הטריילר ל"מגלופוליס", סרטו החדש של פרנסיס פורד קופולה, הוסר הלילה (בין רביעי לחמישי) מהרשת בשל ביקורות מזויפות ששולבו בו.

אולפני ליונסגייט פרסמו התנצלות בעקבות הצגת ציטוטים שקריים ומטעים של מבקרי קולנוע ידועים. הטריילר, שיצא אתמול, חזר אחורה בזמן והוצגו בו ביקורות שליליות מטעם "ניו יורק טיימס", "ניו יורקר" ועיתונים נוספים לסרטים עטורי שבחים מעברו של קופולה, ובהם "הסנדק" ו"אפוקליפסה עכשיו". ברקע נשמעה קריינות נלווית: "גאונות אמיתית היא דבר לא מובן לעיתים קרובות".

לפי בדיקת מגזין Vulture, רבים מהציטוטים הומצאו ואינם מופיעים בביקורות המקוריות. כך למשל, צוטטה מבקרת הקולנוע החשובה פולין קייל, שכתבה במשך שנים רבות ב"ניו יורקר", כמי שטענה כי כוחו של "הסנדק" נפגע בגלל העמדת הפנים האומנותית שלו. אלא שפרשנות כזו לא נמצאה בשום מקום בביקורות הזוהרות של קייל על שני הסרטים הראשונים.

מבקר הקולנוע האגדי אנדרו סאריס, שכתב בשבועון הניו-יורקי "וילג' וויס", לא נמנה עם מעריצי "הסנדק" אך הציטוט לכאורה מפיו כי מדובר ב"סרט מרושל שמתמכר לסיפוק תאוותיו" גם הוא לא נכלל בביקורת שלו. כך גם מבקר הקולנוע של העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" רקס ריד, שלא הפגין התלהבות מ"אפוקליפסה עכשיו", צוטט כמי שטען שמדובר ב"פיסת זבל אפית". הציטוט שיוחס לו לא הופיע בשום מקום.

עוד הוצג בטריילר כי רוג'ר איברט, ככל הנראה גדול מבקרי הקולנוע האמריקנים, טען כי "דרקולה" שביים קופולה לפי רומן האימה הגותי של ברם סטוקר מהמאה ה-19, הוא "ניצחון של סגנון על חומר". גם במקרה הזה, הדברים לא נאמרו בביקורת החיובית דווקא שפרסם. אוון גליברמן, מבקר הקולנוע של מגזין "וראייטי" שצוטט באופן שגוי בטריילר, הגיב: "גם אם אתה מהאנשים שלא אוהבים מבקרים, ממש לא מגיע לנו שיכניסו לנו מילים לפה".

בתגובה מטעם האולפנים האמריקניים נמסר: "ליונסגייט הורידה מיידית את הטריילר ל'מגלופוליס'. אנחנו מציעים את התנצלותנו הכנה בפני המבקרים המעורבים, פרנסיס פורד קופולה ו'אמריקן זואטרופ' (חברת ההפקה של קופולה) על הטעות הבלתי נסלחת הזו בתהליך הבדיקה שלנו. פישלנו, אנחנו מצטערים".

מתוך "מגלופוליס" (צילום: 	
American Zoetrope, יחסי ציבור)
הסרט תואר כ"אפוס רומי שמתרחש באמריקה המודרנית" | צילום: American Zoetrope, יחסי ציבור

הצרה האחרונה בשרשרת בעיות

"מגלופוליס", הפרויקט השאפתני שעליו עבד כ-40 שנה אחד המאסטרים הגדולים בתולדות הקולנוע האמריקני, עוסק באדם עם שאיפה אובססיבית לעיר אוטופית. את הסרט, בכיכובו של אדם דרייבר ("פרארי"), מימן קופולה באופן חריג מהונו האישי בעלות תקציבית של 120 מיליון דולר. אחרי ארבעה עשורים של פיתוח ארוך ומייגע בדרך אל המסך הגדול, יצירתו האחרונה של קופולה הוקרנה בבכורה בפסטיבל קאן השנה וזכתה לביקורות מעורבות. מבקר ה"גרדיאן" הבריטי פיטר בראדשו התקומם וטען כי מדובר בסרט "נפוח, משעמם ורדוד להפליא".

אחרי הקרנה אחת בלוס אנג'לס שבסיומה בכירי האולפנים גירדו את ראשם בתמיהה, הסרט נרכש בסופו של דבר בידי חברת ליונסגייט להפצה בארצות הברית והוא צפוי לצאת לאקרנים בספטמבר. בחודש שעבר פורסמו שני סרטונים מסט צילומי הסרט שבהם תועד קופולה מנשק ניצבות, חודשיים אחרי שדווח על התנהגות לא הולמת של הבמאי המוערך על הסט.