המאבק על החופש הגדול נמשך: מצד אחד נמצא יו"ר ארגון המורים רן ארז שמסרב בכל תוקף להמשיך את שנת הלימודים מעבר ל-20 ביוני, מהצד השני נמצאים משרד החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שחתמו על הסכם להארכתה בעוד 9 ימים. ובאמצע - המורים והתלמידים. בשיחה עם N12 מכריזות שורת מורות מרחבי הארץ באופן נחרץ: "לא נגיע לעבודה".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"אני מורה בתיכון ועבדנו הרבה מעבר לשעות העבודה שלנו בתקופת הקורונה", אומר ל, מורה בתיכון, "אין שום סיבה שאת העבודה שעשינו נעשה שוב ללא תשלום". מורה אחרת מצהירה: " לא נגיע לעבודה כי עבדנו, כי אנו בחופשה שעליה אנו משלמים כול השנה, כי אין טעם, כי ליפה (הכוונה למזכ"לית הסתדרות המורים) אין סמכות עלינו, כי אנו לויאלים לארגון העובדים שלנו, כי גם התלמידים לא יגיעו, כי זו לא דיקטטורה, לא נגיע לעבודה כי אנחנו מזמן על האלונקה ולא מתחתיה".
מ', מורה נוסף בתיכון מסביר: "לא נגיע לעבודה כי בנינו מערכים, מצגות, סביבת למידה מקווונת ורק אחר כך עוד לימדנו באופן סינכרוני ואחר כך גם בדקנו את המטלות הא-סינכריות - כלומר העבודה שלנו שולשה. נראה לך הגיוני שאנחנו נעבוד פי 3 מהזמן שלנו ועוד יבקשו מאתנו לעבוד בחופש ללא תשלום במשכורת הזו? פשוט זלזול ודורסנות". מורה אחרת בתיכון זעמה: "הדרישה הכוחנית הזאת של הוספת 9 ימים פשוט מראה כמה מזלזלים בנו ומחשיבים אותנו כבייביסיטר הלאומי. האיום להוריד לנו שכר על עבודה שכבר עשינו הוא פשוט גניבה לאור יום!".
"הילדים לא זקוקים לשירותי שמרטפות"
גם קרן היא מורה בתיכון שאינה מעוניינת בהארכת שנת הלימודים: "אין שום סיבה להארכה, עבדנו מהדקה הראשונה שהוכרזה תקופת הקורונה עוד לפני בכלל שמשרד החינוך הבין מה קורה, המורים התארגנו בינם לבין עצמם והתאים את השיעורים הפרונטליים לשיעורי הלמידה מרחוק".
"עבדנו פי 100 יותר הן כמותית והן איכותית", המשיכה קרן, "לא ברור על מה יש להאריך. התלמידים עצמם יעידו ויצביעו ברגליהם. בזמן שכל המשק היה בשגרת קורונה אנחנו היינו בבית עם ילדינו על ברכינו ועבדנו. דווקא החזרה למה שנקרא שגרה היתה מיותרת. כי לימדנו חצאי כיתות כך שלא היה אפשר להתקדם בחומר או אפילו לעשות חזרה על מה שנלמד. ושוב יצא שאנו עובדים יותר ממה שנדרש. התעודות כבר מוכנות - מה האינטרס של התלמידים להגיע לביה"ס? רק מי שלא לימד דקה בחייו ולא יודע מה קורה בשבוע האחרון בבתי הספר יכול להנחית כאלה הנחתות מנותקות מהשטח".
"אני מורה בתיכון ולא ברור לי מה יוסיפו תשעה ימי עבודה, הכיתות ריקות, התלמידים לא מגיעים, הציונים כתובים", אומרת עדי, מורה בתיכון. "אם בהצלת המשק עסקינן, בני נוער וילדים מגיל 10 לא זקוקים לשירותי שמרטפות. אנחנו לא חלק בהסכם עליו חתמה יפה בן דוד ולא נשתף פעולה עם צעד, שמאלץ אותנו להתנדב רק בכדי שההסכם של יפה בן דוד יקבל תוקף".
שרית, מורה בתיכון גם היא מתנגדת לדרישת משרד החינוך: "אני מקווה שתחנות הצדק יפעלו על פי עקרונות הצדק ובית המשפט יכריע כי אין להאריך את שנת הלימודים. החלטה זו היא החלטה כוחנית, שרירותית וחסר היגיון. התלמידים מצביעים ברגליים, התעודות מוכנות, הציונים הוגשו. את כל העבודה כבר עשינו ועשינו על הצד הטוב ביותר. לחייב אותנו להחזיר את מה שלא החסרנו משמעותו גזל והאיום לנכות לנו שכר אם לא נגיע הוא לא יותר מבריונות".
בתחילת השבוע הודיע השר גלנט כי שנת הלימודים בגני הילדים ועד כיתות י' תימשך תשעה ימים נוספים. אולם יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, הבהיר כי ההסכם עליו חתמה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד להארכת שנת הלימודים אינו חל על מורי כיתות י' שהארגון מייצג. בן דוד הודיעה כי בשל עקרון ה"שוויוניות", אם מורי כיתות י' לא ילמדו תשעה ימים נוספים - מערכת החינוך כולה לא תפעל במשך תשעת הימים הנוספים.