תלמידי כיתות א'-ב' יחזרו ללימודים כמעט כרגיל: קבינט הקורונה אמנם אישר היום (שני) את מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ד', אלא ששר החינוך גלנט אומר הערב (שני) בריאיון למהדורה המרכזית דברים מעט שונים. השרים החליטו שכיתות א'-ב' יחזרו לימודים במשך שלושה ימים בשבוע, ואילו השר גלנט אומר שבתי הספר ייפתחו עבורם ליותר משלושה ימים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"הקבינט החליט שכיתות ג'-ד' יחזרו ללימודים במתווה של קפסולות, שכיתות א'-ב' ילמדו במתכונת של חצאי שבועות והנחה אותי, שר החינוך, למצוא את המתווה האופטימלי ולפעול בהתאם", אמר גלנט, "לכן, יחד עם ראשי הערים ומנהלי בתי הספר, נפתח את הלימודים לכיתות א'-ב' ליותר משלושה ימים - ובחלקים ניכרים של הארץ זה יהיה ארבעה ימים", אמר והדגיש כי "יש מקומות שיהיו גם חמישה ימים".
לדברי גלנט, "אנחנו נשענים על 13 אלף מורים שגייסנו לכיתות ג'-ד' ואנחנו נמצא דרך שלא כל המורים האלה יהיו בכיתות ג'-ד', אלא שחלק מהם ילמדו בכיתות א'-ב'. זה ייעשה בכל רשות באופן עצמאי, ככה שמה שנכון לתל אביב או להרצליה, איננו בהכרח נכון לאום אל-פחם או לבית שמש".
החלטת קבינט הקורונה:
• הלימודים בכיתות א'-ב' יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), על פי נוסחה שהובאה לקבינט שתהווה פתרון מעשי זמני לטווח המיידי:
א. כל כיתה בשכבות א'-ב' תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין שתי הקבוצות. התלמידים יחויבו בעטיית מסכות.
ב. צהרונים יכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א' או כיתות ב') ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר מ-3 קפסולות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.
ג. הסעות לצהרונים (היכן שיש) יתקיימו בצורה הקיימת כיום, אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטיית מסכות.
• רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך.
• פתרון הקבע לסוגיית הפעלת כיתות א'-ב' בתקופת הקורונה יגובש לאחר שנלמד את מה שקורה בגנים וינותחו החלופות שעלו בדיון וחלופות נוספות. אחריות: שר החינוך יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד רה"מ והשלטון המקומי.
הילדים יופרדו בבוקר, אבל יעורבבו בצהרונים: "זה לא אופטימלי, אבל הכי טוב שהשגנו"
ומה אומר השר גלנט על מתווה הצהרונים שאושר ושרבים מהשרים רואים בו מתווה חסר היגיון, שבמסגרתו הילדים מופרדים לקפסולות בחלקו הראשון של היום - ובצהריים ניתן לערבב בין הקבוצות לכיתה אחת? לדבריו, "זה לא הפתרון האופטימלי, אבל הכי טוב שיכולנו להשיג בתנאים הקיימים. הילדים שיתערבבו מגיעים משלוש קבוצות מפוקחות".
בכל האמור להפרת התקנות במגזר החרדי והחזרה ללימודים שם למרות האיסור, אומר השר גלנט כי "המנהיגות הלאומית, האזורית והמגזרית חייבת לגלות אחריות. זו לא בעיה של יהודים או ערבים, חרדים או חילונים אלא של כולנו. יש הפרות ואני מציע שכולם ייקחו אחריות. אי אפשר להשלים עם עבירה על החוק. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולמנוע את השסע כי הוא מזיק לכולנו".
גלנט לקח אחריות על הכשלים שנמצאו בדוח המבקר שפורסם היום שהצביע על כך שהמערכת לא נערכה כראוי ללמידה מרחוק ושאין מספיק מחשבים לתלמידים: "השבוע אנחנו מתחילים בחלוקה של מחשבים ובסך הכל אנחנו מתקשבים 4000 בתי ספר. אנחנו בתוכנית חלוקה שתביא לשטח את המספר 150 אלף מחשבים - שזה יותר ממה שציין המבקר".