עננה כבדה ריחפה מעל הארנה במינכן בסוף השבוע האחרון, דקות בודדות לפני עלייתה של אדל לבמה. עננה פיזית, לא תחושות המועקה והאפרוריות הדומיננטיות באקלים הישראלי בעשרת החודשים האחרונים. ואז, במשך עשר דקות, ירד גשם זלעפות כאילו אלו זלעפות של חרדה ופחד עז שדווקא כן מתכתבים עם כוננות השיא בישראל וההיערכות לתגובה איראנית. חששתי: איך אדל תשיר? דיווה לא עולה ככה. ולרגע, ממש לרגע, תייר ישראלי שכמותי יכול היה להזדהות עם מה שמטריד את המעריץ הדרום-קוריאני או הבריטיות הנלהבות שישבו לצידי.

אנחת רווחה נרשמה בקהל כשהגשם פסק, אדל התרוממה מתחת לבמה והשיקה עם הבלדה הכה ידועה Hello את סדרת המופעים האקסקלוסיבית בבירת בוואריה השמרנית. במהלך אוגוסט היא תעלה בסך הכול עשר פעמים על הבמה הגדולה, בארנת פופ-אפ ייחודית שהוקמה במיוחד לשם מטרה זו, כאשר בסיום הרזידנסי (שהות אומן) צפויה הזמרת הבריטית לשבור שיא של צופים ומכירת כרטיסים באחד ההימורים הגדולים שנראו בשוק ההופעות החיות בשנים האחרונות.

נתחיל מהארנה עצמה, שהוקמה יש מאין ובעלת תפוסה של 74 אלף איש באוויר הפתוח. על פי הדיווחים הושקעו בהפקה ובעלויות הבנייה, החל מריבוד הכביש באספלט, יותר מ-100 מיליון דולר. המסך הענקי שעוטף את הקהל ברוחב 220 מטר הסתכם בעשרות מיליוני דולרים לבדו. לכך ניתן להוסיף את נבחרת הנגנים המרשימה שמלווה את הזמרת על הבמה, הזיקוקים, הפירוטכניקה והלוגיסטיקה הכרוכה בהפעלת "אדל וורלד" ("העולם של אדל"), מתחם מיוחד שהמתין למעריצות ולמעריצים לפני ואחרי המופע וכלל בין היתר גלגל ענק, גן בירה ומאהל מרצ'נדייז בסגנון חנות בוטיק עם תור שמשתווה להפסקה הארוכה שאדל נוהגת לקחת בין אלבומים.

ההמתנה למופע עצמו השתלמה. הקול הגדול וההגשה הכובשת של אדל בשמלת נייבי קלאסית מפצים גם על השירים המהונדסים יתר על המידה מאלבומה האחרון, והיא כאילו באה להזכיר לנו איך נראה ונשמע קונצרט שבמרכזו אישה, דיווה, פרפקציוניסטית חסרת תקנה שמפטפטת לא אחת עם הקהל עם כוס תה בידה, שדחתה 24 שעות לפני את המופע הראשון שלה בווגאס בטענה שהתוכנית האומנותית לא עמדה כפי שצריך. בחודש שעבר היא הבהירה, ובלי דרמות מיותרות, כי אין לה תוכניות למוזיקה חדשה. רוצה לומר: אני מתכננת (שוב) פסק זמן ממושך מהקריירה ואל תפתחו ציפיות אחרי שורת המופעים הנוכחית.

ההופעה במינכן, על אף ממדיה וההכנות המקדימות, לא חטאה בראוותנות אך כן איבדה מהאינטימיות שממנה נהנו האלפים הבודדים שמולם הופיעה בלאס וגאס. הבמה במינכן גדולה כל-כך, עם קטווק שמתפצל לשני מסלולים נוספים מימין ומשמאל, עד כדי כך שאדל נעדרת ממנה בחלקים רבים. את הדמעות האותנטיות רגע לפני שביצעה את Someone Like You, שיר פשוט שכתבה על פרידה כואבת ואיתו פרצה לתודעה העולמית, אף אחד לא יכול היה לפספס. 

פעמיים בשבוע לאורך אוגוסט תופיע אדל בארנה במינכן. לפי מעקב שעורך המגזין האמריקני "בילבורד", זוכת הגראמי והאוסקר בת ה-36 עשויה לשבור שיא צופים ברצף המופעים בכך שתעקוף את השיא שבו מחזיקה כעת להקת קולדפליי, שסחפה אחריה 627 אלף מעריצים לעשר הופעות בבואנוס איירס ב-2022. היא גם עשויה לשבור את שיא ההכנסות במסגרת רזידנסי, שעומד כעת על כמעט 110 מיליון דולר, ובו מחזיקה להקת הרוק U2 עבור 17 ההופעות הראשונות שלה באולם sphere בווגאס בשנה שעברה. אל גרמניה הגיעה אדל אחרי שהופיעה גם היא במשך 45 סופי שבוע בווגאס עם רזידנסי נחשק באולם הקולוסיאום שבמלון סיזרס פאלאס היוקרתי. באירופה היא לא הופיעה מאז 2016, ולא מתוכנן עבורה כרגע שום יעד נוסף מעבר לסדרת המופעים הנוכחית במינכן (והשלמת כמה מופעים אחרונים בווגאס שדחתה בשל מחלה).

אדל בהופעה במינכן (צילום: Kevin Mazur, getty images)
אדל בהופעה במינכן | צילום: Kevin Mazur, getty images
אדל בהופעה במינכן (צילום: Kevin Mazur, getty images)
אדל בהופעה במינכן | צילום: Kevin Mazur, getty images
אדל בהופעה במינכן (צילום: Kevin Mazur, getty images)
אדל בהופעה במינכן | צילום: Kevin Mazur, getty images

בניגוד לווגאס, שידועה בחוזי הרזידנסי המפוארים שלה, מינכן נחשבת לעיר קטנה יחסית לאירוע בסדר גודל כזה, עם אוכלוסייה שמונה כ-1.5 מיליון תושבים. זה עשוי להישמע יעד מפתיע לקיים בו רצף מופעים, אך מעבר להיותה בירת תרבות שנותנת פייט לאחותה הגדולה ברלין במרחק שש שעות נסיעה, היא מתבררת כמקום אידאלי למופעים בשל קרבתה הגיאוגרפית לאוסטריה, איטליה ושווייץ. קל להגיע לכל יעד בגרמניה ברכבת, ובאופן כללי לנוע בין מדינות שונות באירופה במטוס.

אם כל הכרטיסים אכן יימכרו (כרגע על פי המארגנים 95% מהכרטיסים אזלו), יגיעו להופעותיה של אדל כ-740 אלף בני אדם, ועל פי הרושם מההופעה הראשונה – רבים מהם נוהרים מחוץ לגרמניה. בשתי ההופעות הראשונות גם נרשמה נוכחות ישראלית, אך זו הייתה אמורה להיות מורגשת הרבה יותר אילולא חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" הייתה מבטלת טיסות לתל אביב וממנה ברגע האחרון בשל המצב הביטחוני - במה שהותיר רוכשי כרטיסים רבים מאוכזבים, לעיתים עם נזק כספי בסך אלפי שקלים.

למינכן, כמו לאדל, אין מה לדאוג מהבחינה הזו. כפי שביונסה וטיילור סוויפט הגדילו את כלכלת ארצות הברית במיליארדי דולרים בזכות סיבובי ההופעות האחרונים, גם הרזידנסי של המוזיקאית יכניס כסף רב לעיר, כאשר ההערכה מדברת על יותר מ-600 מיליון דולר.

בשל העובדה שאדל לא הופיעה באירופה קרוב לעשור, ניתן היה לצפות לביקוש גבוה לכרטיסים, אם לא לסולד אאוט זריז, אך אוגוסט הגיע ועדיין ניתן לרכוש בקלות כרטיסים למופע המדובר. רבים ממעריציה של הזמרת הלינו בחודשים האחרונים על המחירים, כאשר כרטיס עלה בממוצע 160 אירו וחבילות VIP הרקיעו עד ליותר מאלף אירו. חלק מהקהל הצביע ברגליים, כלומר לא שילם, וההפקה בתגובה פתחה במבצע בזק במטרה למקסם רווחים: הכרטיסים האחרונים שנותרו למכירה מוגרלים ב-35 אירו בלבד, בלי לדעת היכן תשבו או תעמדו עד ליום המופע. למרות שלא נרשמה התנפלות, ב"בילבורד" הבהירו שגם אם רק 85% מהכרטיסים יימכרו – הזמרת עדיין צפויה לשבור את שיא הצופים בהופעות של קולדפליי.