השחקנית סידני סוויני, קאסי מ"אופוריה", יצאה להגנת היוצר סם לוינסון, שגם היה המוח מאחורי "איידול", הדרמה המבטיחה שנהפכה לסדרה המושמצת של השנה. בריאיון למגזין וראייטי שפורסם אתמול (רביעי) התייחסה סוויני לביקורת הנרחבת על הפרויקטים הגדולים של לוינסון, שכוללים סצנות מיניות קשות ומורכבות אם לא בעייתיות לצפייה.
סידני בת ה-25, שפרצה ב"אופוריה", שיתפה כי היא וחבריה לסדרה התבטאו אם הרגישו לא בנוח או חלקו על דעתו של לוינסון במהלך הצילומים. "יש אותי, יש את זנדאיה, יש את כל הנשים החזקות והעצמאיות", היא אמרה בהתייחסותה לכוכבת הראשית של הסדרה. "אם לא הרגשנו בנוח עם משהו, או שהיינו רואים משהו שאנחנו לא אוהבים, כולנו היינו מדברים. קשה לראות מישהו שהציבור והתקשורת שוחטים אותו לגמרי כשאף אחד לא היה שם. אנחנו שם, עדיין עובדים על הסדרה ועדיין תומכים".
הדרמה "אופוריה", שמבוססת על סדרה ישראלית, מתמקדת ברו בנט (זנדאיה), נערה בתיכון שמתמודדת עם התמכרות לסמים. הסאטירה הפרובוקטיבית "איידול", שעלתה בקיץ האחרון גם היא מבית רשת HBO, מביאה את סיפורה של זמרת מתקמבקת בשם ג'וסלין (לילי רוז דפ), שביטלה את סיבוב ההופעות האחרון שלה בעקבות התמוטטות נפשית וכעת מכינה את הקרקע כדי להפוך לכוכבת פופ מהמעלה הראשונה. שתי הסדרות המדוברות גררו ביקורת רבה על קטעי עירום מיותרים והצופים האשימו את לוינסון בהחפצת הדמויות הנשיות. פרט להיותו הבמאי, לוינסון היה התסריטאי והבמאי של "אופוריה", בעוד "איידול" נוצרה בשיתוף פעולה עם המוזיקאי דה וויקנד, שגם משחק בה בתפקיד ראשי. הסדרה עוררה סערה גדולה לא רק באשר למה שמוצג על המרקע, אלא גם בנוגע למתרחש מאחורי הקלעים.
"הנקודה היא לגרום לאנשים לאי-נוחות ולחשוב מחוץ לקופסה", ממשיכה סוויני. "מה עוד הטעם באומנות? מבחינתי, אני מרגישה כל כך חופשייה ובטוחה עכשיו, והגעתי לזה דרך הדמות של קאסי". השחקנית, שבהמשך גם השתתפה בעונה הראשונה של "הלוטוס הלבן", סיפרה בשנה שעברה ל"אינדיפנדנט" על החוויה החיובית שלה בעבודה עם לוינסון: "מעולם לא הרגשתי שסם לחץ עליי או ניסה לדחוף סצנת עירום לסדרה". בנוסף לכך, לדבריה, היא ציינה בפניו כשהרגישה שיש רגע עירום מיותר ולוינסון לא כפה דעה בנושא.
גם לילי רוז דפ, כוכבת "איידול", הביעה את תמיכה בלוינסון. במרץ האחרון, עוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר, מגזין "רולינג סטון" פרסם תחקיר שבו מספר מקורות המקורבים להפקת הסדרה תיארו את הכאוס והאבסורד מאחורי הקלעים, במיוחד לאחר הדיווחים על עזיבתה של הבמאית המקורית איימי סיימץ - ולוינסון שתפס פיקוד בעקבותיה. על פי הגורמים שהשתתפו בכתבה, הסדרה - הן מבחינת בימוי והן מבחינת תסריט - עברה שינויים משמעותיים עם סצנות שמציגות "פורנו עינויים". בתגובה למגזין, דפ אמרה כי היא מעולם לא הרגישה שתומכים בה או מכבדים אותה יותר במרחב יצירתי, וכי דעותיה הובאו בחשבון במהלך הצילומים.