משבר האופיואידים שהתחיל בשנות ה-90 ונמשך עד היום הוא פצע עמוק בליבה של ארה"ב, שגבה את חייהם של למעלה מחצי מיליון בני אדם. מסוג הפצעים שמלבד השפעתם על חייהם של המון אנשים, גם מייצר סיפורים רבים, כל אחד מהם ראוי לקבל במה. "נהר ארוך בוהק" (Long Bright River), סדרת המתח החדשה מבית פיקוק שזמינה ב-yes, מצטרפת לשורת היצירות המתרחשות על רקע המשבר - ומשלבת בתוך מותחן בלשי דרמה נוגעת ללב שמציגה נקודת מבט נוספת וחשובה, שלא רק עוסקת בהתמכרות, אלא גם בשורשיה וגלי ההדף שלה.

"נהר ארוך בוהק" מבוססת על רב המכר בעל אותו השם של הסופרת ליז מור, שגם כתבה את הסדרה יחד עם ניקי טוסקנו. במרכז העלילה עומדת מיקי (אמנדה סייפריד), שוטרת שעבודתה מתרכזת באחת משכונות הפשע הקשות בפילדלפיה, שאת רחובותיה פוקדים סוחרי סמים, צרכני זנות ודמויות מפוקפקות נוספות. מהדקות הראשונות ניכר שמיקי היא לא שוטרת רגילה, היא מכירה את השכונה כמו את כף ידה (כי מתברר שהיא בעצמה מגיעה משכונה קשה בפילדלפיה) והיא לא מתייחסת לנשים המכורות לסמים כאל אזרחיות סוג ב' (כי אחותה נמנית ביניהן). אבל כשאותן נשים בשכונה מתחילות להיעלם וגופותיהן מתגלות, מיקי מתחילה לחשוד שלא מדובר במקריות. כשאחותה גם כן נעלמת במקביל אליהן, הפשעים שמיקי חוקרת הופכים לאישיים והיא מחליטה להיכנס עמוק לתוך מחילת ארנב סבוכה ומלאת טוויסטים, שבמהלכה היא תגלה אמיתות רבות על עצמה ועל סביבתה.

את הפרק הראשון ביימה הבמאית הישראלית הגר בן-אשר ("ילד רע"), שממשיכה לבסס את שמה מעבר לים. העובדה שבן-אשר ביימה את הפרק הראשון ראויה לציון, כיוון שפרקים ראשונים של סדרות לרוב שמורים לבמאיות ובמאים בכירים, כאלה ששמם ימשוך צופים. הבמאית הישראלית ראויה לכבוד שהיא רוכשת הן בתעשייה המקומית והן הבינלאומית, והפרק הראשון בבימויה הוא עדות נוספת לכך. אומנם לסדרה לוקח קצת זמן להתניע, וזה אומר שהפרקים הראשונים עלולים להיות מעט איטיים מהרגיל, אך היא ללא ספק משתלמת בהמשך.

מותחנים בלשיים יכולים פעמים רבות לסבול משטחיות, עקב התמקדות בקווים עלילתיים שונים, ביצירת מתח ובחשיפת טוויסטים. למרבה המזל "נהר ארוך בוהק" לא סובלת מהבעיה הזו - ולצד הטוויסטים הסדרה מצליחה גם להגיע לעומקים, בזכות כתיבה חכמה של הסיפורים והדמויות שעומדות במרכזם. הדמויות אנושיות, מורכבות, פגיעות ופגומות, הן מעוררות הזדהות, גם אם מדובר בסיפורים שרחוקים שנות אור מהמציאות היומיומית שלנו. אומנם בפרקים הראשונים זה לא מספיק ניכר, אך ככל שהסדרה מתפתחת מתגלה בבסיסה סיפור מרגש על שתי אחיות ושתי נשים שעברו חיים מורכבים, ועל הקשר הייחודי ביניהן שהיה לעוגן עבורן מהילדות ועד הבגרות.

"נהר ארוך בוהק" הוא סיפור שמאגד בתוכו לא מעט. זה סיפור על אוכלוסיות שקופות, על אחווה נשית, על שחיתות משטרתית, התמכרות, סודות משפחתיים, על בחירות והחלטות שאנו עושים וכיצד הן משפיעות עלינו ועל הסביבה שלנו. אומנם לעתים המסרים עוברים בצורה שיכולה הייתה להיות מעודנת יותר, אבל למרות זאת הם עדיין מועברים בצורה אפקטיבית שמשתלבת היטב בסיפור ובדמויות. לצד זאת, הטוויסטים לא תמיד מצליחים להפתיע והעריכה ללא ספק יכולה הייתה להיות מהודקת יותר, במיוחד בסדרה שעוסקת בנושאים קשים ומאופיינת באווירה קודרת ביותר. 

אמנדה סייפריד כבר הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות כשחקנית דרמטית מצוינת, עם מועמדות לאוסקר על "מאנק" וזכייה בפרס האמי ובגלובוס הזהב על "עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס" (תפקיד שגילמה כל כך טוב, שג'ניפר לורנס סיפרה שאחרי שצפתה בה ויתרה על גילום אותה דמות בסרט שהיה אמור לצאת ומאז אכן נגנז). ב"נהר ארוך בוהק" היא מוכיחה שוב את היכולות הדרמטיות שלה, לצד שחקני חיזוק שונים, הבולט שביניהם הוא קיילום ווינסון שמגלם את בנה בן ה-7, תומאס. על אף התפקיד התובעני, וינסון מראה יכולות משחק ועומק רגשי מרשימים ביותר לגילו, והוא אחת הסיבות העיקריות שהקשר הייחודי בינו לבין מיקי מחזיק היטב את מרבית הסדרה.

"נהר ארוך בוהק" היא דרמת מתח שמיועדת למי שאוהב דרמות עוצמתיות וכנות, ומותחנים שנבנים בהדרגתיות. למרבה הצער, העובדה שהיא מגיעה אחרי רצף של לא מעט דרמות משטרתיות דומות, כמו "הסודות של איסטאון" והעונה הרביעית של "בלש אמיתי", לא עוזרת לה ומקשה עליה לבלוט. אבל התוצאה היא עדיין דרמה נוגעת ללב, כתובה היטב, משוחקת מצוין ומבוימת ברגישות, שמרגישה אותנטית ובעיקר מציפה סיפורים אנושיים שחשוב לספר אותם.