אנחנו לא רואים הרבה ממינדי ואסף, וגם כשהם כן עושים גיחה קצרה למסך שלנו, הם תמיד משחזרים את אותה השיחה שהם מנהלים כבר מהפרק השני. הם עשו את זה גם בפרק ששודר אתמול (שלישי), אבל הפעם נראה שהמתיחות ביניהם גבוהה יותר מהרגיל. מתברר שאסף הוציא את כל החפצים שלו מהדירה המשותפת בירושלים והחזיר אותם לדירת הרווקים שלו בתל אביב. האם זה מפתיע אותי? ממש לא, אבל אני מבינה למה זה הפתיע את מינדי. בכל מקרה, זו רק עוד הוכחה לזה שאסף עדיין מתנהל בתודעת יחיד ולא בתודעת זוג. זה לא הנושא היחיד שעולה בפגישה שלהם עם גלעד. מינדי מציינת שההתנהגות האסרטיבית שלו (היא רוצה להגיד "אגרסיבית", אבל מתחרטת) מבהילה אותה לעתים. אבל אסף לא ממש מוטרד מאיך שהוא גורם לה להרגיש, ובעיקר מוטרד מאיך שהוא יוצא בטלוויזיה. או לפחות ככה זה נראה.
אחרי הפגישה אסף שוב משתף את מינדי שקשה לו עם הטייטל "קונטרול פריק". האם אסף יודע שהוא חולה שליטה ופשוט מתקשה להכיר בזה? לא ברור, אבל זה גם לא כל כך משנה, כי ההתנהגות שלו בשיחה במכונית הייתה בעייתית ככה או ככה. הוא חשב אך ורק על "איך הוא ייתפס" והיה חסום לגמרי בפני ביקורת בונה. הוא המשיך לבקש ממינדי דוגמאות למקרים שבהם הוא סירב לשחרר את המושכות, אבל לא בשביל לנסות לעשות רפלקציה, אלא במטרה להראות למינדי שהיא טועה. בהקשר הזה חשוב לומר שמינדי ממש לא מנסה לעשות לאסף רצח אופי; היא לא מבקשת להוכיח אותו, היא בסך הכל רוצה שהוא ידע איך היא מרגישה. אבל הוא בכלל לא טורח להקשיב, ובסוף היא זו שנאלצת להתנצל בפניו.
רק מאוחר יותר, בשיחת וידאו, אסף סוף סוף מודה שהוא לא באמת נתן מקום לצד של מינדי. אפשר לטעון שההתנצלות הזו היא צעד בוגר שמראה על התקדמות, אבל הפרשנות שלי אחרת. תחשבו על זה: השיחות הקודמות שניהלו מינדי ואסף בפרק הזה התנהלו מול מצלמות, פשוט כי לא הייתה ברירה (יש מצלמה בקליניקה, ויש מצלמה באוטו), אבל את שיחת הווידאו אסף צילם בעצמו ומיוזמתו, הוא לא היה חייב לצלם אותה. זה קצת כמו לפרסם את זה שאתה תורם כסף לעניים, למשל, ואז עולה השאלה בנוגע למניע. בקיצור, כל זה גורם לי לחשוב שאסף התנצל בפני מינדי לא מתוך הבנה אמיתית של הטעות שלו, אלא כניסיון לתקן את התדמית שלו בעיני הצופים.
ונעבור לשחר ואיילה: השניים נוסעים לבקר את ההורים שלה במלון המפונים באילת (לא יודעת מה איתכם, אני אישית התאהבתי באמא של איילה), ובסך הכל המפגש עובר חלק. אבל בזמן שמעל לפני השטח הכל נראה די תקין, מתחת לפני השטח הפער בין איילה לשחר רק ממשיך להתרחב. היא מדברת בטסטות על זה שגינונים זוגיים כבר מתחילים להתפתח אצלה, בזמן שהוא מקפיד להתנער מהמילה "זוגיות". אבל זה לא שאיילה עיוורת למתרחש; אפשר לומר שהיא עושה ווישפול ת'ינקינג. בעצם, היא מביאה את שחר לסיטואציה שבה הם צריכים "לגלם" בני זוג, בין השאר מתוך תקווה שבסופו של דבר הם באמת יהיו בני זוג. אבל ככל שהיא נפתחת יותר לרעיון של אינטימיות עם שחר, הוא רק נהיה סגור יותר.
כבר למדנו שהשיחות הכי משמעותיות של הזוגות מתקיימות במכונית (לדעתי, זה קורה כי שם הנוכחות של המצלמה הכי פחות מורגשת) - ואכן, בדרך חזרה מאילת, איילה מחליטה להפסיק להתבייש ושואלת את השאלות הקשות. היא תוהה אם שחר בורח במכוון ממצבים עם פוטנציאל אינטימי, ואומנם היא מדגישה שהיא מדברת על אינטימיות שאינה בהכרח מינית, אבל אני לא ממש מאמינה לה. אני חושבת שהיא אומרת את זה כדי לא להפחיד את שחר עם הרצייה שלה. אבל בעצם, היא מתוסכלת מהיעדר הסקס בקשר שלהם (לגיטימי, מן הסתם).

קשה לה עם זה ששחר לא רוצה לשכב איתה, קשה לה עם זה שהיא לא יודעת למה, ויותר מהכל - היא פגועה עד עמקי נשמתה. וזה עוד יותר פוגע דווקא בגלל האמירות שלו שאמורות לכאורה לרכך את המכה - כל ה"אני לא רוצה להשלות אותך" למיניהן. כי האמירות האלה, במקום לגרום לאיילה להרגיש שחושבים עליה, רק גורמות לה להרגיש כאילו היא נמצאת לבד בסירה הזו. הרי כששחר מכתיר את עצמו "המשלה" הוא אוטומטית קובע שהוא הגורם העליון בקשר הזה, משמע הוא ממקם את איילה בעמדת נחיתות.
אבל מה שהכי מעצבן זה ששחר מקפיד להשאיר את איילה תלויה באוויר. הוא לא נותן תשובה ברורה לאף אחת מהשאלות שלה - לא ל"למה אתה נזהר", לא ל"האם אתה נמשך" ולא ל"האם אתה בכלל רואה פוטנציאל זוגי". הוא מתעקש שהוא לא מוכן לנבא עתידות, ומשאיר אצלה את הבחירה אם לעזוב או להישאר, מסיר מעצמו כל אחריות. בעצם, הוא מכניס אותה למצב בלתי אפשרי, שבו היא צריכה לבחור מה לעשות מבלי שיש לה "נתונים" של ממש להתבסס עליהם. והדובדבן שבקצפת, הוא מגביר את המוזיקה כשהוא לא מסוגל להמשיך להתמודד עם השיחה. אני במקום איילה כבר הייתי קמה והולכת (מניסיון, במצבים כאלה זה רק הולך ומידרדר).

בזמן ששחר ואיילה תקועים בלופ האפלטוני, רוני כבר מדמיינת את הילדים המשותפים שלה ושל שקד. אני עדיין מתאבלת על הדמות הטלוויזיונית השערורייתית שהיינו יכולים לקבל אם רוני הייתה משודכת למישהו אחר, אבל מה לעשות, היא זכתה בכל הקופה והיא לגמרי יודעת את זה. מעבר לזה, נדמה שהם הזוג הכי יציב של העונה - פשוט כי אין אישיו חוזר שממשיך לרדוף אותם. ובכל זאת, יש עניין קטן שממשיך להטריד אותי. סליחה מראש על הדעה השנויה במחלוקת, אבל בזוגיות מושלמת הגבר אמור לרצות את האישה קצת יותר ממה שהיא רוצה אותו, ולא להפך. ואני מרגישה שרוני רוצה את שקד קצת יותר ממה שהוא רוצה אותה.
כי בזמן שאנחנו שומעים את רוני משתפכת על התכונות הנפלאות של שקד בכל הזדמנות אפשרית, נראה ששקד פשוט נמצא שם, בהחלט נהנה מהחיים אבל לא גמור מאהבה. מה גם שהתחושה היא שלא נערכים איתו מספיק ראיונות (במשך כמה פרקים אני עוד אצטרך לראות קטעים מהטסטה עם השוונץ בצד ימין?). בכל מקרה, יש לי תחושה שחוש ההומור של רוני לא מספיק מפותח ביחס לחוש ההומור המשובח של שקד, או במילים אחרות, שהיא קצת סחית מדי בשבילו (ואני לא מדברת על סחית במובן של הימנעות מאלכוהול, מן הסתם). אבל אולי זו פשוט הפסימית שבי.
נסיים עם חן וברק, שנוסעים לביקור אצל ההורים של חן, ומדובר בתצוגת תכלית של אידליה משפחתית; ברק קופץ עם הילדים בטרמפולינה, חן שותה יין ומסתכלת עליהם מהצד בנחת. מה צריך יותר מזה. אבא של חן היה מרגש באופן שבו הוא דיבר על ברק (אם כי אני לא בהכרח מסכימה איתו, אבל זו כבר שיחה אחרת) - ובכל זאת, הכוכבת של האירוע הייתה הילדה גאיה, שבחשה ביחסים של ברק וחן כאילו היא מינימום מראיינת בגיא פינס.
כמובן שלא יכול להיות עד כדי כך מושלם, אז בדרך חזרה חן דופקת סצנה אופיינית של עלבון מאמירה חסרת משמעות של ברק (ובשלב הזה, אני כבר מתחילה לחשוב שהיא באמת מחפשת אותו). אבל אל דאגה, הוויכוח הקטן נפתר בדרך הרגילה: נישוק אינטנסיבי של כף היד. בקרוב יגיע השיא של העונה - סופ"ש הזוגות - ואפשר כבר להניח בביטחון שחן וברק יהיו הזוג הדביק שכל הזוגות מקנאים בו. אם אתם שואלים אותי, חן בהחלט תפיק הנאה מהמעמד הזה, ותיגע בברק עוד יותר מהרגיל רק כדי להוציא לכולם את העיניים.
תגובות