אין שחקניות הוליוודיות רבות שמרשות לעצמן לדבר על הצדדים המכוערים בתעשיית הבידור התובענית כשהן בפסגה. בדרך כלל זה קורה בדיעבד. פלורנס פיו, שבשנים האחרונות כיכבה על המסך בתפקידי מפתח ב"נשים קטנות", "מידסומר", "אל תדאגי יקירתי" ורק לאחרונה בסרט "הטוב שבך", דווקא כן.
פיו בת ה-27, שתופיע בקיץ הקרוב גם בדרמה הביוגרפית עתירת הכוכבים "אופנהיימר" על אבי פצצת האטום, נבחרה לאחת מ"מנהיגי הדור הבא" לשנת 2023 שפרסם אמש (שלישי) מגזין "טיים". הרשימה כוללת עשרה אישים פורצי דרך שמובילים את העולם לעתיד מזהיר יותר. אחרי ההופעה הקולנועית הראשונה שלה ב-2014, פיו נבחנה במסגרת פיילוט לפרויקט שמעולם לא התרומם. אולי טוב שכך, בהתחשב בדבריה כי אותם מפיקים ביקשו ממנה לרדת במשקל. פיו סירבה והחליטה לקחת פסק זמן מהעשייה בהוליווד עד שתבין טוב יותר את מה שהיא רוצה להביא ולייצג על המסך. כעבור שנתיים, היא זכתה לפריצה כשנכנסה לנעליה של קתרין בדרמת המתח האירוטית "ליידי מקבת".
פייג', הדמות שאותה גילמה בסרט "זירה משפחתית" לצד דוויין ג'ונסון, רק תמכה בה בהסבר מדוע היא לא התכוונה לרדת במשקל. הסרט מביא את סיפורה האמיתי של בת להורים המתפרנסים מקרבות היאבקות, כשהיא בעצמה נעשתה למתאבקת מפורסמת. "הדמות שאליה חזרתי הייתה מתאבקת עם שרירים וירכיים גדולות שבנתה את השם שלה בתור אלופה", היא נזכרת באחד מתפקידיה הראשונים. "די אהבתי את זה כי בפעם האחרונה שהייתי בעבודה אמרו לי שאני צריכה לרדת במשקל. זה פשוט לא האדם שרציתי להיות".
פיו, שהחלה את דרכה בין היתר בסרטי אינדי, נכנסה בהמשך ליקום הקולנועי של מארוול בדמותה של ילנה בלובה בסרט "האלמנה השחורה". הוליווד ספגה בשנה האחרונה ביקורת על תהליך ה"מארווליזציה" בתעשייה שהובילה לכך שכבר אין לכאורה כוכבי קולנוע גדולים. אפילו טרנטינו, מגדולי הבמאים, טען זאת בעצמו. "יוצרים רבים בעולם סרטי האינדי ממש התעצבנו עליי. הם אמרו לי - 'נהדר, עכשיו היא נעלמה לנצח'. ואני אומרת - לא, אני עובדת קשה כמו שעבדתי פעם. תמיד עשיתי סרטים גב אל גב, זה פשוט העניין שאנשים צופים בהם עכשיו. רק צריך להיות קצת יותר מאורגן עם לוח הזמנים שלך".
על ההעצמה הנשית והייצוג על המסך אמרה פיו כי "גם אם הן לא מוגדרות ככה בתסריט, אני תמיד מוצאת דרך לעשות את הדמויות האלה מתעמתות. אני אף פעם לא רואה את הרע שבהן, גם כשהן הרגו ילדים או שרפו חברים. תמיד תפסתי אותן כנשים שצריכות לעשות את מה שצריך כדי לשרוד".
כמי שבונה קריירה שנעה בין יצירות עצמאיות כמעט אנונימיות לסרטים שוברי קופות, בשנה שעברה שבה פיו לכותרות לקראת עלייתו לאקרנים של המותחן הפסיכולוגי "אל תדאגי יקירתי" לצידם של הארי סטיילס ואוליביה ויילד, שגם ביימה. הסרט זכה לביקורות פושרות בהחלט, ולמרות רעידת האדמה הרכילותית שחולל - או בזכותו - הכניס כמעט 90 מיליון דולר בקופות, הישג מרשים לדרמה למבוגרים.
ברמיזה עבה לחרושת השמועות מאחורי הקלעים של הסרט על היריבות המתוקשרת בין פיו לויילד, כוכבת הסרט טענה בריאיון כי היא כבר יכולה לחוש אם סרט יזכה להצלחה על סמך האנרגיות בלבד. האם היא חשבה פעם, בזמן על הסט, שהפקה כלשהי פשוט מתפרקת? "בהחלט", היא השיבה, "סרט שלם זה סרט שכולם עושים מאמץ עצום כי הם רוצים להיות שם, ואם מישהו לא רוצה להיות שם או לא נותן מעצמו את כל משקלו, אפשר להרגיש את זה. הסרט מרגיש לא נכון". כשבמגזין "טיים" ניסו לדלות פרטים נוספים באיזו הפקה בדיוק מדובר, פיו העבירה נושא בנימוס.