ספוטיפיי דחתה השבוע את טענתו של הראפר דרייק כי שירות הזרמת המוזיקה "ניפח" במכוון את נתוני ההאזנות ללהיט ההיפ הופ Not Like Us, שכתב קנדריק למאר נגדו.
בעקבות התביעה שהגיש דרייק לבית משפט בניו יורק בחודש שעבר, שירות הסטרימינג השיב כי "בניגוד לנטען, ליוניברסל מיוזיק גרופ (UMG) ולספוטיפיי מעולם לא היה כל הסדר שבו יוניברסל גבתה מספוטיפיי תעריף נמוך ב-30% (על השמעת השיר) מתעריפיה הרגילים, בתמורה לכך שהאלגוריתם יציע אותו ליותר משתמשים". לדברי ספוטיפיי, "העתירה מציינת שאדם בלתי מזוהה טען בפודקאסט כי הוא השתמש בבוטים כדי להשיג 30 מיליון האזנות בימים הראשונים ליציאתו של השיר, אך ספוטיפיי לא מצאה ראיות לביסוס הטענה הזו".
התשובה של ספוטיפיי מגיעה חודש לאחר שהראפר הקנדי האשים אותה ואת ענקית המוזיקה יוניברסל במצג שווא ובניפוח מלאכותי של נתוני ההאזנות לשיר הדיס של למאר נגד דרייק. הרקע - ביף (ריב) בין שני כוכבי הראפ שהבעיר את עולם ההיפ הופ בקיץ האחרון. במסגרת זו, דרייק ולמאר הוציאו שורה של שירים אחד נגד השני, כאשר לדעת רבים למאר היה המנצח הגדול של הסיבוב.
חברת ההפקות של דרייק, Frozen Moments LLC, טענה כי יוניברסל השיקה "קמפיין לא חוקי" בכך שהפעילה חוות בוטים וביצעה שוחד מסחרי שנועדו להעצים את הפופולריות סביב השיר של למאר, שבו הוא מאשים בין היתר את דרייק בפדופיליה. זו גם הסיבה שדרייק עתר בשנית נגד יוניברסל וציין כי חברת המוזיקה הייתה יכולה למנוע את יציאת השיר שבו הוא מתואר כעבריין מין. אותו סינגל, דרך אגב, מועמד לפרס שיר השנה בטקס הגראמי הקרוב.
התביעה כשלעצמה מעוררת תמיהה משום שדרייק ולמאר חתומים ב"רפבליק" ו"אינטרסקופ" (בהתאמה), שני לייבלים בבעלות יוניברסל. עורכי דינו של דרייק לא מסתפקים בזאת, וטוענים כי יוניברסל אף הפרה את החוק הפדרלי נגד הפשע המאורגן בארה"ב (RICO). בתגובה לספוטיפיי, הצוות המשפטי של דרייק מסר לאתר TheWrap כי "אין זה מפתיע שספוטיפיי מנסה להרחיק את עצמה מהשיטות המניפולטיביות לכאורה של יוניברסל לניפוח מלאכותי של נתוני סטרימינג בשמו של אחד האומנים האחרים שלה. אם לספוטיפיי וליוניברסל אין מה להסתיר, אז הם אמורים להיות בסדר גמור עם בקשת החשיפה הבסיסית הזו".