גם אם השם לא אומר לכם הרבה, טראוויס סקוט הוא אחד מאומני ההיפ הופ המובילים כיום בעולם, שנמצא בשיאה של קריירה מצליחה. רבים מכירים אותו בתור אבי ילדיה ובן זוגה לשעבר (נכון לכתיבת שורות אלה) של אשת העסקים הצעירה קיילי ג'נר, מעשירות ומשפיעניות הוליווד. להופעתו הראשונה בישראל הוא הצליח להביא אמש (שלישי) לרחבת פארק הירקון כ-35 אלף מעריצים, בני נוער וצעירים בשנות ה-20 לחייהם בעיקר, אחרי שהאירוע הועבר לבמה הכי גדולה בארץ בעקבות הביקוש המיוחד. אבל בקהל אפשר היה לשמוע בין היתר קולות לא מרוצים, לא מרוצים בכלל.
זעם מעריצים על טראוויס סקוט: "עשו עלינו קופה"
חגיגת ההיפ הופ יצאה לדרך כבר שעתיים לפני עלייתו לבמה של סקוט. ראשונה לעלות להופעת חימום מקדימה הייתה עדן דרסו, אחריה נורוז, ולקינוח עטר מיינר, השם הכי מדובר בסצנה המקומית בימים אלה. הבמה שלה זכו המוזיקאים הצעירים, היא גם כנראה הגדולה ביותר שעליה הופיעו עד כה, ולכן החשיפה וההזדמנות מול עשרות אלפי צופים הן מבורכות בראש ובראשונה. בכמה סרטונים בסטורי באינסטגרם, אף היו כאלה שהודו כי הם התרגשו מההופעה של מיינר לא פחות מההדליינר סקוט בעצמו.
אחרי סט חימום סופי של דיג'יי Chase B, המלווה את סקוט בסיבוב ההופעות העולמי, הגיע החלק המרכזי של הערב. בין לבין נרשמה הפסקה בת 20 דקות, מעט מוזרה, במהלכה אפילו לא נשמעה מוזיקה ברקע ולכן המעברים בין הקטעים לא היו חלקים. מעט אחרי השעה 20:30 עלה סקוט לבמה, לא לפני שאחד ממארגני ההפקה קרא לצעירים שהחלו להשתולל בקהל להפסיק עם "מעגלי הריקודים", במטרה למנוע תקריות של פציעה, דוחק ורמיסה. פרוטוקול בטיחות תקף בכל הופעה, אך ניתן דגש לעניין בהופעותיו של סקוט פי כמה וכמה מאז שעשרה מבלים, בהם ילד בן 9, נמחצו למוות בפסטיבל המוזיקה "אסטרוורלד" שערך בטקסס לפני כשנה וחצי.
לצד להיטיו של סקוט, בהם SICKO MODE עם דרייק ו-goosebumps עם קנדריק למאר, שבמקומו עלה מעריץ ישראלי מהקהל, הסט ליסט כשלעצמו היה מעולה ומפתיע, וכלל גם כמה משיריו הראשונים של הראפר. בלהט הרגע, הקהל ברובו נהנה והריע, הזיקוקים "שרפו" את הבמה, הבסים נשמעו היטב (גם בשכונות הסמוכות לפארק), אך לטעמנו טראוויס בקושי נכח - אם מבחינה פיזית או מוזיקלית. פקדנו את רחבת הגולדן רינג, והיה צריך להתאמץ כדי להבחין בראפר על הבמה.
בין הפירוטכניקה ומסכי הענק שלכאורה הציגו את סקוט, אף לא ספוטלייט אחד התמקד בו. האווירה האפלולית מאפיינת הופעות רבות, אך אם לוקחים בחשבון מופע שהסתכם ב-57 דקות בלבד, ביצועים שכללו חצאי שירים והסתייעות בפלייבקים לא אחת, התוצאה מאכזבת. רק אפשר לתהות מה תפסו, או לא תפסו, הצופים הרבים מהדשא. המסכים הגדולים לא סיפקו עבורם את המענה, ושימשו בעיקר לגרפיקות ואפקטים ויזואליים שבהם סקוט "נמרח" על המסך, ואם מצמצמת אז סביר להניח שפספסת. בעניין טענת המעריצים על מחירי הכרטיסים הגבוהים והתמורה הלא ראויה, חשוב גם לקחת בחשבון את ההופעות המקדימות, שהיו חלק ידוע בליין אפ, גם אם הן לא המנה המרכזית.
סערת ההופעות הקצרות התחוללה עוד הרבה לפני פרשת עומר אדם בפארק. זו אותה הביקורת שהופנתה כלפי ריהאנה בביקורה האחרון בארץ לפני כעשור, אז נכחה על הבמה במשך שעה ורבע. עם כל זאת והנטייה הישראלית לצקצק, במצבנו הדיפלומטי הבלתי מזהיר בעולם, כדאי להעריך את האומנים הבין-לאומיים שמרחיבים את היריעה ועושים את דרכם עד למחוזותינו. הופעתו של סקוט הייתה קצרה במידה יחסית וספק גדול אם היא תיזכר בהיסטוריית ההופעות של פארק הירקון. גם להזכיר את תל אביב לא בהכרח עזר לו.