2020 הייתה שנה מאתגרת בלשון המעטה. שווקים קרסו, אנשים התבודדו בבתיהם, רבבות פוטרו ורבים פשוט חיכו שהיא תסתיים. למרות אלה ואולי אף בזכות, מדובר בשנה הרווחית ביותר שהייתה לתעשיית המוזיקה מאז 2002. ב-2020 התעשייה גדלה ב-7.4%, והכנסותיה הכוללות עומדות על לא פחות מ-21.6 מיליארד דולר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בשנה שבה העולם כמעט ועצר מלכת, נעצרו גם ההופעות החיות, והטורים האימתניים שגורפים בשנים רגילות מיליארדי דולרים. אז איך בכל זאת השנה סוכמה כהצלחה כלכלית אדירה במוזיקה? התשובה: שירותי הסטרימינג. מסתבר שעל ההפסדים הכואבים פיצו בענק שירותי מוזיקה דוגמת ספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק ואפל מיוזיק - שם קפץ מספר המנויים ב-18.5% לעומת 2019.

על פי נתוני ה-IFPI, הארגון המייצג את הרווחים של תעשיית המוזיקה בעולם, רק שירותי הסטרימינג בעצמם הביאו לרווח של כמעט 13 וחצי מיליארד דולר. בתחילת המגפה דווקא חששו ענקיות הסטרימינג מירידה חדה ברווחים. אמנים דחו הוצאות גדולות של אלבומים ותאריכי יציאה של שירים מצופים נדחו למועדים בלתי ידועים. עם זאת, מהר מאוד היה ברור שכדי לשרוד את התקופה צריך מוזיקה, והרבה ממנה.

BTS2 (צילום: gettyimages)
השיר הנשמע ביותר בסטרימינג ביום יציאתו לשנת 2020. BTS | צילום: gettyimages

טיילור סוויפט שחררה את אלבומה "Folklore" בהפתעה בשיא המגפה, ושברה שיא עם כמות ההאזנות הגבוהה ביותר בסטרימינג לאלבום של אישה ביום אחד. להקת הבנים הדרום קוריאנית BTS סיפקה את הלהיט "Dynamite" שקטף את התואר "השיר הנשמע ביותר בסטרימינג ביום יציאתו" עבור שנת 2020.

עם הזמן התחוור שהקורונה הביאה לרבים את המוזה, וגייסה גם אנשים חדשים למלאכת היצירה. כיום, שיר חדש מועלה לספוטיפיי בכל שנייה וחצי, 60,000 שירים חדשים ביום, פי 1.5 יותר מהשירים שהיו מועלים לפני שנתיים. בארצות הברית לבדה הוקלטו 9.2% יותר שירים מבשנה הקודמת. השילוב בין צמיחתם העקבית והחדה של שירותי הסטרימינג בחמש שנים האחרונות לבין שנת הקורונה שגרמה לעיתים ליצור יותר ולהאזין יותר, הביא את הכנסות התעשייה כולה לגבהים חדשים.