קמפיין הגרילה של "ארץ חדשה" (תמונת AVI: mako)
אלדד יניב. "מי שלא ידע שיש שלט כזה עכשיו יודע" | תמונת AVI: mako
"השיטה בשידור חי: שכרנו שלט גדול על נתיבי איילון, עד הבחירות. כתוב עליו 'דמוקרטיה או נוני מוזס'. זה בדרך לעבודה של נוני וזה מעצבן אותו. אז הוא הרים טלפון לרון חולדאי, וחולדאי נתן הוראה להוריד את השלט עוד היום - או שהעירייה תוריד אותו 'בשבילנו'". כך נכתב בעמוד הפייסבוק של מפלגת ארץ חדשה היום, כדי לספר על הסקנדל החדש סביב מפלגתו של אלדד יניב. 

"שכרנו את השלט הזה לחודשים" מסביר ל-mako יניב "ויש לנו חוזה חתום עם חברת אנקומדיה לפרסום חוצות עד לסוף הבחירות. בחלקו העליון של השלט יש סטטוס שמתחלף כל כמה זמן. הקודם היה 'או אופוזיציה או שלי יחימוביץ'. והסטטוס האחרון היה 'או דמוקרטיה או נוני מוזס'. ובחלקו התחתון של השלט כתוב 'בלי פחד בחורים ארץ חדשה'.  הבוקר הבן אדם (יוסי אנקונינה, מנכ"ל החברה) קיבל טלפון מהסיירת הירוקה של לתל אביב להוריד את השלט, ואחר כך טלפון ממנהלת מחלקת השילוט של העירייה שאומרת מיד להוריד את השלט. הוא התקשר אלי ואמרתי לו שבשום פנים ואופן לא יוריד את השלט ושנפנה לבית משפט לצו מניעה".

יניב לא עצר שם, והמשיך בפעולה, שלדבריו היא זו שגרמה לעיריית תל אביב לשנות לפתע את החלטתה: "במקביל עשינו את מה שאנחנו עושים – אקטיביזם ולא נותנים לפוליטיקאים להסתתר מאחורי עורכי דין, דוברים ולוביסטים, אלא הולכים באופן אישי לקבל תשובות. הלכנו לעירייה עם סמארטפון ששידר בשידור חי את הביקור שלנו. חולדאי ירד מהעץ בקפיצה. במקום להפוך לפרשה הוא הוציא תגובה מגוחכת שאומרת 'מה פתאום אנחנו נותנים להם להיות עם השלט עד אחרי הבחירות'. אז למה מנהלת מחלקת שילוט איימה להוריד את השלט? אבל אנחנו מסמנים עוד וי, כי השלט שם והם יורים לעצמם ברגל כי מי שלא ידע שיש שלט כזה עכשיו יודע ואנחנו מחכים לסיבוב הבא".

העירייה: הדברים הינם הוצאת דיבה וחסרי בסיס

"היום הבנתי מה היא השיטה, תמיד ידעתי אבל היום הבנתי", אומר לנו אנקונינה. "אני עשר שנים בתחום הזה ועוד לא נתקלתי בדבר כזה. עיריית תל אביב איימה עלי פתאום שאם לא נסיר את השלט עוד היום ללא כל התרעה מוקדמת, הם יסירו אותו בעצמם ויתבעו את החברה שלנו ואת הלקוח מפרסם.  מעולם לא נתקלתי בתגובה כל כך קיצונית. אמרתי להם 'רגע, עוד 20 יום למועד הבחירות, למה הכוחניות הזאת עכשיו?' הם לא רצו לתת תשובות. קיבלתי הודעה מאלדד שהלך לדבר איתם, איים עליהם בצו מניעה והנה פתאום הם מאשרים את השלט".

המסמך מעיריית תל אביב
המסמך שהעבירה עיריית תל אביב בתגובה | צילום:
עריית תל אביב מסרה בתגובה: "הדברים שנאמרו כלפי ראש העיר הינם הוצאת דיבה וחסרי בסיס. איש לא דיבר עם ראש העיר או ביקש ממנו להסיר את השלט. במקרה זה רכשה תנועת ארץ חדשה שלט שכעת אינו חוקי. רישיונו הסתיים  בתאריך 31.12.12. העירייה הודיעה לבעל המבנה כבר לפני מספר חודשים כי רישיונו, שניתן לזמן השיפוץ בלבד, עומד לפוג. יש לציין כי לפנים משורת הדין החליטה העירייה להאריך את ההיתר עד סוף חודש ינואר". 

אנקונינה מסביר: "השלט הוקם על בניין בשיפוץ וההיתר שלו אכן מסתיים ב-31.12.12 אבל בביזנס שלנו ההיתר הזה שניתן לשנה, מוארך בשנה נוספת. התחלנו לעבוד על הבניין הזה במרץ 2011 כך שיש לנו עוד שלושה חודשים לפעול, על פי החוק החדש שאומר שהשנה הנוספת ניתנת על פי שיקול דעת של העירייה. על כל חודש נוסף בו יש שלט, אנחנו משלמים כ-32 אלף שקלים, אגרת שילוט על פי ההיתר שניתן לנו. ידענו שההיתר מסתיים רשמית ב-31.12 אבל תמיד יש חריגות, ומכיוון שמדובר רק ב-20 יום עד הבחירות לא הייתה צריכה להיות בעיה כמו שלא הייתה בעיה בעשר שנים שאנחנו פועלים בתחום. אבל פה, פתאום ביום אחד לא מתאים להם".