מכונת הלהיטים של ישראל: כבר שמונה שנים שהפזמונאי והמלחין אבי אוחיון הוא היוצר הכי מושמע במדינה. בלי ללמוד מוזיקה או לדעת תווים, הוא חתום על להיטי ענק שהתברגו לפלייליסטים והוכתרו כשירי השנה. רגע לפני שהוא מוציא את שיר הבכורה שלו, בגיל 44, הוא סיפר בריאיון מיוחד ל"חדשות סוף השבוע" על סוד הקסם, וגם על הקשיים שבדרך.
לאוחיון לקח הרבה זמן להפוך למוזיקאי במשרה מלאה. הוא התחיל כרוקר שבכלל לא התחבר למוזיקה הים תיכונית. אחר כך הכירו אותו בתור "אבי סלסה" – רקדן ובעלים של מועדוני ריקודים, ובשנים האחרונות היה מנהל מכירות בחברת ציוד למטבחים.
"החיים לקחו אותי לכל מיני מקומות של מוזיקה אחרת ששמעתי, רוק כבד ומוזיקה ישראלית", הוא מספר ומוסיף כי "המוזיקה כל הזמן משתנה ואנחנו צריכים להיות עם העיניים פקוחות".
רק לפני שנתיים, כשהגיעה הקורונה ואיתה החל"ת, אוחיון עזב את העבודה היומית. "תמיד היה את הפחד לעזוב את המקום הבטוח שמביא פרנסה הביתה כל חודש, אבל זה היה הצעד הנכון לעשות, אני תמכתי בו לגמרי", אומרת אשתו אפרת.
לדבריו של אוחיון, "מתפרנסים יפה ממוזיקה, אבל לא נעשים עשירים מזה". הוא מוסיף כי הוא "חתום על יותר מ-400 שירים שיצאו, ממוצע של שיר בשבוע". ושיטה שהופכת אותם ללהיטים? "כשמכירים את הנפש של מי שיושב מולך - גם יודעים בול מה הוא צריך לשיר".
"היום מגניב לכתוב עם שגיאות כתיב"
אוחיון, שהיה פעם שם נרדף לפופ הים תיכוני, ידע להמציא את עצמו מחדש. יחד איתו, גם מבקרי המוזיקה שבתחילת הדרך אהבו לירות עליו חיצים – שינו את הטון. "יש באבי סוג של קסם, שתמיד יוצאת יצירה בסופו של דבר", מעיד המוזיקאי שמעון בוסקילה.
בשנתיים האחרונות הוא גם קיבל חיבוק גדול ומפרגן, כשעבד עם יוצרים כמו אברהם טל, קרן פלס ועידן רייכל. על המוזיקה העכשווית אומר אוחיון: "היום המוזיקה קצת השתגעה, היום זה מגניב לכתוב עם שגיאת כתיב, וזה מגניב".
על העבודה עם אייל גולן, שהפרשה שבה היה מעורב חזרה לכותרות, הוא אומר "הייתי בהופעה של אייל בבלומפילד, זה היה אחד הדברים הכי מרשימים שראיתי בחיים. הוא סובל מספיק, כל שנתיים פותחים את התיק הזה וסוגרים אותו מחדש".
כעת, בפעם הראשונה, בגיל 44 ואחרי מאות שירים שכתב לאחרים - אוחיון עבר לפרונט והוציא את שיר הבכורה שלו, "מה לא הייתי".