בישראל אולי מרגישים זאת בחוגים מסוימים בלבד, אבל הפופ הקוריאני, המוכר בכינוי "קיי-פופ", כבש את העולם. יש לכך כבר כמה דוגמאות בתעשיית המוזיקה הבין-לאומית, כשהבולטת שבהן היא הפריצה של להקת הבנים הפופולרית BTS. אך יכול להיות שיש מי שמנצל את הביקוש וההצלחה של הז'אנר. סיפור אחד שצף בשבועות האחרונים של להקה בשם "אומגה X" עשוי לעורר פרשות דומות נוספות לאחר שחברי הלהקה טענו להתעללות מינית, פיזית ומילולית מצד המנהלת האישית שלהם.

רק לפני כמה שבועות 11 חברי הלהקה חתמו את סיבוב ההופעות העולמי הראשון שלהם במופע מוצלח בלוס אנג'לס. אבל תחושת הניצחון הזו הייתה קצרת מועד. לאחר ההופעה, המנהלת האישית שלהם התעמרה לכאורה בחברי ההרכב בבית מלון שבו שהו ואף הטיחה אחד מהם לקרקע, כך לפי תיעודים שעלו לרשת. בתוך כך, הלהקה טסה בחזרה לסיאול מכיסה הפרטי והחליטה לקחת את הסוכנות Spire Entertainment לבית המשפט. במקביל, מעריצי הלהקה החלו לתמוך בה ברשתות לצד ציון ההאשטאג #תגנועלאומגהX

תיעוד התקרית בלוס אנג'לס:

 

 

בדיון שייערך ברביעי, בית המשפט בדרום קוריאה ישקול את בקשתם של חברי הלהקה להשתחרר מהחוזים הרב-שנתיים עם הסוכנות המדוברת. עורכי הדין המייצגים את הלהקה טענו כי התנהגותה של המנהלת קאנג סונג-הי היא בסך הכול הפרק האחרון בדפוס פסול שנמשך כבר שנה וכולל לדבריהם התעללות מינית, פיזית ומילולית. סונג-הי התפטרה מתפקידה בחודש שעבר אך הכחישה את המעשים המיוחסים לה.

בשיחה עם ניו יורק טיימס אמרה ראש הסוכנות בדימוס: "דאגתי להם כמו אמא שלהם". לטענתה, קים ג'אהאן, חבר הלהקה שנפל במלון בלוס אנג'לס, התמוטט בעצמו, ועוד הוסיפה שהיא מקווה כי ההרכב יחדש את ההתקשרות השוטפת עם סוכנות הייצוג. עוד על פי הפרטים, קאנג סבורה שהבקשה מהלהקה לשלם את החובות לסוכנות היא מוצדקת, וכי הטענות נגדה הן חלק כביכול מהתוכנית של "אומגה X" לעבור לחברת ניהול אומנים גדולה יותר.

מקורות המעורים בז'אנר הפופ הקוריאני מספרים לניו יורק טיימס כי ההאשמות של הלהקה נגד הסוכנות שלה, אם יתבררו כנכונות, ישקפו סיפורים דומים אחרים של גורמים בתעשייה שעלולים לחשוף שחיתויות. לדבריהם, חברות ניהול מסוימות, במיוחד קטנות ולא מוכרות, מנצלות בשגרה אומנים צעירים שנואשים להפוך לאלילי "קיי-פופ" תוך שליטה והטלת הגבלות על חייהם, ובמקרים חמורים יותר אף נוהגים להתעלל בהם פיזית ומילולית.

"רמת הניצול כבר הפכה לדבר סיסטמתי וגם נורמלה בגלל שתעשיית ה'קיי-פופ' הפכה לדומיננטית", אומרת ד"ר ג'ין לי, חוקרת תרבויות פופ אסייתיות, על התפתחות הסגנון המוזיקלי מאז שנות ה-90, ולנוכח העובדה כי יותר ויותר צעירים שאפתניים נמשכו אליו. "כולם רוצים להיות אלילים", אמרה.