אם גם אתם נתקלתם לאחרונה בעשרות שלטים מרוחים בכל רחבי איילון, שמספרים לכם כמה כיף לעבוד בחברת הייטק תורנית, כמה הם גאים שההנפקה בבורסה בניו יורק הייתה מוצלחת, ואיך החברה נכנסה למועדון האקסקלוסיבי של חדי הקרן, ותהיתם לפשר הדברים - אתם לא לבד.
מדובר במלחמה תודעתית שמיועדת לעיניים של סקטור אחד בלבד: מפתחי התוכנה והמהנדסים הישראליים, שמחוזרים עכשיו ביתר שאת בידי חברות ההייטק שנלחמות על כל עובד.
שוק ההייטק הישראלי חווה בשנתיים האחרונות צמיחה במימדים שלא הכרנו בעבר. מתוך 50 הנפקות של סטארט אפים ישראלים - 20 הפכו ליוניקורנים (חדי קרן, הכוונה לחברות בשווי של יותר מיליארד שקלים. א.נ.י). התוצאה הראשונה של המהלכים הללו הם חברות שנאלצות להתרחב, ולגייס כוח אדם, ומכאן הקושי העצום לגייס עובדים חדשים, שמחוזרים מכל עבר. יש כאלו שיבחרו לפרסם על שלט חוצות באיילון, במטרה למתג את עצמם ויש כאלו, שיחשבו מחוץ לקופסה.
חברת Papaya Global היא סטארט-אפ שפיתח מערכת ענן לניהול שכר גלובלי עבור חברות שמעסיקות עובדים במספר מיקומים ברחבי העולם. החברה, ששווה כבר מעל למיליארד דולר, בחרה לצאת למהלך שונה, במטרה לגייס עובדים, ולמקד אותו במסך הטלוויזיה. במסגרת הקמפיין, שעלה לאוויר הערב (א') בערוץ 12, בחרו ב- Papaya Global לדבר על אחד הדברים שהכי חשובים לעובדים: המשפחה שלהם.
סרט הפרסומת המרכזי בקמפיין מביא אל מסך הטלוויזיה את עובדי החברה – וההורים שלהם, שניסו להסביר במילים שלהם מה הילדים היקרים להם עושים בהיי טק. את חוויית הצילומים המשותפת מתארים העובדים כמרגשת וחזקה לאין שיעור. "באופן אישי, בשבילי, החוויה של להתראיין עם אמא שלי, ובכלל לזכות להביא אותה לעבודה שלי הייתה קסומה, מרגשת ובעיקר מכוננת", מספרת הילי שני, Technical Support Lead, בחברה בעיניים נוצצות.
גם גילית שר, Head of Partnerships, מסכימה עימה: "ללא היכולת לברוח מעינית מצלמת הטלוויזיה ומהשאלות המאוד מפוקסות של המראיין, הבנתי שלמרות היותי אמא לילדים בוגרים, מפרנסת ועצמאית, למעשה נותרתי בעיני אמי עוד ילדה. הילדה שלה. בהתרגשות רבה וגאווה מלאה - היא דיברה רק עליי. למרות שהיא לא ממש הבינה מה תפקידי, ומה papaya global עושה, (מבחינתה, ברור שהבינה) אמא שלי כל כך דייקה. בשעה וחצי, חוויתי את האהבה ללא תנאי שרק ההורים יכולים להעניק - היא חוצת גיל וכמעט שכחתי כמה עוצמה יש בה. שמחתי מאוד על ההזדמנות לחוות ולהיזכר בכך שוב".
לקראת צילומי הקמפיין, נחתה בתיבת המייל של עובדי החברה הודעה עם נוסח לא שגרתי – מי רוצה להביא את ההורים לעבודה? התגובות נעו בין סקרנות לבין חשש, אך לאט לאט החלו להצטבר שמות העובדים שנידבו את ההורים שלהם ליום כיף בהיי טק.
"מילת שכנוע אחת ממאיה המהממת ממשאבי אנוש, והצטרפתי למספר עובדים שהתנדבו להביא ולשתף את הוריהם", מספר אדם פטרה, Finance Operation Manager. "ביום הצילומים עצמו הייתה התרגשות גדולה, גם לצפות לאמא שלי שפעם ראשונה מבקרת במקום העבודה שלי, וגם לראות איך כל הצוות מתייחס אליה בכבוד ומוודא ששום דבר לא חסר. האווירה הייתה מכילה וזה הפיג הרבה מהלחץ של להיות מול מצלמות ולענות על שאלות לא צפויות. אמא שלי הייתה בעננים בסוף היום, וזה באמת מה שהיה לי הכי חשוב".
הצורך של Papaya Global בגיוס עובדים עלה באופן משמעותי בשנה האחרונה. נועה גלר, סמנכ"לית HR בחברה הסבירה את שעמד מאחורי הבחירה בקמפיין. "Papaya Global מובילה מהפכה באופן בו חברות גלובאליות מעסיקות עובדים ומשלמות שכר. בהתאם אנחנו חווים צמיחה אדירה בכל האספקטים - העסקיים והארגוניים", אומרת גלר.
"הרגשנו שהדרך הכי טובה וטבעית לפנות לאותם טאלנטים פוטנציאליים שאנחנו מחפשים לשורותינו, היא להביא את העובדים שלנו ובני משפחותיהם אל קדמת הבמה, ובכך להבליט את הדברים שמייחדים את ה - DNA של פאפאיה – תחושת השייכות והביחד שהיא מאוד אנחנו. הקמפיין הזה, באותנטיות שלו, מציג את מה שכולנו מחפשים – להיות חלק מסיפור הצלחה,לעבוד בארגון ששם את האנשים במרכז ומאפשר להשפיע ולהשאיר חותם, וגם לגרום למשפחות שלנו להיות גאות בנו", היא מסכמת בחיוך.