משרד החינוך פרסם הבוקר (חמישי) את הישגי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במבחן המחליף את מבחני המיצ"ב. המבחן בתצורתו החדשה אינו מציג ציונים מספריים אלא נתונים מילוליים בהשוואה לבתי ספר הדומים מבחינה סוציו-אקונומית באופן אשר "יישקף את החוזקות והאתגרים הניצבים בפני כל מוסד חינוכי". 

לחצו כאן לצפייה בנתונים המלאים

הנתונים שמתפרסמים על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) מאפשרים מבט רחב על תוצאות של כ-3,000 בתי הספר במונחי שפה, מיומנויות דיגיטליות וחברתיות ומאפשרות הסתכלות גם על מרחבי העשייה של בתי הספר כמו אופן למידה בכיתה, מצב הצוות החינוכי ועוד. התוצאות והנתונים נבדקו טרם מלחמת חרבות ברזל, בשנת תשפ"ג. 

בקובץ אפשר למצוא באופן שמי את בתי הספר ולאתר את הנתונים והתוצאות. ניתן למצוא באילו תחומים נתוני בית הספר גבוהים בהרבה, דומים או נמוכים בהשוואה לבתי ספר אחרים, ולא ניתן לראות את הציונים המספריים אלא הערכות מילוליות בלבד. הסיבה לכך נעוצה ברצון להפחית את ההשוואות והרדיפה אחרי ציונים בקרב המורים ומנהלי בתי הספר.

שר החינוך, יואב קיש: "על מנת להבין ולפעול טוב יותר למען תלמידנו ומורינו, אנו חייבים להיות מסוגלים לראות, בצד התמונה האישית, את התמונה הכללית הניבטת פעמים רבות בצורה החדה ביותר מבין המספרים. התוצאות שאנו מפרסמים כעת הם כלי עבודה חשוב בהקשר זה. אנו נלמד אותם ונשען גם עליהן בדרך להזנקת מערכת החינוך קדימה".
מנכ"ל ראמ"ה, ד"ר גל אלון: "העשייה החינוכית של בית הספר אינה ניתנת לכימות בציון בודד. נכון לכן לקרוא את הנתונים שאנו מפרסמים היום בצניעות הנדרשת. אנחנו בראמ"ה יודעים לפתח ולהפעיל מבחנים וסקרים, אך הנתונים לעולם ישקפו רק חלק מהתמונה, ואף אחד לא יכול להצטיין בהכל. לכן, האתגר הוא לא המדידה של העבר, אלא המעשה שהיא מניעה בעתיד, ובכך אנו חושבים שנכון להתמקד".