הדרך הישירה והטובה ביותר של המועמדים השונים לראשות הממשלה ולבחירות לכנסת הקרובה להגיע אליכם - היא, איך לא, דרך התקשורת. חברת "יפעת - מחקרי מדיה" בדקה את מידת החשיפה התקשורתית לה זכה כל מועמד בשבוע האחרון שלפני הבחירות.
שני המנצחים הגדולים הם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ויו"ר קדימה, ציפי לבני, עם 52 פרסומים חיוביים בכותרות ובכותרות המשנה של העיתונים היומיים. אהוד ברק מאחוריהם עם 47 פרסומים לטובתו, וההפתעה הגדולה באה בדמות נתניהו - איש התקשורת הממולח, עם 45 פרסומים חיוביים.
"ישנה חשיבות מכרעת לתוצאות הסופיות של החשיפה התקשורתית", אמר בעקבות הפרסום מנכ"ל חברת יפעת, נתי יעקובי. "זאת מכיוון שמאות אלפי הקולות הצפים מושפעים ללא ספק מתדמית המועמדים בתקשורת. אין ספק שבמצב הנוכחי ליברמן ולבני, שרק לאחרונה הוספדה, הם המרוויחים הגדולים".
איך "עופרת יצוקה" השפיע על סיקור המועמדים?
בחברת "יפעת - מחקרי מדיה" ניתחו גם את התדמית התקשורתית של כל אחד משלושת המועמדים בשלוש התקופות השונות של הבחירות: 20 יום לפני המבצע הצבאי בעזה, במהלכו, ו-20 הימים שאחריו, עד היום.
בתקופה הראשונה, לפני מבצע "עופרת יצוקה", מובילה ציפי לבני בגדול עם תשומת לב תקשורתית רבה. לזכותה נרשמו 80 פרסומים טובים, לזכותו של שר הביטחון ברק נזקפו 60 פרסומים חיוביים, ואילו נתניהו הרחק הרחק מאחור עם לא פחות מ-18 פרסומים, כולם שליליים.
תקופת המבצע הצבאי, הייתה שייכת ללא ספק לאהוד ברק, עם 86 פרסומים. לבני ונתניהו נותרו ללא הרבה כותרות, עם 41 ו-27 כותרות. אחרי המלחמה, לעומת זאת, מזנק נתניהו באופן משמעותי עם 126 פרסומים לטובתו.
עוד לאחר המלחמה, אהוד ברק נושף בעורפו של נתניהו עם 120 פרסומים, ולבני נדחקת למקום השלישי - עם 78 פרסומים חיוביים. כאמור, בשבוע האחרון הצליחה לבני להתעלות מעל יריביה ולהוציא יותר כותרות מהם.