כבר כמה שנים שסמדר גנזי מקדמת את המלחמה באנטי-אייג'ינג - אלה שמנסים לשכנע שצריך להסתיר את סימני ההזדקנות. היא יצאה בקמפיין פרו-אייג'ינג – "חבקו את הגיל ומה שהוא מביא איתו". עכשיו היא עלתה מדרגה ופתחה סוכנות לדוגמניות מבוגרות - בתנאי קבלה אחד ברור: "לא מעוניינת לייצג נשים משופצות", הבהירה הדוגמנית לשעבר בת ה-58.
מבחינתה, לא חסר ביקוש לדוגמניות פרו-אייג'ינג בחברות המסחריות. "לא יהיה מותג בארץ שלא יבין את כוח הקנייה של נשים בשלות, בוגרות, מבוגרות. בואו תשווקו להן באמצעות נשים בגיל שלהן, כדי לעורר הזדהות", הסבירה גנזי. אז מסע פרסום אחד כזה כבר היה, והדוגמנית הטרייה לימור פרדר אפילו השתתפה בו.
בחיים פרדר לא חלמה שבגיל 52 היא תתחיל בקריירה שנייה. היא בטח לא מודל היופי הקלסי של דוגמנית, אבל זה דווקא מה שמניע אותה. להראות לכולם שגם עם שיער אפור ובלי ניתוחים ובוטוקס, יש תשובה לכל מה שהיא שומעת מסביב. "מוכרן בסופר יכול להגיד לי 'אם היית צובעת, גברת, היית נראית הרבה יותר צעירה'", סיפרה פרדר שמדגמנת בסוכנות "פרו-אייג'ינג".
"זכיתי גם לתגובות של חברות: 'לימור, אם רק תעשי בוטוקס, את יודעת, זה יהיה מדהים, זה יפתח לך את העין'. אבל העין שלי הזדקנה ככה, זה מה יש. אני לא מתעסקת עם זה. אני כן רואה שהתבגרתי, ואני מקבלת את זה", הסבירה פרדר. היא וגנזי הכירו במקרה, אך לבעלת הסוכנות היה ברור שהיא צריכה להיות הפנים של המהפכה שהיא מקדמת.
"אני מחפשת קמטים בדוגמניות שלי, ואצלה מצאתי קמטים יפהפיים. לימור היא הפרזנטורית האולטימטיבית. אנחנו יפות כמו שאנחנו בכל גיל", הבהירה גנזי. "התבגרות זו זכות, זו לא מחלה שצריך לרפא".
גנזי הייתה דוגמנית אי שם באייטיז ונשארה בתחום הפקות האופנה. כשבגיל ארבעים החלו לצוץ הקמטים, ואיתם ההצעות לשיפוצי פנים, הבינה שלמרות שהיא לא מרגישה ככה, יש מי שחושבים שהיא צריכה לרוץ לשולחן הפלסטיקאי. "אני הייתי דוגמנית, אני התפרנסתי מהנראות שלי. לשיטתה של תעשיית האנטי-אייג'ינג הייתי אמורה לנסות להיאחז בתעודת הזהות שלי, אבל אני בוחרת להרפות", אמרה.
יש בסוכנות שלה עוד נשים שרק מחכות לקמפיין שלהן. שתיים מהן אלו דלית הרי-אזולאי בת ה-52 ורות אבנת בת ה-74. "היה חלום, אף פעם לא הייתי בנתונים המתאימים. ככל שהתבגרתי למדתי לאהוב את עצמי, לקבל את הקמטים שיוצאים, את השיער שמאפיר, והחלטתי שאני מגשימה חלום", שיתפה הרי-אזולאי. אבנת הסבירה שעבורה תעשיית האנטי-אייג'ינג "זה כמו פחחות באוטו ישן: המנוע מקרטע והברקס לא עובד, אבל המכונית יפה".
"אני חושבת שאני יותר יפה היום"
הרבה שנים עברו מאז שהדוגמנית לשעבר מיקי ממון דילגה בין תצוגות הוט קוטור באירופה. שנים שהיא לא מדגמנת, אלא עוסקת באהבה אחרת שלה - וינטג'. מתחזקת חנות בבית שלה ברמת גן, כלים, תכשיטים, תיקים, ובעיקר בגדים. גם היא לא חלק מתעשיית האנטי-אייג'ינג. "אני לא רוצה להיות מכורה לזה. ואני גם רוצה לקבל את עצמי כמו ש... כן, להתמודד עם השלבים האלה בחיים", שיתפה ממון בת ה-51 והוסיפה שלדעתה היא יותר יפה כיום מאשר כשהייתה בת 20 ו-30.
"אני חושבת שאני יותר יפה היום. המבט בעיניים, יש בו... הוא עבר כמה דברים. וגם הקמטים הקטנים שמסביב, כן", סיפרה. יש לה בת בת 14 ומבחינתה, כמו לרבות אחרות שתומכות בפרו-אייג'ינג, יש לה משהו חשוב לומר: "בתור אימהות חשוב שנלמד את הבנות שלנו לקבל את עצמן ולאהוב את עצמן ולא לרוץ אחרי טרנדים, ולא כל כך מהר לשנות את מה שקיבלת".
גם ברחבי העולם עוד ועוד נשים יוצאות נגד הלחץ של האנטי-אייג'ינג. רק השבוע פורסם שהשחקנית קייט וינסלט ביקשה שיחזירו לה את הקמטים שטושטשו בפוטושופ בכרזת הסדרה "הסודות של איסטאון" שבה היא משתתפת. הרי בסוף הכול עניין של איפה שמים את הגבול ומה גורם לנו להרגיש טוב עם עצמנו. הפרו-אייג'ריות רק מנסות להעביר פה מסר - שהעולם לא שייך לצעירים. שזה הזמן לשים בפרונט את הקמטים, את השיער המאפיר, לראות וגם לשמוע מה יש למבוגרות האחראיות לספר.