כ-200 אלף אזרחים בישראל מחזיקים ב"מנוי רדום" לאחת מחברות האינטרנט, ומשלמים למספר ספקים במקביל. במשרד התקשורת מעריכים שיש עשרות אלפים נוספים המשלמים לתשתית אינטרנט, גם כן ללא צורך – והחליטו על מספר צעדים שתפקידם למנוע את החיוב הכפול לחברות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בעקבות הנתון הכריז המשרד על תוכנית חדשה, הכוללת מספר צעדים. ראשית, הנחה משרד התקשורת את כלל חברות האינטרנט לצמצם את מספר המנויים הרדומים כבר בחצי השנה הקרובה. איך זה יעבוד? כל מי שמחזיק במנוי כזה, יקבל טלפון מהחברה, וישאל האם הוא מעוניין להמשיך לשלם – או להתנתק מהשירות.
מהלך נוסף עליו הכריז המשרד הוא ניתוק אוטומטי לצרכנים שיחליפו חברה, בדומה לנוהל בחברות הסלולר. צעד שלישי הוא יצירת מדד שירות לצרכנים במסגרתו יוכלו אזרחים שמתלבטים בין חברות לראות כמה זמן ימתין לנציג, או מהי מידת איכות הטיפול בתקלות.
"המצב היום פוגע ישירות בכיס של הצרכנים", אמר שר התקשורת יועז מנדל, שמוביל את המהלך. "אנחנו צריכים לפעול כדי שההתחברות לספק חדש תביא באופן אוטומטי לניתוק מהספק הקודם, כדי שלא יהיה חיוב כפול. אנחנו מתכוונים לזה שהמהפכה הזאת תביא לצרכנות הוגנת".