הקורונה ממשיכה להתפרץ במערכת החינוך, וכמעט 1,000 תלמידים ואנשי צוות כבר חלו. במשרד החינוך נערכים לשלב למידה מרחוק באופן משמעותי גם בשנת הלימודים הבאה, כפי שהצהיר שר החינוך יואב גלנט בריאיון למהדורה המרכזית בשבוע שעבר. במשרד האוצר מתריעים היום ואומרים כי קיימים פערים רציניים בין תלמידי ישראל.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
לפי נתוני משרד החינוך, 977 תלמידים ועובדי הוראה חלו עד כה ו-243 מוסדות חינוך נסגרו. 22,528 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד. גלנט הצהיר כי משרדו נערך לפתוח את השנה במתכונת שונה - שתכלול למידה מרחוק חלק מהזמן, כדי לצמצם סיכון להדבקה. "צריכים לקחת בחשבון שתהיה גחלת שתהיה מסוגלת להניע לימודים מרחוק", אמר.
לפי נתוני משרד האוצר, "לחלק לא מבוטל מהתלמידים אין את הכלים המתאימים ללמידה מרחוק". מהדוח עולה כי ·כ-20% מהתלמידים בישראל מתגוררים במשקי בית ללא מחשב ול-27% אין חיבור לאינטרנט.
"בעוד שלכל תלמיד מהעשירון העליון יש בממוצע שני מחשבים; רק לרבע מהתלמידים בעשירון התחתון יש מחשב אחד במשק הבית", ציינו באגף הכלכלנית הראשית באוצר, "קיים פער של פי 10 בין העשירון העליון לתחתון בכמות המחשבים לתלמיד".
בנוסף, הדוח מצביע על פערים עמוקים ביכולת והניסיון להפעיל מחשב בקבוצות האוכלוסייה בישראל. כ-33.9% בקרב הנבחנים הערבים ו-17.9% בקרב הנבחנים החרדים הם חסרי ניסיון בתחום. לעומתם, רק 8.5% מהנבחנים היהודים שאינם חרדים הם חסרי ניסיון בתפעול מחשב. "לפיכך, עיקר הפגיעה כתוצאה ממיומנות בסיסית של הורים היא בתלמידים המגיעים מהאוכלוסיות הערבית והחרדית בישראל", נכתב בדוח.