מי לא דיבר היום בעבודה או בבית הספר על הופעתו של שר הביטחון אהוד ברק אתמול ב"ארץ נהדרת"? כנראה שאף אחד. ההופעה שלו עם משפחת פילוס הידועה לשמצה הזכירה לרבים את ההופעות של המועמדים לנשיאות ארה"ב ב"סאטרדיי נייט לייב", לא פחות.
סקר שנערך במיוחד עבור חדשות 2 באינטרנט, על ידי מכון המחקר פאנלס, מגלה כי רוב הציבור לא ממש הושפע מההופעה אתמול, במהלכה ברק גם נתן לא מעט הומור עצמי. 57% ענו שבעיניהם ההופעה לא שינתה תדמיתו כלל.
25% מהעונים על הסקר, שנערך בהשתתפות 400 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ענו שבעיניהם, ההופעה בתכנית דווקא שיפרה את מעמדו של יו"ר העבודה. 19% חשבו שהמערכון אתמול השפיעה לשלילה על תדמיתו של המועמד לראשות הממשלה.
ואיך, לפי הסקר, ההומור העצמי של ברק ישפיע על אנשים אחרים בנוגע להצבעה למפלגת העבודה בבחירות? 52% סבורים שזה לא ישפיע לכאן או לכאן, 21% חושבים שההופעה עלולה להרחיק מצביעים פוטנציאליים מהעבודה ו-19% אומרים שהמערכון אולי יוסיף מצביעים לקראת הבחירות.
"ברק צדק כשהסכים להופיע בתוכנית, כי כך חשף עצמו לקהלים חדשים", אמרה היום פרופ' ענת פרוסט, דיקן ביה"ס לתקשורת במכללת נתניה בכנס בנושא הומור בפוליטיקה. "כיום, הקניית המציאות נעשית גם בתוכניות בידור ולא רק במהדורות החדשות שהפכו בעצמן לתוכניות בידור".
פרופ' דב שנער הוסיף באותו מעמד כי "אם ברק אובמה ושרה פיילין הופיעו בתוכניות בידור, גם אהוד ברק יכול. כיום תוכניות הבידור גם הם אמצעי לחשיפה". פרופ' רפאל ניר סבר מנגד כי "הציבור הישראלי עדיין לא בנוי לקבל פוליטיקאים בתוכניות בידור".