חברת הגלידות בן אנד ג׳ריז הצטרפה לרשימה ההולכת וגדלה של חברות שמסירות את הפרסומות שלהן מכל הפלטפורמות של חברת פייסבוק במחאה. מדובר על חלק מקמפיין רחב בשם Stop Hate For Profit, אשר אומר כי לפייסבוק אמורה להיות מדיניות מחמירה יותר בנוגע לדברי שנאה ותכנים גזעניים שמפורסמים בה.
בציוץ מהחשבון הרשמי של החברה נכתב – ״אנחנו נשעה כל פרסומות בתשלום בפייסבוק ובאינסטגרם בארצות הברית, כחלק מתמיכה בקמפיין #StopHateForProfit. פייסבוק חייבת לנקוט בפעולות ברורות וחד משמעיות כדי להפסיק את השימוש בפלטפורמות שלה להפצה של גזענות ושנאה״. מנכ״ל בן אנד ג׳ריז, מת׳יו מקרת׳י, אף אמר בחודש שעבר כי ״עסקים צריכים להיות אחראיים״, והודיע על תוכניות לגוון את כוח האדם בחברה.
We will pause all paid advertising on Facebook and Instagram in the US in support of the #StopHateForProfit campaign. Facebook, Inc. must take the clear and unequivocal actions to stop its platform from being used to spread and amplify racism and hate. >>>https://t.co/7OpxtcbDGg pic.twitter.com/I989Uk9V3h
— Ben & Jerry's (@benandjerrys) June 23, 2020
בכך מצטרפת יצרנית הגלידות לשלל חברות אחרות שהכריזו כי יבצעו צעד דומה. הראשונה שבהן הייתה חברת הבגדים The North Face, ואליה הצטרפו גם Patagonia, REI, חברת התוכנה מוזילה ועוד. הקמפיין קורא לחברות נוספות להצטרף ולהשעות את כל הפרסומות שלהן במהלך חודש יולי, על מנת להכריח את פייסבוק לנקוט בצעדים חזקים יותר כדי להפסיק להפיץ שנאה ולפלג את העם האמריקאי, לדכא מצביעים, לחרחר ריב, ללבות את אש השנאה והאלימות ולחתור תחת הדמוקרטיה.
רק לסבר את האוזן וכדי להבין במכה הקשה שמארק צוקרברג עלול לספוג מהקמפיין הזה - בשנה שעברה הרוויחה פייסבוק כמעט 70 מיליארד דולר מפרסום בלבד.
פייסבוק מצדה טוענת - ״אנחנו נוקטים בצעדים כדי לבחון את המדיניות שלנו, להבטיח גיוון ושקיפות כאשר אנחנו לוקחים החלטות על הדרך שבה אנחנו מיישמים את המדיניות, לקדם צדק ושוויון בין הגזעים ולעודד הצבעה״. כמו כן הדגישה החברה כי פייסבוק הוא מקום קהילתי שבו ״אנשים מרגישים חופשיים לתקשר, ״ואנחנו לוקחים את התפקיד שלנו ברצינות רבה בנוגע למיגור של התעללות מהשירותים שלנו״.