הקרב של מולאן: בדיסני השקיעו 200 מיליון דולרים בגרסת הלייב-אקשן לסרט שיצא לראשונה בסוף שנות ה-90 והיה ללהיט פופולרי מסביב לעולם. בסוף החודש הבא עתיד הסרט לצאת לקולנוע, אך בדיסני חוששים: שוק הקולנוע השני בגודל הכנסותיו בעולם, שגם היה קהל היעד המרכזי לסרט, מושבת עד להודעה חדשה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
הסרט מגולל את סיפורה של הלוחמת הסינית מולאן ועלילתו מתרחש כולה בסין, ומשלבת שורשים סיניים היסטוריים. בדיסני ציפו כי ההכנסות מהסרט במדינה, שבדרך כלל כאמור מספקת את כמות ההכנסות השנייה בגודלה מסרטים בעולם אחרי ארצות הברית, יהיו במקרה הזה הגדולות ביותר.
אבל אז נכנס נגיף הקורונה לתמונה. יותר מ-1,300 בני אדם מתו ומעל ל-60,000 נדבקו בנגיף, רובם בארץ המוצא שלו - סין. ההתפרצות והניסיונות להתמודד עמה הובילה לסגירתם של עסקים בכל רחבי המדינה, כולל בתי קולנוע.
בזמן שחלק מהחברות החלו לפעול השבוע מחדש, רבות אחרות נותרו סגורות. פארקי דיסני בשנגחאי ובהונג קונג לדוגמה נותרו סגורים עד להודעה חדשה.
לא ברור מתי בדיוק מולאן ייצא בסין. תאריכי יציאת הסרטים לקולנוע נקבעים על ידי הממשל הסיני ולא על ידי חברות ההפקה - כך שפעמים רבות התאריכים נקבעים רק זמן קצר לפני עליית הסרט. מנכ"ל דיסני בוב איגר אמר מוקדם יותר החודש שהסרט ישוחרר בסין לבסוף, אך "בשלב הזה אנחנו לא בטוחים מתי".
"כל חברות הסרטים שמצפות להפיץ סרטים בסין כמובן מושפעות מהדבר הזה", הוסיף איגר. "העניין הגדול ביותר בעבור כולם, הדאגה הגדולה ביותר, היא מה קורה עם הנגיף ועד כמה הוא ישפיע על אנשים". דובר דיסני אישר שהחברה עוקבת אחריי המצב מקרוב.
המצב הנוכחי פוגע בכל מפרסמי הסרטים, בהינתן גודלו של השוק בסין. אך הוא בעייתי במיוחד בשביל דיסני. מולאן "נתפר במיוחד להצלחה בסין" אומרים מומחים. "לסרט יש שורשים סיניים מהותיים, וזה חלק משמעותי באסטרטגיית הפרסום העולמית של דיסני".
לדיסני לא יזיק עכשיו צרצר שגם יביא מזל.