טיקטוק מקבלת הרבה קרדיט על הפקת תוכן וידאו בפורמט קצר ברשתות חברתיות. האיום ממנה הוא כל כך ממשי עד שאפליקציות אחרות של רשתות חברתיות נאלצו לשלב סרטונים בפורמט קצר באפליקציות שלהן ולהעתיק את המהות שלה. אז זאת לא טעות לקרוא לטיקטוק קובעת מגמות. אבל עכשיו נראה שהרשת הסינית היא זו שמאמצת מגמה מכמה רשתות אחרות, שכן היא החלה להציע למשתמשים אפשרות הרשמה למנוי חודשי ללא פרסומות.
האתר androidauthority איתר מחרוזת קוד בגרסה האחרונה של אפליקציית טיקטוק שהצביעו על כך ששירות תוכן הווידאו הקצר עומד להציע תוכנית מנוי חודשית ללא פרסומות כאופציה למשתמשים שלו.
השקת גרסת האפליקציה החדשה הציגה להם את המנוי החדש הזה ללא פרסומות להרשמה. כפי שניתן לראות, חוויית טיקטוק ללא פרסומות תעלה למשתמשים 4.99 דולר לחודש בארה"ב במהלך שלב הבדיקות הזה.
Will be interesting to see what TikTok classifies as an ad.
Will it include branded content, organic posts converted to paid ads etc.
But $4.99 seems a tad high without any other subscription perks…
But it's probably around the price (perhaps lower) than what X and Meta might…
האתר לא הצליח לגרום לאותו מסך להופיע בכל החשבונות, בנתיים לא יצאה הודעה רשמית מטיקטוק. לפיכך, הם מניחים שזהו מבחן מוגבל כרגע, ובהתאם להצלחתו, ייתכן שהוא יושק למשתמשים נוספים. מכיוון שזהו שלב הבדיקה, התמחור הסופי עשוי להשתנות כאשר התכונה תעלה לאוויר לציבור.
האתר פנה אל טיקטוק לקבלת תגובה, אך זאת לא נמסרה עדיין.
טיקטוק היה במידה רבה מונע על ידי מודעות עד כה. לפלטפורמה יש כמה מנגנוני חלוקת הכנסות ליוצרים, ויש לה גם תכונת רישום לשידור חי המאפשר למשתמשים להירשם ישירות ליוצר. זו הפעם הראשונה שהרשת תקבל כסף ישירות לחוויית משתמש נטולת פרסומות.
לפלטפורמות כמו X, טוויטר לשעבר, יש גם מנוי ללא פרסומות בשם X Premium, שנודע בעבר בשם טוויטר בלו. אבל מנוי הפרימיום מציע יתרונות נוספים, כולל גישה למונטיזציה בפלטפורמה. נותר לראות כיצד טיקטוק תהפוך את המנוי שלה למיוחד מעבר לחוויה נטולת פרסומות.