בכל פעם שמתפרסמת ידיעה על הזמן הרב שאנחנו מקדישים ביום ובלילה לטלפון הנייד שלנו, נראה כי כבר אין חדש תחת השמש. עם זאת, לפי הנתונים של חברת הניטור הבין-לאומית App Annie, מתברר שאנחנו לקוחות שבויים של ממש - ומעבירים כשליש מזמננו ביום בגלישה באפליקציות.
את הנתון הזה אפשר לתרגם גם לשעות. משתמשים ברחבי העולם גולשים בממוצע 4.8 שעות ביום בטלפונים הניידים. הדוח של החברה הצביע על כך שבשנת 2021 נרשמו 230 מיליארד הורדות של אפליקציות, שחלקן כידוע גם עולות כסף. בתוך כך, סך הוצאות הגולשים הסתכמו בכ-170 מיליארד דולר.
נתון שלא יפתיע אתכם הוא הפופולריות הרבה שמאפיינת את האפליקציות של הרשתות החברתיות. 7 מתוך כל 10 דקות גלישה הושקעו ביישומונים חברתיים ובצילום וידאו. בראש הרשימה מתברגת טיקטוק עם מספר ההורדות הגבוה ביותר בשנה האחרונה. הגולשים בילו בה 90% זמן יותר בהשוואה לשנת 2020. AppAnnie העריכה כי עד המחצית השנייה של השנה, לטיקטוק יהיו יותר ממיליארד וחצי משתמשים פעילים מדי חודש.
"הסמארטפונים ממשיכים לשבור שיאים כמעט בכל קטגוריה - הזמן שהם שואבים מאיתנו, ההורדות הרבות ואפילו ההכנסות הכלכליות", הסביר מנכ"ל App Annie, תיאודור קרנץ. דבריו אכן מסתדרים עם העלייה בצריכה הדיגיטלית, שזינקה ב-30% מאז 2019, כך לפי דוח החברה שנבדק בקרב עשרה שווקים מרכזיים - ובהם הודו, ארה"ב, יפן, מקסיקו, סינגפור, קנדה וטורקיה. במדינות כמו ברזיל, אינדונזיה ודרום קוריאה המשתמשים גלשו אפילו חמש שעות ביום.
יוטיוב ממשיכה להחזיק בתואר אפליקציית הזרמת הווידאו (סטרימינג) הפופולרית ברחבי העולם. נטפליקס הגיעה למקום השני בקטגוריה באזורים רבים. לצד זאת, חלק מהמשתמשים התלוננו על כמות הפרסומות שמופיעות באפליקציות שונות, אך באופן כללי פרסום במדיה הדיגיטלית נחשב מצליח מאוד, לאחר שההוצאה העולמית בתחום הגיעה ל-295 מיליארד דולר בשנה שעברה.
שינויים בהרגלי הצריכה
הקורונה ככל הנראה לא פסחה על שום הרגל צריכה שלנו והביאה עימה שינויים גם באפליקציות שבהן אנחנו גולשים. אם לפני כן היו נוהגים יותר לקנות מצרכים במכולת או לקנות בגדים בקניון, מאז תחילת המגפה אנשים בילו זמן רב באפליקציות קניות - יותר מ-100 מיליארד שעות ברחבי העולם. כך גם נרשמה עלייה אדירה של 50% בשימוש באפליקציות שמספקות מזון ושתייה, והיעזרות באפליקציות בריאות וכושר כשמכוני הכושר נותרו סגורים.
גם הרווחה הנפשית חשובה לנו במציאות המורכבת שלצד הקורונה. אפליקציות מדיטציה כמו Headspace ו-Calm הוכיחו את עצמן כפופולריות, במיוחד בקרב צעירים, עם צמיחה של 27% בהורדות בשנה החולפת.