מיליוני מעריצים ניסו להשיג אמש (שלישי) כרטיסים במכירה מוקדמת לסיבוב ההופעות הכה מצופה של טיילור סוויפט בארצות הברית. אולם בשלב מסוים האתר של "טיקטמאסטר" קרס וחברת הכרטיסים העולמית שחררה הודעה חריגה: "מתמודדים עם ביקוש חסר תקדים".
כדי לסבר את האוזן: טיילור סוויפט היא שוברת השיאים האולטימטיבית בתעשיית המוזיקה של ימינו. בחודש שעבר היא הוציאה את אלבום האולפן העשירי שלה Midnights, שהפך לאלבום המואזן ביותר ביממה בספוטיפיי – פחות מ-24 שעות מאז שיצא לאוויר העולם. היא עשתה היסטוריה עם אותו האלבום כשהפכה לאומנית הראשונה שהשתלטה על כל עשרת הגדולים במצעד הבילבורד האמריקני. סוויפט גם כבשה את המקום הראשון במצעד הבילבורד 200, המציג מדי שבוע את 200 האלבומים הנמכרים בארצות הברית, עם יותר ממיליון עותקים של האלבום החדש שנרכשו. ואפשר להמשיך עם עוד ועוד סופרלטיבים.
סיבוב ההופעות המדובר שנקרא Eras יהיה הראשון של סוויפט בחמש השנים האחרונות. ב-2019 היא הודיעה על סיבוב הופעות מתוכנן שמקדם את האלבום Lover, אולם כל המופעים בוטלו בשל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. מאז שחררה הזמרת שני אלבומים נוספים, ולכן יש ציפייה גדולה בקרב מעריצים מסביב לעולם לצפות בסוויפט בהופעה חיה. היא מצידה הבטיחה לנגן להיטים מהאלבומים השונים המשתרעים על פני קריירה בת יותר מעשור בטור שאמור להתחיל במרץ ולהסתיים באוגוסט.
בעקבות ההתנפלות של המעריצים על הכרטיסים במכירה המוקדמת, האתר נפל לפרקים והרוכשים נאלצו להמתין זמן ממושך. גולשים מסוימים דיווחו שהם ממתינים בתורים המקוונים עד שמונה שעות, ורבים גילו שהם איחרו את המועד לרכוש כרטיסים, שעלותם נעה בין 49 ל-449 דולר.
חברת הכרטיסים הבין-לאומית "טיקטמאסטר" מבית "לייב ניישן" הודיעה כי יש ביקוש חסר תקדים לסיבוב ההופעות של סוויפט בארצות הברית, שכולל 52 מועדים שונים: "מיליוני אנשים מנסים לקנות כרטיסים, מה שגרם לתקלות לסירוגין שהחברה פועלת בדחיפות על מנת לפתור". כתוצאה מכך, היו גם אנשים פרטיים שניצלו את הדרמה ברשת ופרסמו כרטיסים לרכישה חוזרת תמורת אלפי דולרים. השיא היה כ-22 אלף דולר לכרטיס בודד.
ה"סוויפטיז", הכינוי המקובל למעריציה של הכוכבת, אמרו שהם נזרקו שוב ושוב מהתורים המקוונים בעקבות העומס הרב שנוצר והפנו את זעמם ל"טיקטמאסטר". עד כמה הם רציניים? חלק סיפרו שהם לקחו יום חופש מהעבודה. אפילו דיוויד סיצילין, מחוקק אמריקני מהמפלגה הדמוקרטית, עצר את סדר היום כדי למתוח ביקורת על החברה בטוויטר: "זמני ההמתנה והעמלות המוגזמות של 'טיקטמאסטר' לא מקובלים בשום אופן". מצד שני, החברה מסרה כי מאות אלפי גולשים אכן הצליחו לקנות כרטיסים.