תיאטרון "הבימה" הציג הבוקר (חמישי) את לוח ההצגות שצפויות לעלות בעונת ההצגות 2025-2024.
בצל המלחמה, הופסקה העבודה על שתי הצגות בשיתוף סוכנויות בין-לאומיות שכבר נמצאו בשלב הפרה-פרודקשן. הסוכנויות לא פירטו בדיוק מה הסיבה שמונעת מההפקות הללו להתקיים, אך לתיאטרון הישראלי היה ברור כי יש קשר ישיר למצב הביטחוני הנוכחי ולביקורת הנפיצה על ישראל בימים אלה, לרבות קריאות לחרם בעולם התרבות.
בין ההפקות שכן יועלו, נמנית ההצגה "הגברת הראשונה" על גולדה מאיר, האישה היחידה שעמדה בראשות ממשלת ישראל עד היום. בהצגה, שעלתה בשיתוף תיאטרון באר שבע, מככבת לאורה ריבלין בדמותה של מאיר בצל דיוני ועדת אגרנט. 50 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים, והמלחמה הנוכחית לא פסחה על רפרטואר התיאטרון, שיעלה את המחזה "סיפורי מקלט" המורכב מתשעה סיפורים קצרים פרי עטם של תשעה מחזאים. תשע העלילות השונות מתרחשות במקלטים שונים ברחבי הארץ, רגע אחרי שנשמעת אזעקה, כאשר כל סצנה היא בת עשר דקות ובמרכזה דמויות שונות ומגוונות המבטאות את המרקם הישראלי הייחודי.
המחזה "האמיני יום יבוא" מקדש את סיפור חייה של הזמרת יפה ירקוני מתחילת הקריירה במועדוני הלילה בתל אביב ועד ההתמודדות עם מחלת האלצהיימר בבית החולים, שבו שהתה בערוב ימיה. ההצגה תביא את הדרמה הגדולה בחייה של "זמרת המלחמות" שיצאה נגד המלחמה: ירקוני הואשמה בציבור בבגידה במולדת וקראו להחרימה, וכל זאת בעקבות ריאיון בגלי צה"ל שבו קוננה על פעולותיו של צה"ל ברצועת עזה בימי האינתיפאדה השנייה. את הזמרת מגלמות גילה אלמגור אגמון, עינת שרוף ואילי עלמני בתקופות שונות בחייה.
פרט לכך, "חתונה מאוחרת", סרטו עטור השבחים של דובר קוסאשווילי, זוכה לעיבוד בימתי בשיתוף תיאטרון באר שבע. את זאזא יגלמו לסירוגין צביקה הדר ודוד קיגלר, ולצידם יככבו אסתי זקהיים, מיכאל אלוני ויעל אלקנה. "שמו הולך לפניו", המחזה הסאטירי שכתב אפרים קישון ומתמקד בעולה חדש מרוסיה, יעלה גם הוא בהשתתפות נורמן עיסא, מיקי קם וענת מגן שבו.
שני כהן חוזרת לבימה אחרי עשר שנים ותשתתף בהצגה "בית בובות": בערב חג המולד, כשהנוכחים עומדים לחגוג את מינויו של אבי המשפחה למנהל הבנק המקומי והעתיד נראה מבטיח, מפעיל אחד העובדים על נורה (כהן) אמצעי סחיטה ואיומים כדי למנוע את פיטוריו מהעבודה. בתוך כך, היא מוצאת את עצמה לכודה בתוך רשת של חצאי אמיתות ושקרים שמאלצת אותה לנהל מערכת יחסים כפולה ורצופת העמדות פנים. "ריקוד בשישה שיעורים", שעלה בעבר בתיאטרון בית ליסין ויגיע כעת לבימה, היא קומדיה שנונה על אישה זקנה ובודדה (סנדרה שדה) ששוכרת את שירותיו של מורה יהיר ואסרטיבי לריקוד מניו יורק (יחזקאל לזרוב), כדי ללמוד בביתה ריקודים סלוניים בתוך חודש וחצי.
"רומיאו וז'ולי", עיבוד מודרני לסיפורם של רומיאו ויוליה מאת שייקספיר, עוסק באבא יחידני צעיר שמחזיק מעמד רק בקושי - בעוד ז'ולי נאבקת על חלומה ללמוד באוניברסיטת קיימברידג'. במרכז ההצגה סיפור על אהבה ראשונה, אך בצומת הדרכים שבה שניהם עומדים, משפחתה של ז'ולי חוששת לגורלה עם רומיאו. הדרמה המשפחתית "האבא שיכולתי להיות" מתמקד בסיפורה של מיכאלה, בתם של מולי וגידי שהובאה לעולם בהליך פונדקאות, שיוצרת קשר בגיל 18 עם האישה שתרמה להם ביצית.
ספרו של אלדד כהן, "אמא קומי", זוכה לגרסה בימתית שבה יודה בן ה-12 מירושלים, שחי עם אימו בדירה קטנה מעל שוק מחנה יהודה, תמיד חשב שאבא שלו לא בין החיים. כשהילד מגלה שאביו חי, הוא יוצא למסע כדי לפגוש אותו ובדרך נפגש עם שרשרת של דמויות לא שגרתיות. ההצגה "מרי סטיוארט", על שתי המלכות האחיות מרי סטיוארט ואליזבת שנאבקות זו בזו, תעלה גם היא בבימויו של אלדר גוהר גרויסמן ("קזבלן"). המחזה מתרחש ב-24 השעות האחרונות לחייה של מרי.
"מיס ג'ולי" על העלמה ג'ולי, בת למשפחה אמידה בלונדון של ימינו, נפרדה מהחבר שלה, עדיין מתאבלת על התאבדותה של אימה ומשוועת לאהבת אביה. בלילה שבו מתרחשת ההצגה היא מארגנת מסיבה פרועה לכל החברים, בזמן שבמטבח בקומה התחתונה נוכחים הנהג של אביה, בת זוגו, עובדת משק הבית והמשרתת הצמודה של ג'ולי. העיבוד המודרני למחזה הקלאסי של יוהאן אוגוסט סטרינדברג כבר עורר שערורייה בדרך שבה הציג על הבמה את משחקי השליטה ומאבקי המינים האכזריים בין גברים ונשים, משרתים ואדונים.
התיאטרון יעלה פרויקט מיוחד בשם "צעירי הבימה" מאת נועה וגנר, על קבוצת נשים וגברים צעירים שיוצאים לתהליך שבו הם בודקים, בנפרד וביחד, מהי נקביות ומהי זכריות. "הקוסם!" בגרסת הבמאי משה קפטן יציין 30 שנה למחזמר המצליח שעלה בשנות ה-90, בכיכובה של מיכל ינאי, על דורותי וכלבה הנאמן טוטו ומסעם אל עולם ההרפתקאות של ארץ עוץ.
חנוך לוין, "השחף" והמשך ל"הקיץ של אביה"
"מונולוגים מהוואגינה", על המיניות הנשית, מורכבותה ומסתוריותה, מבוסס על ראיונות שנערכו בתחילת שנות ה-90 עם מאות נשים במדינות שונות בעולם שדיברו על מיניותן ובעיות הקשורות לחייהן האינטימיים. היצירה הפמיניסטית הבועטת של זוכת פרס האובי איב אנסלר, שנכתבה לפני יותר מ-20 שנה, תיקח חלק גם היא בעונת ההצגות הקרובה. "גטו" מאת יהושע סובול, המחזה הישראלי המוכר בעולם, סובב סביב תיאטרון שהוקם בגטו וילנה. דרכו, נחשפות בעיות הקיום בגטו והמאבק היום-יומי העיקש שניהלו היהודים לא רק כדי לשרוד - אלא גם כדי לנהל חיי תרבות תוססים ולשמור על צלם האדם.
בקפיצה לשנות ה-60, הקלאסיקה האהובה "שיער" בבימויו של עידו רוזנברג (שגם ביים את המיוזיקל "אפס ביחסי אנוש") תשוב לבמה ותעקוב אחר חבורת היפים צעירים מניו יורק שנלחמים בממסד ומתחמקים מגיוס בצל מלחמת וייטנאם - ובעיקר רוצים לחיות ולאהוב בשלווה. פרט לכך, "השחף", המבוסס על המחזה הידוע מאת אנטון צ'כוב, יעלה גם הוא בגרסת אופרת רוק ישראלית עכשווית. "הנערה מהדואר", עיבוד ראשון בישראל לספרו של שטפן צוויג, יבוים בידי חנן שניר.
אחרי "חפץ" ו"הרטיטי את ליבי", הבימה ממשיך במסורת חנוך לוין ויעלה את "יסורי איוב" של גדול המחזאים הישראלים המבוסס על סיפורו התנ"כי של איוב - שמעלה שאלות על אמונה, אלוהים והסבל באנושות. "חלומות אבודים" מאת אוהד חיטמן, שחר פנקס ומשה קפטן, נוצר כהמשך לספר "הקיץ של אביה" כשהשנה היא 1961 ואביה היא כבר שחקנית צעירה שחולמת לעזוב את הארץ ולהגשים את עצמה וחלומה בניו יורק. אלא שרגע לפני, היא מגלה שאימה ברחה מהמוסד הפסיכיאטרי שבו הייתה מאושפזת.