אולפני פרמאונט הגישו אתמול (שבת) לבית המשפט בקשה לביטול התביעה שטוענת כי "אהבה בשחקים: מאווריק" מפר את זכויות היוצרים של אהוד יונאי, שכתב מאמר ב-1983 שהיווה בסיס לתסריט של הסרט המקורי.
שוש ויובל יונאי, אלמנתו ובנו של אהוד, הגישו את התביעה בחודש יוני האחרון בטענה שהאולפן עשה את סרט ההמשך מבלי לחדש תחילה את הזכויות לכתב שבה ראיין טייסים על עבודתם. על פי הדיווח ב-Variety, בבקשת הדחייה הגישו בפרמאונט, נטען כי אין צורך בקבלת הזכויות משום ש"אהבה בשחקים" היא יצירה בדיונית, וכי אין לה כמעט שום דבר במשותף עם הכתבה.
עוד נכתב כי העובדות והרעיונות שהועלו במאמר, לא ניתנים להגנת זכויות יוצרים: "טייסי קרב שאוהבים לטוס, מסורים לעבודתם ותחרותיים מתוארים בכתבה. לתובעים אין מונופול על העובדות הללו רק משום שיונאי דיווח עליהן פעם"
משפחת יונאי שכרה את עורך הדין מארק טוברוף, שידוע כעורך דין העוסק בתביעות זכויות יוצרים נגד האולפנים הגדולים בהוליווד. בכתב התביעה נטען כי "אף על פי שסרט ההמשך שיצא ב-2022 שואב מהסיפור המקורי, בפרמאונט סירבו במודע לחדש את רישיון זכויות היוצרים שהיה להם ושתוקפו פג בינואר 2020". בפרמאונט אמרו לווראייטי: "הטענות חסרות בסיס ואנו נתגונן מפניהן בכל כוחנו".
"אהבה בשחקים: מאווריק" הוא אחד הסרטים הרווחיים של העת האחרונה והכניס בסוף השבוע הראשון שלו יותר מ-260 מיליון דולר בבתי הקולנוע מסביב לעולם. עבור קרוז בן ה-60 מדובר גם בשבירת שיא אישי: ההכנסות מבכורת "אהבה בשחקים: מאווריק" מסמנות את הבכורה החזקה ביותר בתולדות הקריירה בת ארבעת העשורים שלו, והפעם הראשונה שבה סרט בכיכובו חוצה עם יציאתו את רף 100 מיליון הדולר בשוק האמריקאי