במלאות שנה לקורונה בישראל ושבוע מסיום הסגר השלישי, בדקה קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי כיצד השתנה השימוש של הישראלים באפליקציות השונות ועד כמה התרגלנו לחיים בצל הקורונה. מניתוח הנתונים עולה כי חלו שינויים דרמטיים בשנה האחרונה, בייחוד בין הסגרים: בסגר הראשון כמעט לא יצאנו מהבית ונדבקנו למסך בצפיית חדשות - ובסגר השלישי נראה שהישראלים כבר התרגלו למצב.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
פייסבוק ואינסטגרם
בסגר הראשון חלה ירידה גדולה במספר המשתמשים בשתי הרשתות החברתיות לעומת תקופת טרום הקורונה - 8.2% בפייסבוק ו-10.5% באינסטגרם. בסגר השני הירידה הייתה מתונה יותר - רק 3.6% פחות בפייסבוק ו-2.7% באינסטגרם. הסגר השלישי כבר כמעט ולא השפיע על הרגלי השימוש עם ירידה קטנה מאוד של 0.2% ירידה במספר המשתמשים בפייסבוק, ו-2.1% באינסטגרם. בדוח צוין כי הירידה המזערית בשימוש באינסטגרם, רשת שמתרכזת בתמונות ובסרטונים, מעידה שמסגר לסגר בילינו יותר בחוץ.
טיקטוק
בזמן שפייסבוק ואינטסגרם נפגעו מהקורונה, נראה שטיקטוק דווקא גדלה: בסגר הראשון חלה ירידה מזערית של 0.1% במספר המשתמשים ברשת החברתית, אבל מאז חלה עלייה עקבית במספר המשתמשים היומי באפליקציה, עד שבסגר השלישי העלייה הגיעה ל-53% יותר משתמשים לעומת תקופת טרום הקורונה.
Waze
התמונות של הכבישים הכמעט ריקים מהסגר הראשון, כבר לא חזרו על עצמן במהלך הסגרים הבאים – ועדות לכך ניתן לראות בנתוני השימוש באפליקציית הניווט הפופולרית. אם בסגר הראשון נרשמה ירידה של 54.2% במספר המשתמשים בוויז, בסגר השני היו רק 36.7% פחות משתמשים ובסגר האחרון רק 23.4%. לדברי מחברי הדוח, "המסקנה היא ברורה – מסגר לסגר פשוט יצאנו יותר מהבית".
Zoom
אמנם זה לא מפתיע, אבל זום היא האפליקציה שרשמה את הזינוק הגדול ביותר השנה. בסגר הראשון נרשמה עלייה של 3083% במספר המשתמשים באפליקציה לעומת השגרה. בין הסגר הראשון לשני נרשמה עלייה "מתונה" יותר של 2284%, אבל מחברי הדוח מציינים שמאז קיימת עלייה מתמדת בשימוש באפליקציית לעומת תקופת השגרה.
בין הסגר השני לשלישי, כשהיה מותר להיפגש, מספר המשתמשים בזום המשיך לגדול (בניגוד לירידה שבתקופה בין הסגר הראשון לשני). "כל הסימנים מצביעים שהזום יישאר איתנו גם בעתיד ויחליף חלק מהפגישות הפיזיות גם לאחר שהקורונה תעלם", נכתב בדוח.
צפייה באקטואליה
עדיין צופים יותר, אבל כבר לא דבוקים למסך. בסגר הראשון הישראלים נדבקנו למסכים – וניתן לראות זאת בעלייה של 66% בממוצע במספר שעות צפייה בשידורי אקטואליה. בסגר השני, כשכבר ידענו יותר על הנגיף, הייתה עלייה של 13.8% ובסגר השלישי 8.1% בלבד. גם בין הסגרים הישראלים צפו יותר באקטואליה (עלייה של כ-7%). "הקורונה הפכה אותנו למכורים לחדשות אבל עם הזמן אנחנו מנסים גם קצת להתנתק", נכתב בדוח.