כמה מכוניות היו שורדות התנגשות חזיתית עם רכב גדול במהירות 110 קמ"ש? לא היינו ממליצים לכם לנסות, אבל אנחנו יכולים לומר שטסלה מודל 3 היא ללא ספק אחת מהן. מוקדם יותר החודש נפגעה ג'ן דונלאפ על ידי נהג טראק שיכור שנסע בניגוד לכיוון התנועה, אך יצאה עם פציעות קלות בלבד הודות לטסלה בה נסעה. ואם זה לא מספיק, אילון מאסק הגיב לה בעצמו: מועדון בעלי רכבי טסלה בעיר קולומבוס שבאוהיו, שמפעיל עמוד טוויטר ייעודי, פרסם את הסיפור ברשת החברתית – והיזם אילון מאסק, שידוע בתור צייצן פעיל במיוחד, לא איחר להגיב.
Last night our member @JenDunlap_ & her friend got hit by a drunk driver. They got hit HEAD ON by a wrong way driver (truck) on a highway, both going 70 mph +. Jen credits @elonmusk, @Tesla & her Model 3 for saving her life! @CARandDRIVER @teslaownersSV @Teslarati @ElectrekCo pic.twitter.com/BlvAofxmy1
לפי הפוסט של המועדון ברשת החברתית, דונלאפ סבלה פציעות קלות יחסית, וביניהן צלע שבורה ונקע בקרסול. נוסע נוסף ברכב נאלץ להתאשפז בבית החולים, אך מצבו יציב. "הן נפגעו חזיתית בכביש המהיר על ידי נהג משאית שנסע בניגוד לכיוון התנועה במהירות 110 קמ"ש, וג'ן אומרת שהטסלה מודל 3 הצילה לה את החיים!". מאסק לא איחר להגיב, וכתב: "שמח שג'ן בסדר!". גם דונלאפ עצמה התבטאה בטוויטר בעקבות התאונה: "אני מרגישה כל כך בת מזל להיות בחיים היום", כתבה באותו היום.
Glad Jen is safe!
בחקירת האירוע עלה שהנהג הפוגע, גבר בן 53, נסע תחת השפעתם של חומרים אסורים. לא נמסרו לתקשורת פרטים נוספים על ההתנגשות, כך שלא ברור האם מערכות הבטיחות של הטסלה פעלו בזמן התאונה. יחד עם זאת, יצרנית הרכבים החשמליים לא היססה לנצל את התקרית לצרכיה. לפי החברה, ארגון NHTSA שעוסק בבטיחות בכבישים ושייך למשרד התחבורה האמריקני, הגדיר את מכוניות טסלה בתור "המכוניות שהונדסו להיות הבטוחות ביותר בעולם", עם "הסיכויים הנמוכים ביותר לפציעה מבין כל הרכבים". "הסיבה לכך היא המבנה הקשיח והמבוצר של הבטריה שמוצמד לרצפת הרכב ומעניק לו עוצמה יוצאת דופן ומרכז כובד נמוך". אלא שבשנה שעברה, כך דווח ברשת CNN, ארגון NHTSA ביקש מטסלה להפסיק לטעון שהוא הגדיר את מודל 3 בתור הרכב הבטיחותי ביותר שבחן.
למרות שארגון מבחני הריסוק האירופי (EURO NCAP) העניק ציון מושלם לטסלה מודל 3, מאסק מרבה להיכנס למגננה בכל פעם שעולות טענות על בטיחות הרכבים. כך, במאי 2018, הוא העיד שהסיקור התקשורתי של תאונה ביוטה בה היה מעורבת טסלה מודל S היה "ממש דפוק". באותה התקרית, אישה שהשתמשה במערכת האוטו-פיילוט (נהג אוטומטי) התנגשה עם משאית כיבוי אש במהירות 96 קמ"ש וקרסולה נשבר. מאחר יותר היא הודתה שהיא חיפשה אחר הטלפון שלה בזמן התאונה.
What’s actually amazing about this accident is that a Model S hit a fire truck at 60mph and the driver only broke an ankle. An impact at that speed usually results in severe injury or death.
מאסק התייחס לדיווח בעיתונות וכתב: "זה דפוק שהתרסקות של טסלה שנגמרה עם קרסול שבור מגיעה לדף הראשון, ו-40,000 בני האדם שמתו בתאונות דרכים בארצות הברית בכלל לא מסוקרים. מה שמדהים זה שמודל S התנגשה עם משאית במהירות של כמעט 100 קמ"ש בשעה והנהגת רק שברה את הקרסול. פגיעה במהירות כזו בדרך כלל נגמרת בפציעה קריטית או במוות".