תחילה, התנצלות כנה בפני חברי להקת ארקטיק מנקיז. למרות שההרכב המצליח הוציא אלבום חדש בסוף השבוע האחרון, גם הכתבה הבאה תתמקד באלבום האולפן העשירי של טיילור סוויפט שראה אור במקביל - וגנב כמעט כל אור זרקורים אפשרי וזוכה לתגובות חיוביות רבות.
האלבום החדש והמצופה Midnights סיפק את החבילה בגזרה המסחרית כששבר שיא בספוטיפיי והפך לאלבום המואזן ביותר ביממה בשירות הסטרימינג - פחות מ-24 שעות מאז ששוחרר. פרט לכך, הוא צפוי לכבוש את המקום הראשון במצעד הבילבורד 200, שעוקב אחר 200 האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית. מעבר לים מדווחים כי האלבום צפוי למכור כ-1.2-1.1 מיליון יחידות. פרט לכך, סוויפט נמצאת כזכור בעיצומו של תהליך הקלטה מחדש של כל ששת אלבומיה הראשונים - לאחר שאיבדה את זכויות היוצרים עליהם בעקבות מחלוקת עם חברת התקליטים הקודמת שלה.
Midnights, כשמו כן הוא, יצא לאוויר העולם בחצות שבין חמישי לשישי, בהמשך למסע קידום ברחבי הרשתות החברתיות - שבמהלכו טיילור צילמה את עצמה מגרילה בפתקים את 13 השירים השונים, ובכל סרטון חשפה שם אחד של רצועה מתוך האלבום. כל השירים, כך על פי הזמרת, מביאים את סיפורם של 13 לילות נטולי שינה שחוותה סוויפט.
הקליפ לסינגל הראשון Anti-Hero מתוך האלבום:
כמנהגה, הטקסטים של סוויפט עוסקים בפרידות כואבות שעברה הזמרת. לצד זאת, בשני אלבומיה האחרונים "Folklore" ו-"Evermore" פנתה הזמרת לסאונד מעט שונה ממה שאנחנו רגילים לשמוע ממנה - הרבה פחות פופי ובועט. עם החלפת הקידומת ל-30, היא כנראה החליטה ללכת על כיוון מעט אחר, במקביל לדיווחים מהקיץ האחרון כי סוויפט התארסה לבן זוגה ג'ו אלווין והשניים אולי אף התחתנו בסתר. על פניו, הזמרת לקחה סיכון, אבל נדמה שהמבקרים והמעריצים אוהבים את טיילור המתמסדת של 2022 ונותרים נאמנים לה. בתוך כך, חלק מהשירים מלווים בספקולציות מצד הקהל על מערכת היחסים שלה עם אלווין, "הפלה סודית" שלכאורה עברה ושיר שכתבה על האקס ג'ון מאייר.
ומה אומרות התגובות? אתר הביקורות האמריקני Metacritic העניק ציון 92, וכך כתבו ב"אינדיפנדנט" הבריטי: "למלודיה העדינה של האלבום לוקח זמן להשפיע, אבל ההתגנבות הקולית של סוויפט והשליטה הלירית מבטיחות שהיא שומרת על תשומת הלב שלך". ב"גרדיאן" ציינו: "הביטחון הזה הוא מה שבונה את האלבום. יש ביטחון עצמי בכתיבה של סוויפט, מלאה בנגיעות עדינות ומבריקות".
מגזין "רולינג סטון" דווקא טוען כי האלבום העשירי של טיילור חוזר לימי הסינת'פופ המסנוור של האלבומים "1989" ו-"Reputation" עם מילים הממוקמות בין סיפור אהבה לעלילת נקמה. ביקורת דומה הוצגה ב"ניו יורק טיימס", שם ציינו כי סוויפט נשמעת כאילו היא "נתקעה בין האתמול למחר" עם אותם צלילי פופ שנטשה ב-2019. עם זאת, היא חוקרת במהלך האלבום את האופן שבו היא נתפסת וגם את איך שהיא מסתכלת על עצמה, כך על פי העיתון.
גם במגזין המוזיקה NME שיבחו את המוזיקאית: "אחרי גיחה לעולם סאונד אחר, סוויפט חזרה לפופ טהור - והיא עדיין מנצנצת". למרות זאת, עדיין ניתן היה למצוא כמה מאוכזבים, ובהם את האתר "אינסיידר": "צר לנו, אך האלבום החדש של טיילור לא טוב כל-כך. ההתחלה חזקה, אבל לא מדובר באלבום סוחף ואף אחד הגרועים שלה מבחינה טקסטואלית".