"כ-30 אחוזים מהתלמידים בארץ ויתרו על הלמידה מרחוק": שלשום (שני) הוחלט כי חזרתם של תלמידי כיתות י"א וי"ב לבית הספר לא תקרה בשבועיים הקרובים. התלמידים, יישארו בבית בדומה לתלמידי כיתות ז'-י', לגביהם לא קיים מתווה חזרה. על פי גורם בכיר במשרד החינוך, בעקבות ביטול הלימודים הפיזיים בבית הספר והפיכתם ללימודים מרחוק, כשליש מהתלמידים בישראל הפסיקו את לימודיהם דרך הזום.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
כבר חודשים שתלמידים רבים נאלצים ללמוד באמצעות תוכנת הזום - אולם כעת מתברר שכ-30% מהם, הפסיקו את הלימודים מרחוק. "יש ילדים שאין להם מחשב בבית", סיפר מייקל, מנהל קריית החינוך סינגלובסקי. "יש ילדים שצריכים לעבוד, לעזור בפרנסת הבית". מייקל מצידו, פותח את הבוקר בשיחות עם הורים ותלמידים שהפסיקו להתחבר לשיעורי הזום. "החומר פחות מובן, יש הרבה ילדים ורעשים", אמר תלמיד בבית הספר במהלך אחת השיחות. "יעזור להגיע לבית הספר לשיעור עם מורה".
כעת זו עובדה: הקשיים שהביאה הקורונה מביאים לנשירה ולהיעלמות של התלמידים מהלמידה מרחוק. "בני נוער חווים היום הרבה יותר תחושות של דיכאון, מתח וחרדה", אמר רן בראון, עובד סוציאלי ומנהל מכון מתבגרים. "מערכת החינוך לא תמיד יודעת לגמרי להשתמש בפלטפורמה של הלמידה מרחוק, ולהתאים אותה לצרכים ולרצונות של הילדים".
"משרד החינוך לקח את התוכנית המיושנת, את המורים, ופשוט דחף אותם לזום וקרא לזה 'תוכנית טכנולוגית'", אמרה דגנית, אם לאורי הלומד בכיתה ח'. "התוכן נשאר תוכן משעמם. הילד בחופש גדול מתמשך. הוא הולך לישון מאוחר ומשחק במחשב עד השעות הקטנות של הלילה - זה ילד שנשר ממערכת החינוך". לעומתה, כרמל גליציאנו, אם לארבעה החליטה לוותר על הלמידה בזום - ולהמיר אותה לעבודות בבית ופיתוח אישי: "זה לא משהו שאני מאמינה שצריך לגדל ילדים לתוכו, אז ויתרנו".
הדס לוי, יועצת משפחתית, אמרה כי הדאגה של ההורים לא תואמת למעשיהם, וכי הם צריכים לפעול: "אם אתה רוצה שהילד שלך, בשתיים עשרה, באחת, באחת עשרה, ייכנס למיטה ויצליח להירדם - זה תהליך שדורש זמן ודורש נוכחות הורית". היא הוסיפה כי על ההורים לשבח ולשנות את הדרישות מהילדים בהתאם למציאות החדשה: "הורדת את הכלב? שאפו. הלכת במקומי לסופר? נפלא".