פרויקט לימודי מיוחד, ששילב ילדים עם שיתוק מוחין (CP) בבית ספר רגיל בבאר שבע - נסגר, ולא ייפתח בשנת הלימודים הקרובה. משרד החינוך החליט על הפסקת היוזמה, שיצרה למידה משותפת לאחר שהושקעו משאבים רבים ומחשבה, מהסיבה הפשוטה - שאין מקום לכיתה. הילדים וההורים מתוסכלים, עצובים ובעיקר עם חוסר וודאות מה יקרה בראשון בספטמבר.
"בא לי להמשיך, לא בא לי להיפרד", אמר בדמעות לייט בן ה-12, משתתף בפרויקט המתמודד עם שיתוק מוחין, ומתקשה לקבל את הבשורה. "אתם לא מבינים, אנחנו כמו אחים. זה מעליב אותי, למה הם רוצים להפריד בינינו?".
הפרויקט הוקם בשנת 2015 ושילב 8 ילדים בעלי שיתוק מוחין מכל הדרום בבית ספר רגיל בעיר באר שבע. בית הספר עבר התאמות לכיסאות גלגלים ותוכניות הלימוד עברו עדכון לתכנים לעידוד לסובלנות והכרת השונה. מיליונים הושקעו לבניית הכיתה המיוחדת שתענה על הצרכים של התלמידים.
עד לאחרונה משרד החינוך התגאה בפרויקט המוצלח, אך כעת הם טוענים כי אין לו יותר מקום. לדברי המשרד, הם אמנם היו רוצים שהפרויקט ימשיך, אך מסבירים שאין מקום פיזי לפתיחת הכיתה במרחב המחוז.
נדב, עוד משתתף בפרויקט המתמודד עם שיתוק מוחין, הביע אכזבה מסגירת היוזמה: "אני עצוב שלא נמשיך ביחד. אנחנו מהגן ביחד, כמו אחים ואנחנו רוצים להמשיך. אנחנו לא ישנים זה עצוב נורא בשבילנו".
רמאון, אבא של רות הלומדת בפרויקט הסביר שהילדים מתוסכלים מחוסר הוודאות. "מדובר באכזבה אדירה, תסכול ובעיקר אי-וודאות מה קורה עם הילדים בראשון לספטמבר, אין פתרון", אמר באכזבה. "אם היינו במרכז יש עמותות ופתרונות, פה משרד החינוך החליט שאין לזה המשך. התחושה היא שלא רואים אותנו, שהילדים האלה שקופים".
ההורים דיברו עם מפקחת ממשרד החינוך במטרה להבין מדוע הפרויקט נסגר, אך לא הצליחו לקבל תשובות. המפקחת הסבירה שכרגע אין מקום: "כרגע משובצת כיתה אחרת בשנה הבאה", כשנשאלה מדוע לא שמרו לילדים אחרי כל השנים את הכיתה הסבירה כי זה "מיועד לצורכי המערכת".
"הם הביטחון אחד של השני, הכוח אחד של השני", אמרה קטי אבקסיס, אמא של ילד שמשתתף בפרויקט. "זה שובר את הלב, למה להפריד ביניהם כי אין מקום? זה הזוי, הילדים האלה יחד מגיל קטן. במשרד החינוך מעדיפים להתעלם".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בכלל בתי הספר עם סיום כיתה ו' והמעבר לכיתה ז׳ מתקיים רישום ושיבוץ מחדש. לאור הבנה כי מדובר בכיתה בעלת הרכב ייחודי נבחנו מספר חלופות במטרה לאפשר לילדים ללמוד בצורה אורגנית גם בשנות החטיבה והתיכון, הדבר כרוך בתנאים לוגיסטיים רבים בהיבטי נגישות, כוח אדם ותנאים נוספים הדורשים העמקה. בשלב זה נבחנות מספר אפשרויות ונערכת בדיקה על מנת למצוא פתרון העומד בכלל התנאים הנדרשים. אם לא יימצא מענה באחת מן האפשרויות העומדות על הפרק, כל תלמיד ותלמידה יקבל מענה ראוי שיותאם לתפקודו, לצרכיו ולמקום מגוריו".
מעיריית באר שבע נמסר: "למרות שרק שני תלמידים מתוך שמונת תלמידי הכיתה הם תושבי באר שבע - העירייה פועלת למציאת פתרון".