צדי צרפתי, אני אוהב אותו ומעריץ אותו. אבל עזבו אותי, כל מי שעבד איתו לאורך השנים יגיד לכם שהוא דמות מעוררת השראה. ולכן, הגיעו מיטב האומנים להשתתף בערב הצדעה שנערך לכבוד יום הולדתו ה-80. אפילו בנות להקת מנגו, מי שהיו בשעתו לרגעים הלהקה הכי מצליחה בישראל, וכבר שנים דוחות את הניסיונות לאחד אותן, התייצבו בלי תנאים מוקדמים. דווקא בשנה ה-80 לחייו הפך צדי צרפתי לכוכב טלוויזיה מליגת העל.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
היה לו כבר סיבוב יפה בפאנל שחלקנו ביחד בכוכב נולד. אבל ההופעה המלבבת בזמר במסכה הזניקה אותו לסוג חדש של פופולריות. וזה כולל קמפיין מסחרי גדול, הופעה ברשימת "היפים והנכונים" של פנאי פלוס, והכבוד הגדול מכולם - דמות ב"ארץ נהדרת".
אם כבר תאריכים עגולים, זאת גם הזדמנות לסכם 50 שנה של קריירה מפוארת כבמאי ששינה את פני הבידור הישראלי. אלא שלפני הבימוי צדי היה שחקן תיאטרון - קריירה שהחלה כשהיה בן 13. "נפגשנו בהצגת 'שש כנפיים לאחד', הוא היה הילד הכי יפה שראיתי", מספרת גילה אלמגור. "עיניים בורקות, שחורות וריסים ארוכים ויופי שלא ראיתי כזה. אחרי ההצגה היינו מתיישבים בתחנת אוטובוס מקורה וחולמים בקול רם".
בגיל 30, למרות שהיו לו הישגים לא מעטים, הוא הגיע למסקנה שהוא שחקן די בינוני - ופרש. אך צדי לא התבטל: שנה הוא עבד כברמן ומוכר בחנות תקליטים, ואז המציא את עצמו מחדש כבמאי שהוא יותר מבמאי. הוא הכול. הוא התחיל עם חווה אלברשטיין - אותה הוא הפך מזמרת מופנמת עם גיטרה לדיווה תיאטרלית.
את ג'וזי כץ הוא חיבר לדודאים, לערב שירי קולנוע ראשון מסוגו. שלישיית גברים צעירים בשם "אף אוזן גרון" הוא הפך עם שלומית אהרון ל"הכול עובר חביבי", עם אחד ממופעי הבידור המצליחים ביותר של הסבנטיז.
צדי לא פחד מכלום. למשל, לקחת את השירים של ברטולד ברכט וקורט וייל, ולהפוך אותם לערב בידור עם מירי אלוני ויוסי פולק. כשהדלת נפרצה הוא הגיע גם לתיאטרון, עם אין-ספור הפקות ובהן יוסף וכתונת הפסים, ברנשים וחלומות, אירמה לה דוס וסיפור הפרוורים. רובן היו מתחום הבידור הקל - אבל היו בהחלט פורצות דרך.
החידוש הכי חשוב של צדי, זה שהוא היה הראשון לפני כולם שהבין שכל זמר וזמרת חייבים לדעת להופיע מול מצלמות הטלוויזיה. כששמו כבר הלך לפניו, הוא הפך לרוח החיה גם של פרויקטים מוזיקליים מסחריים. אחד המעניינים שבהם היה להקת מנגו - עשר שנים לפני סיימון קאוול והספייס גירלז, הוביל צדי צרפתי את להקת הבנות הישראלית המודרנית הראשונה.
בעשור האחרון הוא חזר בגדול לתיאטרון הקאמרי כבמאי מחזות הזמר המצליחים ביותר - הראשון היה קזבלן. לפני שבועיים החלו בהבימה החזרות על עוד הפקה של "בוסתן ספרדי" - המחזמר המצליח שהוצג כבר יותר מאלפיים פעם. בגרסה הראשונה גילה צדי בשעתו את גלית גיאת.
כן, הוא פיטר פן, הוא ילד נצחי, אבל ערב ההצדעה הזה הוא די מתיש. אך אז מגיע הרגע הזה שבו הוא מתיישב ליד גילה אלמגור. 67 שנים אחרי פגישתם הראשונה שניהם כבר אגדות חיות. הם מביטים זה בזה, ואז החדר מתמלא אהבה - וזה נהיה באמת מרגש.
לקראת סוף היום התיישב צדי מול המצלמה וביקש: "סיכומים זה איום. לא רוצה לסכם את תחנות חיי - אין לי חלומות גדולים. אני באמת באמת רוצה להיות בריא. אני רק רוצה להמשיך לעבוד".