי. המוצר המבוקש ביותר היום בסניפי הרשת הוא פילה דג סלמון שמוביל את רשימת המכירות ומיד לאחריו על פי הסדר עגבניה, מלפפון, אבטיח וערק עלית.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, מסר: "ימי שלישי שלנו ידועים כימים אטרקטיביים במיוחד עם מבצעי שלישוק במחלקת הירקות, בעקבות עיתוי הבחירות בסמיכות לחג התכוננו מראש בצוותים מתוגברים בסניפים ועד כה פקדו את סניפי הרשת עשרות אלפי ישראלים המנצלים את הזמן לקניות החג".
ארז וסנר, מנהל רשת מחסני חשמל המונה 60 חנויות בפריסה ארצית, סיפר: "אלפי ישראלים נהנו מיום הבחירות וניצלו את הסמיכות לתקופת החגים כדי לרכוש מתנות ומוצרי חשמל לבית. עד לשעה זאת נרשם גידול של 10% במחזור המכירות בהשוואה לבחירות בחודש אפריל האחרון כשהעיר שממוקמת ראשונה בהיקפי הפידיון היא תל אביב, אחר כך באר שבע, חיפה ואילת. בין המוצרים הפופולריים שנרכשו בסניפי הרשת: שואבי אבק של דייסון, מכונות קפה של נספרסו, בלנדרים של נינג'ה, מסכי טלוויזיות 65 אינץ', סמארטפונים ומוצרי גיימינג".
גם היום, בדומה ליום הבחירות האחרון, מדווחים בקבוצת בתי הקפה והמסעדות הגדולה בישראל - קבוצת "קפה קפה" - כי בכל 15 רשתות הקבוצה (עם כ-300 בתי עסק) חל זינוק של למעלה מ-200% במספר הסועדים, לעומת ימי חול רגילים.
לדברי בעלים קבוצת "קפה קפה", רונן נמני: "המוני משפחות חגגו את הדמוקרטיה ופקדו את בתי הקפה שלנו ברחבי הארץ. תגברנו את הצוותים מראש ועיקר התנועה הייתה במרכזים המסחריים - בהם בתי הקפה והמסעדות היו מלאים עד אפס מקום, מה שגרר זמני המתנה ממושכים לישיבה. הזכיינים מדווחים כי שעות הלחץ העיקריות נעו בין 11:00-14:00 והמנה הנמכרת ביותר הייתה ארוחת בוקר ישראלית. אני מקווה שבעלי זכות ההצבעה מימשו אותה והשפיעו על עתידנו".