יום שני האחרון, ערב חג סוכות, 2 בלילה, מועדון הפורום בבאר שבע: הדיג'יי נויה אסרף נכנסת אל המקום מהכניסה האחורית. לא מסיבה מיוחדת, פשוט כי זו הכניסה מהחניה של אנשי הצוות. אחרי השבועיים המטורפים שעברו עליה, הבדיחה של מנכ"ל הפורום דן לייבל - "היית צריכה לבוא עם קסקט" - רק תרמה לאווירה שמורגשת ברגע שהיא עוברת בשערי המועדון הוותיק, וכל העיניים מופנות אליה - נויה צוחקת איתו אבל מגיבה גם ב"איזה שטויות" בשביל להבהיר שהיא רחוקה משם קילומטרים.
למקרה ואין לכם טיקטוק יכול להיות שפספסתם את הטרנד הגדול ביותר שהיה בחודש האחרון בפור-יו הישראלי: סרטונים של הדיג'יי בת ה-27 מתקלטת ורוקדת על העמדה רגע אחרי שהיא משחררת את הדרופ של הטראק. אפשר להבין למה הסרטונים האלו תופסים את העין - היא יודעת לרקוד, היא נראית טוב, ובעיקר נראית יותר בליינית מאשר דיג'יי מלא בחשיבות עצמית ומגניב מדי בשביל לתקשר עם הקהל שלו.
למרות שהיא לא מחזיקה בעמוד טיקטוק משלה, הסרטונים בהם היא מככבת הגיעו כבר למאות אלפי צפיות באפליקציה. מבדיקה זריזה, רק על סאונד של סרטון אחד שלה עשו יותר מ-350 סרטונים. סרטון אחד בודד. "כמות הטלפונים וההודעות, במיוחד באינסטגרם, זו כמות שאני לא מצליחה לגשת אליה. אני לא יודעת מאיפה להתחיל בכלל. איך אני עונה לכולם?", היא תוהה בשיחה שלנו, כמה ימים לפני אותה מסיבה בפורום, ומוסיפה: "כל כך נבהלתי ממה שקרה שחסמתי את האופציה להתקשר אליי. במשך שבוע האינסטגרם שלי היה על השתק, לא נכנסתי לא פרסמתי לא פוסטים, לא סטוריז - כלום".
@avivelfassi7 חולת נפש !!##4u
♬ צליל מקורי - avivelfassi
מה עשית?
"הייתי בדממה מוחלטת, הסתגרתי בבית. הייתי בשוק. זה סרטונים שהגיעו למאות אלפי צפיות ואחרי הטרנד של להעלות סרטון שלי זה הפך לחיקויים, משהו מטורף. אחר כך הגיעו כמובן גם התגובות הרעות ובמשך כל השבוע האחרון אני ב'אפס אנד דאונס'. מצד אחד אני שמחה ומצד שני אני פוגשת איזה פוסט מעליב או תגובה מעליבה ואני לא יודעת איך לאכול את זה".
כאמור ההתפוצצות הגדולה של אסרף בטיקטוק קרתה רק בשבועיים האחרונים, אבל במציאות היא חורשת את הארץ כבר כמה שנים. הכל החל לפני שש שנים, כשעברה מירושלים לתל אביב והתחילה לבלות בחיי הלילה של העיר. הבליינית הטרייה הופנטה מסצנת הבילויים של ההאוס והטכנו, שגם ככה הייתה נפוצה אצלה בבית ("אחי היה מכתיב את הטון, שמענו עופר ניסים וארמין וטייסטו ומוזיקה פאנקית-אייטיזית. ומייקל ג'קסון"). דבר נוסף שהפנט אותה היה העובדה שיש חיה כזו דיג'יי אישה ("זה לא שחשבתי שיש או שאין, זה לא היה לי בראש בכלל"), וככל שנחשפה לעוד נשים על העמדה היא הבינה שזה מה שהיא רוצה לעשות: "מצאתי את עצמי בכל פעם עומדת בשורה הראשונה ובוהה. מתהפנטת מהפלטה ומה שהם עושים. גם מהגברים".
את הקונטרולר הראשון שלה נויה קיבלה מחברה לפני כחמש שנים. במשך שנה שלמה היא ננעלה בבית ולימדה את עצמה איך לנגן ("למדתי לספור עד ארבע, תיבות. היו ימים שבכיתי שלא הצלחתי לעשות מיקס כמו שאני רוצה"), עד שיום אחד חבר טוב שלה דחק בה פשוט לקפוץ למים. באופן קוסמי התקלוט הראשון שלה אי פעם, שבדומה לתקלוט הראשון שלה מאז ההתפוצצות בטיקטוק, גם היה בפורום באר שבע: "הלכתי לשם, ניגנתי את הסט. אחריו דן לייבל ניגש אליי ואמר לי 'אין לי ספק שאנחנו נמשיך לעבוד יחד עוד הרבה שנים. אני מאמין בך'".
בשיחת סמול-טוק מאחורי גבה של נויה, בזמן שהיא מתקלטת על העמדה בפורום, לייבל אכן מאשר את הדברים ומודה שזיהה שמדובר ב"טלנט עם אבק כוכבים" מהרגע הראשון, אבל מתעקש לא לקחת טיפת קרדיט ומשייך הכל לעבודה הקשה שלה בארבע שנים האחרונות בהן היא קרעה את התחת: "זו רק היא והקדוש ברוך הוא אחראים לזה".
מה הקטע של הריקוד? זה תמיד היה ככה?
"ברור. אני נהנית, אני רוקדת כי זה הכיף שלי. אני נולדתי ברחבה. אהבתי לצאת לרקוד, אז כשעברתי לצד השני של הרחבה זה אפילו עוד יותר. כאילו כשהקהל רוקד מולך אתה רוצה לרקוד גם - אני לא יכולה לעמוד סטטית בעמדה. אני לא עושה את זה בשביל תשומת לב, ממש לא. זו אני".
אבל לא לכולם בסצנת הלילה של ישראל ההצלחה של נויה באה טוב בעין, ויש כאלו שחושבים שמדובר בגימיק זמני - אמנם היא לא שוללת שהתהילה בטיקטוק תהיה זמנית, אבל למזלה היא בונה את השטח מהרגע שהתחילה: "אני ככה כבר ארבע שנים, זה שאנשים גילו את זה רק עכשיו - זה שלהם. יכול להיות שהדבר הזה טרנדי ויחלוף, ויכול להיות שלא, מי שאוהב ויתחבר יישאר ומי שלא לא...".
איך הגבת לתגובות השליליות?
"אתמול גיליתי שעלה איזה פוסט בקבוצה של דיג'ייז ויוצרים והבנתי שהייתה שם חגיגה שלמה, לטוב ולרע. שמחתי לראות שקולגות שלי עמדו על הגדר בשביל להגן עליי. על מה התגובות הרעות? לא עשיתי שום דבר רע לאף אחד. אני אוהבת לרקוד, אני לא מבינה למה זה מפריע למישהו. אין לי בעיה שלא כולם אוהבים את זה, הכל בסדר. לא כולם צריכים לאהוב אותי, אבל עדיין היד קלה על המקלדת ואנשים כותבים מה שבא להם בלי להכיר אותי. אנשים שבכלל לא היו במסיבה שלי, על סמך מה אתה פוגע בי? למה שתרצה להעליב אותי?".
חלק מהביקורות שמופנות כלפיה הן על העובדה שהיא "רק" דיג'ייז ולא מפיקה, אבל כמו שהיא אמרה מי שמגיב כנראה לא מכיר אותה באמת. כי את הזמן שנשאר לה מהתקלוטים, היא משקיעה בלימודי הפקת מוזיקה: תחילה למדה אצל זיו מטושקה ז"ל כשנה וחצי ולאחר מכן היא נרשמה ללימודים אצל יחזקאל רז שמלמד ב-BPM.
@morgali3 זאת החולשה #fyp #DjNoya #viral
♬ original sound - Mor Gali
אז את כן מתכננת להתפתח כמפיקה?
"חד משמעית. זו ה-מטרה שלי, יותר מהעבודה עצמה - להפיץ את הבשורה שלי. יכולתי קודם כל ללמוד הפקה ולאז לנסות לפרוץ, אבל עשיתי מסלול אחר, קודם לצבור קהל מתקלוטים במשך ארבע שנים ואז להתחיל לשחרר מוזיקה מקורית שלי".
בחזרה לסט בפורום. נויה יורדת מהעמדה אחרי סט אותו היא פתחה עם מוזיקה מקורית שלה. במהלך השעה וחצי שתקלטה כמות הפלאשים שנדלקו לפני כל עלייה במוזיקה והבקשות לסלפיז אחרי הסט באמת פשוט היסטרית. השעה כבר 4 לפנות בוקר, ועכשיו כשאנחנו במכונית בדרך חזרה הביתה היא סוף סוף יכולה לסכם: "זה היה הגיג הראשון אחרי כל השבוע של הטירוף. במהלך השבוע כשניסיתי לדמיין מה יקרה היו אפילו רגעים עם פוביה קלה, כי לא ידעתי למה לצפות. היה לי כיף והתרגשתי מאוד".
ומבחינת הקהל, מה היה שונה?
"תמיד היו סלפיז ואנשים שמצלמים, אבל לא בכמות הזו. השואו שלי תמיד יצר עניין, אבל עכשיו זה היה הרבה הרבה יותר. תיארתי לעצמי שזה מה שיקרה אז בשלב מסוים אמרתי 'מה זה משנה, לכי תעשי מה שאת יודעת ואוהבת'. זה היה מרגש, אבל כן הייתי רוצה שחלק ירקדו יותר (צוחקת) אבל אני גם ממש מבינה את זה. לאט לאט הם יבינו שצריך יותר לרקוד מלצלם".