מדד הקמפיין הוא משאל בהשתתפות פרשנים פוליטיים וכתבים מכלי התקשורת המרכזיים בישראל. המשתתפים מחלקים ציונים לאופן שבו הגופים הפוליטיים והמנהיגים שלהם התנהלו בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי החוצות וברשתות החברתיות. התוצאות משוקללות עם סקר שנערך בקרב הציבור הרחב, וכך נבחרים מצטייני השבוע.
את המקום הראשון חולקות הפעם המחנה הציוני, ששומר על מיקומו מהשבוע שעבר, ומרצ, שמזנקת ממרכז הטבלה אל ראשה. האיחוד בין העבודה לתנועה השיק השבוע קמפיין עם הסיסמה הפשוטה: "זה אנחנו או הוא". הליכוד, שנמצא בתחתית הטבלה, הגיב יומיים לאחר מכן עם הסיסמה ההפוכה: "זה אנחנו או הם". גם הנאום הוויראלי של סתיו שפיר עשה את שלו, ובתוספת של עמידה על עקרונות הציונות, לבני והרצוג יכולים לסמן לעצמם שבוע מוצלח.
מרצ יצאה מהפריימריז למתקפה תקשורתית. המפלגה שמבקריה החלו לתהות אם תעבור את אחוז החסימה לא מתכוונת להיעלם. בנוסף לעקיצות ברשתות החברתיות כלפי המחנה הציוני, בניסיון למנוע בריחת קולות, שחררה המפלגה את סרטון החתונה, עם בכירי המפלגה מפזזים ושותים. התגובות היו מעורבות, אבל המטרה הושגה: אף אחד לא נשאר אדיש.
אחרי שבועות שבהן המפלגות הערביות נעו בין מרכז הטבלה (חד"ש) לתחתית (בל"ד ורע"מ-תע"ל), האיחוד ביניהן מזניק אותן למעלה. מעניין יהיה לראות אם התחזיות האופטימיות שמפזרים חברי הכנסת יקבלו הד מהרחוב וישפיעו על הקמפיין. החל מהשבוע הבא נדרג את הרשימה המשותפת כגוף אחד.
גם כולנו של משה כחלון החלה סוף סוף בקמפיין הבחירות. בינתיים, המפלגה לא משקיעה את מרב המאמצים ברשת. פרט לסרטון טלפון אדום אחד, עיקר הפרסומים של כולנו הם שלטי חוצות. בתוספת הביקור הבלתי נמנע בשוק מחנה יהודה, אין ספק שיש פה משהו נוסטלגי. השאלה אם זה יספיק ברגע האמת.
אין מהפך על הבר
השבוע בחרנו לשאול אתכם על מידת הקשר האישי והביטחון שאתם חשים במועמדי המפלגות השונות. בשאלה הקלאסית "עם מי מראשי המפלגות היית רוצה לשבת לכוס בירה", זכה יאיר לפיד לתמיכה גורפת. האם זה בגלל תכונות המנהיגות שלו או בגלל הידע שצבר בנושא אלכוהול במהלך הקריירה העיתונאית שלו?
הפרסומים על המתרחש בחדרי חדרים במשפחת נתניהו לא הרתיעו אתכם. בנימין נתניהו הוא מנהיג המפלגה שהכי הייתם רוצים שיהיה בן משפחה שלכם. גם כאן יאיר לפיד מחזיק במקום טוב בצמרת, ובנט במקום השלישי.
יצחק הרצוג יכול להיות מרוצה שלפחות בעניינים מעשיים יותר, הוא מדביק את הפערים מנתניהו. השניים הוכתרו כשני המנהיגים המועדפים לקנות מהם מכונית. מי בתחתית? ציפי לבני ואביגדור ליברמן, שנראה שסובלים מבעיית אמינות כללית בקרב הנשאלים.
בשאלה שנדמית החשובה מכולן, "מי היית רוצה שיהיה הבוס שלך?", משה כחלון מככב במקום הראשון. במרחק מה ממנו נמצאים בנימין נתניהו ויצחק הרצוג. זו הוכחה נוספת שהתדמית ההגונה שהצליח כחלון ליצור לעצמו היא הנכס האלקטורלי הגדול ביותר שלו. כרגע, התדמית הזו מספיקה לשמונה מנדטים ומעלה.
משתתפי הפאנל: אריק בנדר (מעריב), ירון אברהם (ערוץ הכנסת), רזי ברקאי (גלי צה"ל), מקבולה נאסר (רדיו א-שמס), שלום ירושלמי (מקור ראשון), ישראל כהן (כיכר השבת), אודי סגל (חדשות 2) יואב לימור (ישראל היום וקשת), רינה מצליח (חדשות 2), דנה סומברג (מעריב), עידן קוולר (גלי צה"ל), יואב קרקובסקי (רשת ב'), טל שניידר (mako), מתי טוכפלד (ישראל היום), מנחם לזר (פאנלס פוליטיקס), דרור גלוברמן (mako) ועוד.
ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 500 חברים בפאנל הפוליטי שלPanel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 25 בינואר 2015. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.6 אחוזים.