מאות הורים לילדים בחינוך המיוחד חוששים כי ילדיהם יוותרו ללא מסגרת שמתאימה לצרכים שלהם בשנת הלימודים הבאה. הסיבה: בשל התפרצות הקורונה, רבים מהם לא הספיקו להגיש בזמן את האבחון של ילדיהם לוועדות ההשמה שבהן נקבעת זכאות התלמיד למסגרת חינוך מיוחד. במכתב חריף ששיגרו לשר החינוך גלנט, דורשים מומחים להתפתחות הילד להאריך את מועד קבלת הבקשות: "אם לא יקבלו את הילדים האלה לחינוך המיוחד הם פשוט ילכו לאיבוד".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בתחילת השבוע שלח ד"ר מיכאל דוידוביץ', מומחה בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד ויו"ר החברה להתפתחות הילד בהסתדרות הרפואית, מכתב חריף לשר החינוך החדש יואב גלנט שבו הפציר בו להאריך את מועד ההגשות של ועדות ההשמה של משרד החינוך, שבהן נקבעת זכאות התלמיד למסגרת חינוך מיוחד.
בגלל הקורונה, מאות ילדים שהוריהם חששו להגיע למרפאות לערוך להם אבחונים וצוותים רבים פחדו להגיע לעבודה. בשל כך, רבים לא הספיקו לפנות לוועדות ההשמה במועד שנקבע ונמנעה מהם האפשרות לאשר לילדיהם לימודים במסגרת שמתאימה לצרכים המיוחדים שלהם בשנת הלימודים הבאה.
ד"ר דוידוביץ' ומומחים נוספים להתפתחות הילד, כמו גם הורי הילדים, מבקשים להאריך בחודש את מועד ההגשות כדי לאפשר לילדיהם עתיד טוב יותר במסגרת שמתאימה לצרכים המיוחדים שלהם. "אם לא יקבלו את הילדים האלה לחינוך המיוחד הם פשוט ילכו לאיבוד", הדגיש ד"ר דוידוביץ'. "כל עוד הילדים ממש קטנים, חשוב שילמדו במסגרת מיוחדת עם כיתות קטנות וגננות שקשובות לצרכים של כל אחד ואחד מהם בנפרד. זה ממש קריטי עבורם".
ועדות ההשמה של משרד החינוך מקבלות את בקשות ההורים והאבחונים לשילוב במסגרות החינוך המיוחד מידי שנה עד ל-31 במרץ. לאחר מכן, מתכנסים חברי הועדה ומחליטים עד אמצע חודש מאי לגבי שיבוץ הילדים בשנת הלימודים הבאה. "לא יקרה שום דבר לוועדת ההשמה במשרד החינוך אם מועד קבלת הבקשות יוארך בחודש", ציין ד"ר דוידוביץ'.
תגובת משרד החינוך טרם נמסרה והיא תפורסם עם קבלתה.