יודעת משהו על השיר שהפך ללהיט ענק: הסיפור שמאחורי השיר "אני חיה לי מיום ליום", שזכור במיוחד בביצוע של ריטה, מתחיל כאילו נלקח מעולם אחר – בלחן שונה מזה המוכר לנו, ובביצוע של כוכבת אחרת - תיקי דיין. "שרתי את השיר הזה בסרט. זו הייתה סצנה שבה רות סגל עומדת ליד הראי - והשיר זה המחשבות שלה", סיפרה דיין.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
השיר שנשמע עצוב או מלנכולי, מספר לדעתה על האנשים השקופים: "חשבתי שהמנגינה נהדרת אבל שהיא לא כל כך הולכת ביחד עם המילים. היא חיה מיום ליום, מסתובבת, היא לא מוצאת בעל, החיים שלה בקנטים". משם, הוא הגיע אל רמי קליינשטיין, ששינה את הלחן.
קלינשטיין סיפר: "אני חושב שאני זוכר ששאלתי את ריטה: את ידעת שהיה לזה ביצוע לפני זה?", וריטה השיבה שלא הכירה את הביצוע הקודם ולא נחשפה אליו עד שהוזמנה לבצעו: "אני אף פעם לא שמעתי את זה, לא שמעתי מעולם".
ריטה נחשפה לראשונה אל השיר לאחר מפגש עם סטודנטית שלמדה איתה בבית ספר למשחק, שסיפרה לה על חיי הרווקות: "הלבד הזה הוא הרבה פעמים חופש מאוד גדול, אבל מצד שני הרבה פעמים היא לא רוצה לחזור לבד הביתה והגבר שהיא פוגשת באותו ערב, היא מזמינה אותו אליה הביתה כי היא לא רוצה ללכת לישון לבד".
"ואני לעומת זאת, מגיל 17 כבר עם רמי, ככה שאני בכלל לא מכירה את הצד השני של החיים האלו, שאולי אצלי יש סקרנות לדעת מה זה מישהו אחר - והלכתי לישון עם זה. למחרת הייתה לנו פגישה עם יעקב גלעד והיינו באיסוף חומרים על האלבום השני. הוא הגיע עם שלושה טקסטים, כשהשלישי היה 'חיה לי מיום ליום'. זה היה כאילו אלוהים הביא אותה לפני זה שתספר לי, כדי שאני אשמע ואני אתחבר כל כך לטקסט הזה", סיפרה ריטה.
רמי אמר שחיפש לחן שיאפשר להסתכל על השיר בצורה קלילה יותר. "הפזמון היה בלחן אחר לגמרי. לא הצלחתי לשיר את זה, כי כל פעם רציתי להתייחס יותר למילים, שהן הרבה יותר עצובות וכבדות, ולא הצלחתי לשיר את זה", תיארה ריטה, והוסיפה: "הרבה פעמים שירים או לחנים עוברים מסעות עד שהם מתיישבים ומגיעים למקום הנכון. אני חושבת שהגאונות של רמי הייתה לחבר טקסטים כאלו למשהו יותר קצבי - ואז זה לא מקבל איזשהו כובד נוראי".
"אני כל הזמן שרתי את זה כבד יותר והוא אמר 'לא! לא! לא!', הוא התעקש איתי. הוא היה ביקורתי מאוד, אבל הביקורתיות הזאת רק בנתה", סיפרה ריטה העבודה לצד רמי בזמן ההקלטות. רמי מצדו סיפר: "אני מנסה לחשוב על עצמי בתוך אותה סיטואציה, אני הייתי כנראה קצת חרא של בן אדם. היינו עובדים, הייתי מכסח אותה בתוך העבודה ואימא שלי הייתה מרחמת עליה ואומרת: 'רמי, נו באמת'".
השיר קיבל משמעות חדשה אחרי הפרידה של ריטה ורמי
בסופו של דבר, השיר התקבל בהצלחה גדולה. "זה הפך להיות השיר המושמע ביותר של השנה, שיר השנה", אמרה ריטה. בהמשך, השיר השתנה כשריטה יצאה לסיבוב הופעות ובמקום רמי, לואי להב הפיק: "אנחנו עוברים על השירים, ו"לא כל כך יפה..." וממש בחצי פה אמרתי: אני אף פעם לא הצלחתי לשיר את זה כמו שהרגשתי את זה. אני מרגישה את זה הרבה יותר לאט".
משם השיר הפך ל"בלדת רוק", שונה לחלוטין מסגנון הביצועים הקודמים: "זה תמיד התחיל ממחיאות כפיים שרוצים לעשות קצב, זה היה להחזיק מעמד איזה כמה זמן. לאט לאט הוא היה מתחיל להבין שמשהו כאן אחר. והדבר הכי מדהים שבכל פעם באותו מקום באמצע השיר, הקהל היה נעמד על הרגליים, בבת אחת כולו", תיארה ריטה את הרגע המרגש: "אתן כל כך הרבה... אני מאוד מחוברת לבלדה, מאוד".
ריטה המשיכה לשיר את השיר, שקיבל משמעות חדשה כשנפרדה מרמי: "הוא מקבל משמעות מאוד גדולה. מאוד גדולה. בעצם ברוב עשר השנים הראשונות מאז שהתגרשתי, הייתי די לבד. זה ללכת לישון לבד, להיכנס למיטה לבד, להיות במיטה לבד. תמיד בהופעות הייתי אומרת: אומרים שהשמש שלנו בוערת כבר מיליון שנה, כמה יכול לבעור אדם, ובסך הכל, בשביל מה? כולם בקהל היו צועקים: בשבילך, כפרה!".
"שרתי את זה מגיל 26, כשלא כל כך הבנתי מה זה 'לא בת 16, אבל יודעת משהו על העולם הזה' והיום אני לגמרי שם, לא כל כך יפה, ולא בת 16 אבל יודעת משהו על העולם הזה. אני כבר לא בת 16, אבל מה זה טוב לי איפה שאני. טקסט יפה, טקסט למות, למות".