עוקביו הרבים (יותר מ-6 מיליון) של טום הנקס באינסטגרם כבר התרגלו לקבל ממנו תוכן שמאפיין את האופי החביב של אחד האנשים הכי אהובים בהוליווד - דברים כמו, למשל, חיבה בלתי מוסברת להעלות לא מעט תמונות של כפפות נטושות שהוא מוצא על הרצפה ברחוב או צורך קבוע לחתום את הפוסטים שלו ב"Hanx", שיבוש בכתיבה של שם המשפחה שלו. לכן, אותם עוקבים ככל הנראה הופתעו לגלות פוסט בטון מעט שונה שהעלה השחקן, כזה שנכתב בהרבה פחות נחמדות ובהרבה יותר כעס.
הנקס, כך מסתבר, שויך כנגד רצונו לקמפיין של חברת הקנאביס CannaPro CBD שפרסמה תמונה של השחקן לצד ציטוט מחמיא אבל ממש לא מבוסס, כנראה, למוצר שלה: "אחרי השימוש ב-CannaPro CBD במשך שבועיים כבר התחלתי להרגיש כמו אדם חדש". הנקס, שמטבע הדברים לא רצה ששמו ייקשר לקמפיין כנגד רצונו, וודאי שלא לכזה שיכול לפגוע בדמותו הכל-משפחתית שלו, לא נשאר חייב.
"זו מזימה מכוונת ולא נכונה", כתב הנקס בחשבון האינסטגרם שלו. "מעולם לא אמרתי את זה ולעולם לא אצא בתמיכה כזו. נו באמת". המגיבים בפוסט של הנקס חיזקו את הכוכב, כיאה למעריצים שהם. "כאילו שטום הנקס צריך 'להרגיש כמו אדם חדש'", כתב אחד מהם, "הוא טום הנקס!". גם מגישת החדשות קייטי קוריק התייחסה לנושא וכתבה "ואני מעולם לא עודדתי אף קרם לקמטים, למרות שכנראה אני צריכה להשתמש באחד".
לא מדובר בפעם הראשונה שהנקס יוצא כנגד שימוש בשמו במודעות שלא קשורות אליו. בחודש יולי האחרון העלה השחקן פוסט בו הציג מודעה שונה, אם כי בעיצוב דומה למדי, בה הוא צוטט מקדם שמן קנאביס של חברה אחרת. "מזימה! פייק אינטרנטי! רק שתדעו. הנקס", כתב.
אפרופו קנאביס, ישנה דוגמא אחרת המקשרת בין שמו של הנקס אל עולם הסמים. הפעם דווקא מדובר בפוסט מכוון של השחקן מחודש ספטמבר האחרון, בו קידם קופי שופ מקומית שמספקת "ממריצים חוקיים וממכרים תוצרת קנדה", לפי הנקס. נראה שיש לו עוד כמה הסברים לעשות.